Het Franse bedrijf EP Tender wil een soort powerbank ontwikkelen voor elektrische auto’s. Op die manier moeten de wachtrijen aan de laadstations kleiner worden. Tijdens lange ritten naar het buitenland geraakt een elektrische wagen eens plat en tot nu toe zijn er maar weinig laadpalen langs de autosnelwegen, wat grote files kan veroorzaken. Franse fabrikant EP […] Het bericht Powerbank voor elektrische auto’s moet wachtrijen aan laadpalen verminderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Vlaanderen duurt het gemiddeld drie jaar om een snellaadpaal voor elektrische auto’s te installeren. In Nederland vier maand. “Het probleem zit op twee niveaus," zegt Jochen De Smet, voorzitter van de Europese Vereniging van elektrische voertuigen: "De paperassenmolen voor vergunningen maalt te traag en als de vergunning er is, duurt het vaak erg lang eer netbeheerder Fluvius de laadpaal installeert.” [naar artikel]
In de afgelopen maanden hebben onderzoekers opnieuw tijgermuggen, eitjes en larven aangetroffen op verschillende plaatsen in België. Dat meldt het Instituut voor Tropische Geneeskunde (ITG) donderdag. Vondsten op drie snelwegparkings in Namen, Luik en West-Vlaanderen bevestigen de bevinding dat het dier vanuit Duitsland en Frankrijk via autosnelwegen ons land bereikt. [naar artikel]
18:08 Een exploderend aantal elektrische auto’s en stevige prijzen per kilowattuur maken dat investeerders zich massaal op de aanleg van snelle laadpalen storten. ‘België wordt wat snelladers betreft een va... [naar artikel]
Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten. Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is. Dat schrijft De Tijd vrijdag. [naar artikel]
Brussel kampt met een elektriciteitsnet dat op de meeste plaatsen niet uitgerust is om snelle laadpalen aan te sluiten. Verschillende particulieren en bedrijven die een zwaardere aansluiting vragen voor een elektrische wagen, krijgen van de netbeheerder Sibelga te horen dat het distributienet in de straat daar niet op voorzien is. Dat schrijft De Tijd vrijdag. […] The post Brussels stroomnet niet klaar voor elektrische auto appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het centrum van Sint-Truiden is uitgerust met publieke oplaadpalen voor elektrische wagens. Elke paal heeft twee oplaadpunten. Vandaag kan dat op vijf openbare plaatsen in het centrum. Naarmate de noodzaak zich opdringt volgt er in de toekomst nog een stapsgewijze uitrol van extra laadpalen in functie van de behoeftes van de gebruikers [naar artikel]
De globale toestand van de autosnelwegen in Vlaanderen is in 2017 opnieuw verbeterd. Dat blijkt uit een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer... [naar artikel]
De globale toestand van de autosnelwegen in Vlaanderen is in 2017 opnieuw verbeterd. Dat blijkt uit een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) dat Belga heeft kunnen inkijken. Steeds meer gewestwegen in Vlaanderen krijgen dan weer een onvoldoende score. De verslechtering tekent zich af in alle provincies. [naar artikel]
Veel constructeurs investeren wel in elektrische alternatieven, maar het overgrote deel van hun productie is nog altijd uitgerust met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
Vanmorgen heeft er voor het eerst een elektrische trein tussen Hasselt en Mol gereden. De installatie van de elektrische bovenleidingen is na 3,5 jaar voltooid, en daarmee is het hele spoornet in Limburg uitgerust met elektrische bovenleidingen. Op de eerste publieke elektrische treinen tussen Hasselt en Mol is het wel nog wachten tot eind volgend jaar. [naar artikel]
Federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) staat open voor een variabele snelheid op de autosnelwegen. Met het invoeren daarvan, moet ook de mogelijkheid voorzien worden om op bepaalde plaatsen over te gaan tot een verhoging van de maximumsnelheid tot 130 km/u. Dat zegt hij in een reactie op een studie van het BIVV. Voorts zou volgens die studie zou een lagere snelheidslimiet tijdens de spits leiden tot minder files. [naar artikel]
De autosnelwegen in Vlaanderen worden in 2020 op 38 plaatsen opgeknapt door het Agentschap Wegen en Verkeer. Dat is nodig om een betere veiligheid en doorstroming te kunnen garanderen op de snelwegen. [naar artikel]
De globale toestand van de autosnelwegen in Vlaanderen is in 2017 opnieuw verbeterd. Dat blijkt uit een rapport van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) dat Belga heeft kunnen inkijken. Volgens datzelfde rapport krijgen steeds meer gewestwegen in Vlaanderen een onvoldoende. De verslechtering tekent zich af in alle provincies. [naar artikel]
Vanaf april volgend jaar zal je met een bankkaart aan elke (snel)laadpaal terechtkunnen om jouw elektrische auto op te laden. Ons land volgt daarmee Europese wetgeving, die de verplichting oplegt. Nu werken publieke laadpalen vooral met eigen apps en laadpassen. [naar artikel]
Vlaanderen zit op schema om een aantal doelstellingen rond elektrische wagens te halen. Zo rijden er in Vlaanderen momenteel bijna 45.000 elektrische of plug-in hybride wagens rond en staan er 3.655 laadpalen. In de plannen van de Vlaamse regering wordt gemikt op 60.000 elektrische voertuigen en 5.000 laadpalen tegen eind 2020. [naar artikel]
Over vier jaar moet elke snelweg- en carpoolparking in Vlaanderen met een ultrasnel oplaadpunt voor elektrische wagens zijn uitgerust. In totaal komen er tegen 2025 minstens 30.000 laadpunten bij. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor het project. [naar artikel]
In Brussel testen vier bedrijven of ze hun producten kunnen laten leveren met de elektrische fiets, in plaats van met bestelwagens of vrachtwagens. Elektrische fietsen worden dan, met aanhangwagentjes uitgerust, waar een palet met goederen in kan. Dat zou sneller gaan, en meteen ook beter zijn voor het milieu. [naar artikel]
Vlaanderen en Brussel gaan 110 laadinstallaties plaatsen met 1,7 miljoen euro Europese steun. Het gaat om 101 laadpalen en 9 walstroominstallaties die tegen september 2022 klaar moeten zijn. Dat melden Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) en Brussels minister van Energie Alain Maron (Ecolo). [naar artikel]
Er zijn dit jaar op 41 plaatsen in Vlaanderen grote werken op autosnelwegen gepland. Goed voor 902 miljoen euro aan investeringen, Oosterweel niet meegerekend. Een van die werken, met erg zware impact, is maandag begonnen. [naar artikel]
De West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé pleit voor een totaalverbod op de verkoop van alcohol in shops bij tankstations langs de autosnelwegen in Vlaanderen. Decaluwé zei dat vanavond bij de start van de Verkeersveilige Week en Nachten waarbij in West-Vlaanderen vanaf vandaag tot en met volgend weekend extra verkeersacties gehouden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.