Twee Limburgse politierechters pleiten ervoor om de verkeersboetes te verlagen, in plaats van ze steeds maar te verhogen. Want heel veel overtreders betalen die boetes niet, omdat ze niet kunnen. [naar artikel]
Twee Limburgse politierechters pleiten ervoor om de verkeersboetes te verlagen, in plaats van ze steeds maar te verhogen. Want heel veel... [naar artikel]
“De verkeersboetes die we nu moeten opleggen, zijn veel te hoog. Zinloos, want velen betalen niet.” En dus doen twee politierechters een opmerkelijk voorstel: “Verláág de boetes, maar ín ze dan wel.” [naar artikel]
Twee Limburgse politierechters pleiten ervoor om de verkeersboetes te verlagen, in plaats van ze steeds maar te verhogen. Want heel veel overtreders betalen die boetes niet, omdat ze niet kunnen. “Daarom moeten we de boetes verlagen, maar ze dan ook wel innen”, klinkt het zaterdag in Het Belang van Limburg en de andere kranten van […] Het bericht Politierechters pleiten voor lagere verkeersboetes: “Meesten betalen toch nooit” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Twee Limburgse politierechters pleiten ervoor om de verkeersboetes te verlagen, in plaats van ze steeds maar te verhogen. Want heel veel overtreders betalen die boetes niet, omdat ze niet kunnen. "Daarom moeten we de boetes verlagen, maar ze dan ook wel innen", klinkt het vandaag in Het Belang van Limburg en de andere kranten van Mediahuis. [naar artikel]
Het heeft geen zin om de verkeersboetes alsmaar te verhogen. Integendeel: verlaag ze. Dat is de boodschap van de Limburgse politierechters Paul Geukens en Theo Wilsens. In Het Belang Van Limburg pleiten ze voor lagere boetes die dan wel consequent geïnd worden. "Nu betalen veel mensen ze gewoon niet." [naar artikel]
‘De huidige verkeersboetes zijn veel te hoog. Zinloos, want velen betalen niet.’ En dus doen twee politierechters een opmerkelijk voorstel: ‘Verlaag de boetes.’ [naar artikel]
Politierechters Paul Geukens (rechtbank Hasselt) en Theo Wilsens (rechtbank Beringen) pleitten er in onze zaterdagkrant voor om de verkeersboetes te verlagen. Veel overtreders betalen immers niet omdat ze het geld niet hebben. [naar artikel]
Onze verkeersboetes zijn veel te hoog. En dus zinloos. Want heel veel mensen betalen niet, gewoon omdat ze niet kunnen. Dat zeggen de politierechters Paul Geukens (Hasselt) en Theo Wilsens (Beringen), samen goed voor drie decennia aan ervaring. Daarom pleiten de rechters er voor de boetes te verlagen, maar ze dan wel daadwerkelijk te innen. En beide heren hebben nog meer kritiek op de hervormingen binnen Justitie. Op de verplichte installering van het alcoholslot vanaf 1 juli, bijvoorbeeld. “Dat kost de overtreder 6.000 euro! Opnieuw: wie kan dat betalen? Het aantal vluchtmisdrijven gaat mogelijk spectaculair stijgen.” [naar artikel]
Voortaan zullen verkeersovertreders nog maar één brief krijgen over hun overtreding en de boete die ze moeten betalen, in plaats van twee. Het wordt ook gemakkelijker om verkeersboetes online af te handelen. Via de site www.verkeersboetes.be kunt u uw boetes vanaf vandaag niet alleen betalen, maar ook betwisten en rechtzetten. Door die vereenvoudigingen hoopt justitie meer overtredingen te kunnen verwerken en zullen politierechters een beter zicht krijgen op iemands verkeersgedrag. [naar artikel]
Onze verkeersboetes zijn veel te hoog en dus zinloos. Veel mensen betalen de boetes niet, gewoon omdat ze niet kunnen. Dat zeggen de politierechters Paul Geukens (Hasselt) en Theo Wilsens (Beringen), samen goed voor drie decennia aan ervaring. [naar artikel]
Je verkeersboetes betalen kan binnenkort een stuk sneller en efficiënter: je krijgt voortaan nog maar één (leesbare) brief, mogelijk al na 6 dagen,... [naar artikel]
Sinds 1 juli 2018 zijn politierechters verplicht om in bepaalde situaties een alcoholslot op te leggen. Bijna een jaar later staat in Limburg de teller op een vijftigtal. Toch staat het systeem volgens politierechters Paul Geukens (61) en Theo Wilsens (62) verre van op punt. “Nederland heeft het alcoholslot in 2011 ingevoerd, maar voerde het eind 2015 weer af omdat het niet werkte.” [naar artikel]
De FOD Financiën krijgt voortaan een overzicht van mensen die blijven weigeren om hun (kleine) verkeersboetes te betalen. Op die manier kan de overheidsdienst een deel van het loon afhouden om de boetes te betalen. Maar kan die dat zomaar doen? In het nieuws: De FOD Justitie en de FOD Financiën koppelen hun databanken. Op […] [naar artikel]
Het is een oud zeer waar geen verbetering in lijkt te komen: buitenlandse diplomaten die hun verkeersboetes niet betalen. In 2019 werd amper 6 procent van die boetes meteen betaald, blijkt uit cijfers die Groen opvroeg bij minister van Buitenlandse Zaken Sophie Wilmès (MR). Diplomaten genieten diplomatieke onschendbaarheid, waardoor ze niet kunnen gedwongen worden om boetes te betalen. Groen vraagt dat Buitenlandse Zaken meer en gerichtere maatregelen neemt zodat diplomaten toch hun boetes betalen. [naar artikel]
Mensen die hardnekkig weigeren hun verkeersboetes te betalen, lijken daar nog mee weg te komen. Het nieuwe computersysteem dat ervoor moest zorgen... [naar artikel]
Lees dit artikel: Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder Wie een verkeersovertreding begaat, moet binnenkort meer betalen. De federale regering gaat de verkeersboetes verhogen met 9 tot 25 euro. Dat schrijft De Standaard. Volgens de planning die nu op tafel ligt worden de boetes vanaf half augustus verhoogd. Concreet gaat het om kosten die gepaard gaan met het zogenaamde Crossborder-platform, een digitaal systeem dat […] Lees dit artikel: Verkeersboetes 9 tot 25 euro duurder [naar artikel]
De overheid gaat verkeersboetes vlotter innen. Overtreders kunnen hun schuld vanaf nu makkelijk effenen via een website. Wie hardnekkig weigert te betalen, ziet de rekening oplopen. [naar artikel]
Wie dat wil, kan vanaf nu online een afbetalingsplan aanvragen voor verkeersboetes. De aanvraag is mogelijk voor iedereen. De bedoeling is dat mensen die erkennen dat ze een overtreding hebben begaan, een oplossing hebben als ze hun boete niet meteen in één keer kunnen betalen. Je kan zelf kiezen hoeveel je per maand wil betalen met een maximumperiode van 6 maanden. [naar artikel]
Politierechters maken zich zorgen over de ongelijke behandeling van dronken chauffeurs, nu ze in sommige gevallen verplicht een duur alcoholslot moeten opleggen, wat voor één jaar gemakkelijk 4.000 euro kost. “Wie dat niet kan betalen, heeft geen andere keuze dan een lang rijverbod te aanvaarden.” [naar artikel]
Verkeersboetes moeten afhankelijk worden van het loon van de overtreder. Dat vinden de Waalse socialisten. Het normale boetebedrag zou verdrievoudigen voor mensen met een hoog loon als het van de PS afhangt. Wat denk jij? Moeten mensen die een hoger loon hebben, ook hogere verkeersboetes betalen? Eerder vandaag lieten we enkele experten aan het woord. Nu is het jullie beurt. [naar artikel]
De politie heeft afgelopen week zo'n 4.000 verkeersboetes verstuurd zonder huisnummer. Dat schrijft het Laatste Nieuws. De fout gebeurde na een update van het softwareprogramma. De FOD Justitie werkt aan een oplossing. Maar of uw boete nu zonder huisnummer krijgt, of te laat, het verandert niks aan de betalingsplicht. [naar artikel]
PS stelt voor om verkeersboetes te koppelen aan de hoogte van het loon van de overtreder. Een voorstel dat politiek op flink wat weerstand botst. En ook politierechters zijn geen groot voorstander. “In de praktijk krijgt een Porsche-eigenaar soms al een hogere boete dan een Lada-rijder.” [naar artikel]
Verkeersboetes moeten afhankelijk worden van het loon van de overtreder. Dat vinden de Waalse socialisten. Het normale boetebedrag zou verdrievoudigen voor mensen met een hoog loon als het van de PS afhangt. Wat denk jij? Moeten mensen die een hoger loon hebben, ook hogere verkeersboetes betalen? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experten en politici ervan vinden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.