Achter het gemeentehuis staat een publieke elektrische laadpaal. Stabroek breidde zijn wagenpark ook uit met twee plug-in-hybridewagens. [naar artikel]
In een parking in de Parijsstraat hebben onbekenden in het paasweekend een laadpaal voor elektrische wagens gestolen. Ze konden de parking betreden en koppelden het laadstation los. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
Sinds kort zijn er in Ham drie elektrische laadpalen beschikbaar voor het opladen van je elektrische wagen. Je vindt een laadpaal aan het Heldenplein in Oostham, de parking van sportpark ’t Vlietje en de parking van De Monade. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
De gemeente Wellen is niet gelukkig met haar nieuwe laadpaal voor elektrische voertuigen. “Die staat op een bijzonder ongelukkige plaats. Hoe moeten we hier straks de kermis plaatsen?”, klinkt het. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
In Lanaken zijn twee laadpalen voor elektrische voertuigen geplaatst op publieke plaatsen : ééntje op de parking aan het Europaplein in Lanaken en de andere op de parking aan Colmonterveld in Rekem. Een laadsessie opstarten en betalen kan gemakkelijk via een app waarmee je ook de beschikbaarheid van de laadpaal kunt controleren en de tarieven kunt raadplegen. [naar artikel]
Woensdag werd aan het gemeentehuis in Bonheiden de eerste bidirectionele laadpaal in gebruik genomen. De paal levert niet alleen stroom aan elektrische voertuigen maar geeft via de voertuigen ook stroom terug aan het gekoppelde gebouw. Voor ons land is dit een primeur. [naar artikel]
Extra laadpaal: Er komt nog dit jaar een extra laadpaal met twee oplaadpunten bij in de Dorpsstraat van Wellen. Twee parkeerplaatsen ter hoogte van het gemeentehuis worden daarmee voorbehouden voor elektrische of hybride wagens. “Binnen twaalf jaar wil Europa dat er alleen nog elektrische voertuigen verkocht worden. Kunnen we niet wat sneller laadpalen installeren,” vroeg Gerry Briers (N-VA) zich af. Schepen Kristien Treunen (CD&V) liet weten dat de laadinfrastructuur zeker nog verder uitgebouwd zal worden. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Als een gewone wagen parkeert bij een laadpaal voor elektrische wagens, dan kan die een boete krijgen. Maar elektrische wagens die de plaats nodeloos bezet houden, riskeren dat niet. Dat moet veranderen, vindt de Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG). [naar artikel]
De eerste publieke laadpaal voor elektrische wagens in Limburg staat in Borgloon. De voorzitter van Infrax Limburg, Eric Awouters, heeft de laadpaal vandaag ingehuldigd samen met de burgemeester van Borgloon. [naar artikel]
Parkeerplaatsen in de Turnhoutse binnenstad die voorbehouden zijn voor elektrische voertuigen trekken nog al te vaak foutparkeerders aan. Ondanks de zichtbare laadpaal en het blauwe signaalbord, moet de Turnhoutse politie wekelijks talloze processen-verbaal uitschrijven voor niet-elektrische voertuigen die geparkeerd staan op plaatsen voor elektrische voertuigen. Wij namen de proef op de som en gingen gisteren een kijkje nemen op parking Muylenberg, gelegen aan het Speelkaartenmuseum. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Het zal maar gebeuren dat je elektrische wagen muurvast vastzit aan een laadpaal. Het overkwam Johnny tijdens een reis naar Frankrijk. Hij vertelt hoe hij uiteindelijk weer wegraakte, en ook Tim Briers, laadspecialist voor elektrische voertuigen, deelt handig advies. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Hasselaar Danny Vaes nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbrak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.