De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka. Een slimme kilometerheffing belast wagengebruik op basis van de milieukenmerken van het voertuig, de plaats en het tijdstip van de verplaatsing. [naar artikel]
Nu de N-VA de slimme kilometerheffing van tafel veegt en ook bij andere partijen het enthousiasme koelt, vermindert de kans zienderogen dat de volgende Vlaamse regering de maatregel nog doorvoert. En dat is nefast voor de Vlaamse klimaatdoelstellingen. [naar artikel]
De Vlaamse regering blijft ver onder haar klimaatdoelstelling. Nieuwe maatregelen dringen zich op. Open Vld pleit onder andere voor een slimme kilometerheffing. Een goed idee? [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor personenwagens te finaliseren. Officieel is het nog steeds de volgende legislatuur die de beslissing moet nemen, maar geen enkele Vlaamse partij is nog fundamenteel tegen het systeem gekant, op Vlaams Belang na. Het Brussels gewest heeft besloten om mee in het Vlaamse traject te stappen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) veegde de slimme kilometerheffing voor auto’s gisterenavond helemaal van tafel. Volgens Weyts is er “geen draagvlak” meer voor de maatregel en is de bevolking “bang gemaakt”. Nochtans heeft minister Weyts zich jarenlang uitgesproken als een voorstander van zo’n kilometerheffing voor auto’s in de strijd tegen de files. Ze staat ook in het klimaatbeleidsplan dat de Vlaamse regering heeft goedgekeurd. [naar artikel]
Een slimme kilometerheffing over Vlaanderen is de beste optie om de files te verkleinen en de verkeerskosten te laten dragen door wie echt met de auto rijdt. Dat is de conclusie van een langverwachte studie die door de vorige Vlaamse regering besteld werd. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka. [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Ben Weyts heeft van de regering toestemming gekregen om het onderzoek naar een slimme kilometerheffing voor... [naar artikel]
CD&V heeft in de gesprekken voor de opmaak van een Vlaams regeerakkoord de slimme kilometerheffing weer op tafel gelegd. De heffing moet volgens de... [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka dinsdag. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren. Wie in de spits rijdt en rond de grote steden zal meer betalen dan iemand die in de daluren op rustige wegen rijdt. Bij een budgetneutrale kilometerheffing is het bedoeling om de lasten te verschuiven van het bezit van een auto naar het gebruik. Wat denk jij? Is een slimme en budgetneutrale kilometerheffing een goed idee? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat enkele experts en politici ervan vinden. [naar artikel]
CD&V heeft in de gesprekken voor de opmaak van een Vlaams regeerakkoord de slimme kilometerheffing weer op tafel gelegd. De heffing moet volgens de... [naar artikel]
De slimme kilometerheffing komt eraan, maar hoe gaat het werken? Volgens documenten die de zakenkrant De Tijd kon inkijken, betalen autobestuurders tussen de 2 en 5 eurocent per kilometer. Is dat genoeg om de Vlaamse files aan te pakken? [naar artikel]
01:02 De publicatie van een langverwachte studie over een slimme kilometerheffing wordt uitgesteld tot september. Eerst moet de nieuwe Vlaamse regering beslissen of ze een variant van de omstreden autotaks ... [naar artikel]
Groen pleit voor een slimme kilometerheffing. 'De files in Vlaanderen worden almaar langer, en er bestaan geen tien mogelijkheden om het tij te keren.' De maatregel die opgenomen is in het Vlaamse Klimaatplan wordt echter niet langer verdedigd door regeringspartij Open VLD. [naar artikel]
20:16 In haar nieuwe Luchtbeleidsplan maant de Vlaamse regering het federale niveau aan het systeem van salariswagens aan te passen. Van een slimme kilometerheffing voor personenwagens is geen sprake in het... [naar artikel]
De Brusselse regering heeft een akkoord bereikt over een slimme kilometerheffing in de hoofdstad. Ze wil nu in overleg gaan met Vlaanderen en Wallonië, maar daar zijn de reacties furieus. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) legt het zogenaamde rekeningrijden op tafel bij de Vlaamse ministerraad. Dat zegt ze aan VTM NIEUWS. Een slimme kilometerheffing in plaats van een algemene verkeersbelasting dus. “We zullen dit nu opstarten om in de volgende regering door te voeren.” [naar artikel]
Een slimme en gebiedsdekkende kilometerheffing is de beste oplossing als de Vlaamse overheid een wegenheffing wil invoeren die tegelijk de files vermindert en de gebruikers en vervuilers laat meebetalen. [naar artikel]
De Vlaamse Ondernemers, een samenwerkingsverband tussen 19 sector- en werkgeversorganisaties, roepen de beleidsmakers op om een budgetneutrale slimme kilometerheffing in te voeren, in combinatie met meer technologie in het verkeer. Dat meldt Voka dinsdag. [naar artikel]
Een slimme kilometerheffing over heel Vlaanderen is de beste optie om de files te verkleinen en de verkeerskosten te laten dragen door wie effectief met de auto rijdt. Dat is de conclusie van een langverwachte studie die door de vorige Vlaamse regering besteld werd. [naar artikel]
Daar is de slimme kilometerheffing weer. Omdat de Vlaamse regering er niet in slaagt om performante maatregelen op tafel te leggen om haar eigen (beperkt ambitieuze) klimaatplan te realiseren, is iedereen plotsklaps weer koortsachtig op zoek naar nieuwe manieren om toch enigszins in de buurt van de zelfgemaakte belofte te landen. [naar artikel]
De Vlaming is erg verdeeld over de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens om de files te verminderen. Een derde van de Vlamingen is voor een vorm van kilometerheffing, een derde is tegen en een derde is neutraal. Dat blijkt uit een recente nulmeting bij 2.000 Vlamingen door Motivity. Dat consortium rond consultant KPMG bestudeert […] Het bericht Vlaming verdeeld over rekeningrijden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Brusselse regering is donderdag tot een akkoord gekomen over Smart Move, de slimme kilometerheffing die ze vanaf 2022 wil invoeren. Het model werd goedgekeurd voor overleg, wat betekent dat de dialoog met de verschillende overheden op federaal en regionaal niveau en met de socio-economische partners kan worden opgestart. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.