Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De... [naar artikel]
Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad dinsdag. [naar artikel]
In april werden in België voor het eerst sinds heel lang opnieuw meer benzinevoertuigen ingeschreven dan diesels. Dat blijkt uit cijfers van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit. De trend naar ontdieseling zet zich daarmee door, en niet langer enkel bij de nieuwe auto's. Ook op de grote tweedehandsmarkt wordt het effect zichtbaar, merken ze bij de zoekertjessites. [naar artikel]
De CO2-uitstoot van personenwagens is na een jarenlange daling vorig jaar opnieuw gestegen, in België zelfs met 4%. De reden? “We vervangen diesels door benzineauto’s, terwijl die fors meer CO2 uitstoten”, aldus docent autotechnologie Mark Pecqueur. [naar artikel]
Lees dit artikel: Chiptekort bij autobouwers sijpelt straks ook door naar de tweedehandsmarkt Het relatief beperkte aantal nieuwe auto’s dat de voorbije anderhalf jaar is geproduceerd, zal de volgende periode waarschijnlijk een aanzienlijke impact hebben op de tweedehandsmarkt. Daarvoor hebben enkele experts in een gesprek met het platform Automotive News gewaarschuwd. Het kan volgens hen meer dan twee jaar duren vooraleer de verkoop van tweedehandswagens opnieuw naar zijn […] Lees dit artikel: Chiptekort bij autobouwers sijpelt straks ook door naar de tweedehandsmarkt [naar artikel]
De Duitse autobouwer Opel biedt in eigen land premies tot 7.000 euro aan eigenaars van oude diesels die een nieuwe Opel kopen. Dat heeft het [naar artikel]
In Europa zijn hybride en elektrische auto’s voor de eerste keer in de geschiedenis populairder geworden dan dieselwagens. Dat blijkt... The post Europeanen kopen nu meer hybride en elektrische auto’s dan diesels appeared first on Business AM. [naar artikel]
De vraag naar kleinere benzinewagens blijft stijgen, maar volgens VAB is het aanbod op de tweedehandsmarkt veel te klein om aan de stijgende [naar artikel]
De tweedehandsmarkt voor diesels is compleet ineengestort en zowel bij de merken als bij de tweedehandsautoverkopers en leasemaatschappijen staan de parkeerterreinen overvol met nieuwe en occasiediesels die op een koper wachten. [naar artikel]
De omslag van dieselwagens naar wagens op benzine, elektriciteit en andere aandrijfbronnen vertraagt de tweedehandsmarkt. Bijna 30 procent van de... [naar artikel]
DuisburgAls dieselmotoren die vandaag beantwoorden aan de milieunorm Euro 6, aan de nieuwe NOx-normen zouden worden getoetst, dan zouden de meesten niet op de weg mogen. De meeste diesels stoten in het reële verkeer immers nog altijd te veel NOx of stikstofoxide uit. Dat blijkt uit een evaluatie van het CAR-Institut van de Universiteit Duisburg-Essen. De properste diesels worden vandaag verkocht door, en dat lijkt misschien vreemd, de groep Volkswagen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Handel eurolanden toont fors herstel in juni De landen van de eurozone hebben in juni flink meer goederen verhandeld met de rest van de wereld, in vergelijking met juni 2020. Zo lag de waarde van de uitvoer bijna een kwart hoger dan in juni 2020, meldde het Europese statistiekbureau Eurostat vrijdag. Volgens een eerste schatting voerden de eurolanden in juni voor 209,9 […] Lees dit artikel: Handel eurolanden toont fors herstel in juni [naar artikel]
Het autoconcern Volkswagen gaat in Duitsland een schrootpremie aanbieden aan de bezitters van oude dieselwagens (euronorm 1 tot 4), die kan oplopen tot 10.000 euro per voertuig. Dat berichten Duitse media. De autobouwer wil daarmee een antwoord bieden aan de problematiek van oude dieselwagens, die in steeds meer Duitse steden niet meer binnen mogen omwille […] Het bericht Volkswagen biedt in Duitsland tot 10.000 schrootpremie voor oude diesels verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na twintig jaar heerschappij op de Belgische wegen lijkt de dieselwagen op zijn retour. Toch lijkt dat niet meteen een impact te hebben op de tweedehandsmarkt. [naar artikel]
Sinds 1 februari mogen vervuilende auto's Antwerpen niet meer in, om zo de luchtkwaliteit te verbeteren. Nu blijkt dat de fijnstofgrens sinds de invoering van de lage-emissiezone op verschillende plaatsen in de stad vaker werd overschreden dan ervoor. Volgens de stad geven die cijfers een vertekend beeld. [naar artikel]
We kregen veel mails over onze reportages over de impact van auto’s op het milieu en het klimaat. Daaruit bleek dat diesels toch niet zo vervuilend zijn voor de lucht en auto’s op aardgas verrassend meer broeikasgassen uitstoten dan tot nog toe is aangenomen. We bundelden de meest voorkomende vragen en proberen ze te beantwoorden. [naar artikel]
Een nieuwe auto verliest pakweg 25% van zijn waarde wanneer je er de showroom mee uitrijdt. Toch zijn er een aantal modellen die vandaag op de tweedehandsmarkt meer waard zijn dan wanneer ze nieuw waren. HLN Drive ging door de cijfers. [naar artikel]
Het aantal nieuw ingeschreven auto’s in België is er vorig jaar licht op vooruitgegaan. Er werden precies 549.632 nieuwe auto’s ingeschreven, en dat is 0,6 procent meer dan in 2017. Maar we kopen wel veel minder dieselwagens. [naar artikel]
Oude dieselauto's mogen met ingang van zondag Amsterdam niet meer in. Er geldt een nieuwe milieuzone in het gebied binnen de ring A10. Het verbod geldt voorpersonen- en bestelauto's die vóór 2006 zijn gemaakt. Op de ringweg zelf mogen de oude diesels nog wel rijden. [naar artikel]
Door de stijgende vraag naar benzinewagens op de tweedehandsmarkt worden steeds meer auto's in ons land geïmporteerd. Volgens Car-Pass, de vzw die... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.