In Gent klaagt oppositiepartij CD&V aan dat buitenlandse autobestuurders de 'knips' in de weg straffeloos mogen negeren. Sinds zeven straten met opvallende rode wegmarkeringen verboden zijn voor doorgaand verkeer, worden jaarlijks bijna 50.000 voertuigen beboet, 'maar Nederlandse en Franse bestuurders ontspringen de dans', zegt gemeenteraadslid Veli Yüksel. [naar artikel]
In Gent klaagt oppositiepartij CD&V aan dat buitenlandse autobestuurders de 'knips' in de weg straffeloos mogen negeren. Sinds zeven straten met opvallende rode wegmarkeringen verboden zijn voor doorgaand verkeer, worden jaarlijks bijna 50.000 voertuigen beboet, 'maar Nederlandse en Franse bestuurders ontspringen de dans', zegt gemeenteraadslid Veli Yüksel. [naar artikel]
In Gent klaagt oppositiepartij CD&V aan dat buitenlandse autobestuurders de 'knips' straffeloos mogen negeren. Sinds zeven straten met opvallende rode wegmarkeringen verboden zijn voor doorgaand verkeer, worden in Gent jaarlijks bijna 50.000 voertuigen beboet. Nederlandse en Franse bestuurders ontspringen de dans, "maar voor een Gentse automobilist zet dit stadsbestuur een hele machine op gang, van sanctionerend GAS-ambtenaar tot deurwaarders", zegt gemeenteraadslid Veli Yüksel. [naar artikel]
Buitenlandse autobestuurders krijgen geen boete wanneer zij met hun wagen door de knips rijden, de voor auto’s verboden straten uit het Gentse circulatieplan. Schepen van mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) belooft tegen januari een oplossing. [naar artikel]
Nu vrijdag worden de verzamelde handtekeningen voor het referendum ingediend bij het stadsbestuur van de Arteveldestad. Op 3 april al gaat het nieuwe mobiliteitsplan in Gent in. [naar artikel]
Groen wil in elke Vlaamse centrumstad en Brussel een mobiliteitsplan naar Gents model. Dat is een van tien de actiepunten waarmee voorzitster Meyrem Almaci woensdag de luchtvervuiling in steden wil terugdringen. “Het is bijzonder slecht gesteld met de luchtkwaliteit”, aldus Almaci. “We willen dat 14 oktober een keerpunt wordt.” [naar artikel]
In Gent klaagt oppositiepartij CD&V aan dat buitenlandse autobestuurders de ‘knips’ straffeloos mogen negeren. Sinds zeven straten met opvallende rode wegmarkeringen verboden zijn voor doorgaand verkeer, worden in Gent jaarlijks bijna 50.000 voertuigen beboet. Nederlandse en Franse bestuurders ontspringen de dans, “maar voor een Gentse automobilist zet dit stadsbestuur een hele machine op gang, van […] Het bericht “Buitenlanders mogen Gentse knips straffeloos negeren” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Groen wil in elke Vlaamse centrumstad en Brussel een mobiliteitsplan naar Gents model. Dat is een van tien actiepunten waarmee voorzitter Meyrem... [naar artikel]
20 jaar na het mobiliteitsplan van Gents schepen Sas Van Rouveroij treedt maandag een nieuw mobiliteitsplan van schepen Filip Watteeuw in werking in de Arteveldestad. Hoewel de heren tot een andere partij behoren, ziet Stijn De Groote veel gelijkenissen. [naar artikel]
Op 3 april, de eerste maandag van april, treedt in Gent het nieuwe en langverwachte mobiliteitsplan in werking. Het plan moet de stad leefbaar houden, en minder auto's in de stad krijgen. [naar artikel]
Gents burgemeester Daniël Termont (sp.a) blijft geloven in een goede afloop van het mobiliteitsplan van zijn stad dat de laatste maanden heel wat kritiek kreeg. 'Automobilisten zullen vloeken, maar wie in de stad woont, zal blij zijn.' [naar artikel]
Rudi De Kerpel is ondernemer. Hij woont in de buurt van Gent. [naar artikel]
De kans dat een illegaal of een uitgeprocedeerde asielzoeker een uitwijzingsbevel straffeloos kan negeren is in dit land vier keer groter dan dat... [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag een nieuw mobiliteitsplan goedgekeurd dat de grote bedrijven verplicht hun werknemers twee alternatieven te bieden voor de bedrijfswagen. Dat schrijft L’Echo zaterdag. Een eerdere versie van het mobiliteitsplan lekte begin mei uit en stuitte toen op kritiek van zowel meerderheid als oppositie. Het is nu zo aangepast dat de onderworpen bedrijven geen bijkomende kosten zullen moeten maken, verduidelijkt het kabinet van minister van Leefmilieu Céline Fremault (cdH). [naar artikel]
Moet je vaccinweigeraars negeren of betwisten? Een opmerkelijk interview in Humo met acteurskoppel Peter Van Den Begin en Tine Reymer maakt de kwestie in Vlaanderen plots concreet. ‘We moeten blijven in dialoog gaan met die mensen.’ [naar artikel]
Moet je vaccinweigeraars negeren of betwisten? Een opmerkelijk interview in Humo met acteurskoppel Peter Van Den Begin en Tine Reymer maakt de kwestie plots ook in Vlaanderen concreet. [naar artikel]
Moet je vaccinweigeraars negeren of bediscussiëren? Een opmerkelijk interview in Humo met acteurskoppel Peter Van Den Begin en Tine Reymer maakt de kwestie plots ook in Vlaanderen concreet. [naar artikel]
Er is jarenlang over geschreven en over gepraat, maar vanaf vandaag gaat het nieuwe mobiliteitsplan in Gent van kracht. Door de ingrijpende veranderingen in de stad wordt de verkeerstoestand nauwlettend in de gaten gehouden in een commandocentrum. De Standaard ging een kijkje nemen in dit zenuwcentrum van het Gentse mobiliteitsplan. [naar artikel]
Moet je vaccinweigeraars negeren of betwisten? Een opmerkelijk interview in Humo met acteurskoppel Peter Van Den Begin en Tine Reymer maakt de kwestie in Vlaanderen plots concreet. ‘We moeten blijven in dialoog gaan met die mensen.’ [naar artikel]
Moet je vaccinweigeraars negeren of betwisten? Een opmerkelijk interview in Humo met acteurskoppel Peter Van Den Begin en Tine Reymer maakt de kwestie plots ook in Vlaanderen concreet. [naar artikel]
De stad Oudenaarde werkt aan een nieuw mobiliteitsplan en daarvoor roepen ze de hulp in van de inwoners. Zij kunnen online laten weten welke gebieden in de stad aangepakt moeten worden. Aan het begin van volgend jaar zou het plan klaar moeten zijn. [naar artikel]
In Gent heeft een betoging aan het stadhuis tegen het vorige maand ingevoerde circulatieplan maandagvoormiddag enkele honderden betogers gelokt. Zij blijven zich tegen het nieuwe mobiliteitsplan verzetten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.