De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]
Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]
De Nederlandse staat gaat in samenwerking met zes regio’s honderdduizenden laadpalen aanleggen voor elektrische wagens. Alleen al de provincies Zeeland... The post Nederland lanceert megaplan voor elektrische auto: 1,7 miljoen laadpalen tegen 2030 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie met de elektrische auto op vakantie naar het zuiden trok, werd de ‘highway to hell’ voorspeld, met frustrerende wachttijden aan laadstations. Op een paar zwarte zaterdagen na, is dat evenwel reuze meegevallen. Groeien de laadpalen nu plots wel als champignons uit de Franse grond? We zochten het uit. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Met gratis parkeerplaatsen, toegang tot busbanen en belastingvoordelen veroverden elektrische auto’s de Noorse markt. Als Vlaanderen dezelfde weg op wil, is er dus meer nodig dan een paar extra laadpalen. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Herk-de-Stad laat acht nieuwe laadpalen voor elektrische auto’s plaatsen. Daaraan kunnen in totaal zestien voertuigen elektriciteit komen tanken. [naar artikel]
Ooit een toekomstdroom, nu is het heel dichtbij: de betaalbare elektrische auto. Autojournalist Alain De Jong van Gocar vertelt aan Business AM van welke merken we heel binnenkort auto’s kunnen verwachten. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: Onvoldoende laadpalen Uitgezoomd: zijn er wel voldoende laadpalen voor al deze elektrische auto’s? (evb) [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto’s te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto's te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Er zullen dit jaar 246 nieuwe laadpalen - of 492 laadpunten - voor elektrische wagens geïnstalleerd worden langs de wegen van het Brussels gewest. Dat is een verdubbeling tegenover het huidige aantal, zo zegt Brussels minister van Energie Alain Maron (Ecolo) vandaag. Het bedrijf EnergyVision haalde het contract voor de laadpalen binnen. [naar artikel]
Discounter Lidl breidt zijn netwerk van elektrische laadpalen in ons land uit. Dat heeft de supermarktketen woensdag bekendgemaakt. Tegen eind dit jaar moet er op honderd winkelparkings een laadpaal staan. Vandaag telt de keten al 61 palen. Er komen er dit jaar dus nog 39 bij. Dat maakt dat Lidl tegen eind dit jaar 100 […] The post Lidl zet meer elektrische laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]
Omdat er nog geen Europese standaard is, ontstaat in ons land een jungle van laadpalen, stopcontacten en stekkers voor elektrische auto’s. [naar artikel]
De grote boom in elektrische wagens zorgt ervoor dat er in het straatbeeld almaar meer laadpalen verschijnen. Maar meer en meer automobilisten vragen zich af of ze ook gedekt zijn door de verzekering als er iets misgaat tijdens het opladen van hun voertuig. Independer.be geeft advies. [naar artikel]
Met hoe langer hoe meer elektrische wagens op de baan, groeit ook de vraag naar laadpalen die thuis kunnen worden geïnstalleerd. Maar volstaat een stopcontact niet? Welke types laadpalen zijn er en hoeveel kosten ze? Peter Van den Bossche, professor ingenieurswetenschappen (VUB) en expert in elektrische auto’s, legt het uit. [naar artikel]
De elektrische auto zit nog niet in de lift in Vlaanderen. En dat is te merken aan het gebruik en de verspreiding van publieke laadpalen. Terwijl... [naar artikel]
06:36 In Gent voert De Lijn een proefproject met elektrische bussen af omdat ze geen plaats vindt voor de laadpalen. [naar artikel]
5% van de restaurants in Vlaanderen heeft een of meer laadpalen voor elektrische auto’s. “Mijn klanten moeten voor een oplaadbeurt niets betalen”, zegt Dominique Pauwels, uitbater van het Hof van Reyen in Boechout. “We vragen in ruil dat ze een positieve recensie over ons schrijven op het internet.” [naar artikel]
Om de aankoop en het gebruik van elektrische auto's te stimuleren, werkt Europa aan nieuwe bouwvoorschriften voor grote gebouwen. Nieuwe of gerenoveerde gebouwen met meer dan 10 parkeerplaatsen zullen vanaf 2025 verplicht laadpalen voor elektrische voertuigen moeten hebben, of bekabeling om later laadpalen te installeren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.