Hoewel het totale aantal verkeersdoden nooit eerder zo laag was als tijdens de eerste helft van dit jaar, steeg het aantal dodelijke slachtoffers op de fiets. De Fietsersbond vraagt dringend bijkomende investeringen in de fietsinfrastructuur. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op een jaar tijd met maar liefst 13 procent gedaald. Vorig jaar stierven 640 mensen na een ongeval, een decennium geleden ging het nog om ongeveer 1.000 dodelijke slachtoffers. [naar artikel]
Er waren nooit eerder zoveel fietsdoden in het verkeer als in 2019. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Ook het aantal fatale ongevallen met auto-inzittenden en voetgangers is het afgelopen jaar sterk gestegen. Het aantal fietsdoden steeg in 2019 van 84 naar 91. In Wallonië was er een verdriedubbeling, van 7 naar 21 fietsdoden. […] Het bericht Stijging in aantal verkeersdoden op Belgische wegen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op de Belgische wegen is in 2022 gestegen met 8 procent ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias, op basis van cijfers van de federale politie. 521 personen kwamen om het leven, één op de drie was een voetganger of een fietser. Het aantal fietsdoden steeg van 74 naar 95, dat is het hoogste aantal ooit. Ook het totale aantal letselongevallen steeg naar 37.306 (+9 procent), naar het niveau van 2019. Het aantal gewonden (+8 procent) steeg ook. Alle nationale tendensen vertonen zo een stijging. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Positief is dat het aantal verkeersdoden in alle gewesten daalde. Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers viel in Vlaanderen het sterkst terug in Limburg. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is in 2018 ongeveer stabiel gebleven tegenover het jaar voordien. Waar er in 2017 in totaal 609 mensen stierven binnen de 30 dagen na betrokken te zijn geweest in een ongeval, waren dat er vorig jaar 604, goed voor een daling van 0,8 procent, blijkt vandaag uit cijfers […] Het bericht Aantal verkeersdoden in 2018 bijna ongewijzigd verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op de Belgische wegen is in 2022 gestegen met 8 procent ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias, op basis van cijfers van de federale politie. 521 personen kwamen om het leven, één op de drie was een voetganger of een fietser. Het aantal fietsdoden steeg van 74 naar 95, dat is het hoogste aantal ooit. Ook het totale aantal letselongevallen steeg naar 37.306 (+9 procent), naar het niveau van 2019. Het aantal gewonden (+8 procent) steeg ook. Alle nationale tendensen vertonen zo een stijging. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen mag dan gedaald zijn in 2022, zorgwekkend is het groeiende aantal mensen dat sterft na een ongeval met een elektrische fiets. Vooral onze oudere bevolking is het slachtoffer. Maar zij kunnen nu rijcursussen voor elektrische fietsers volgen. [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4% gedaald. Dat blijkt uit de meest recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal verkeersslachtoffers ligt daarmee op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Het aantal doden daalde vooral in Wallonië, met 13%. In Vlaanderen was er een daling van 3%, terwijl in […] Het bericht Aantal verkeersdoden lag nog nooit zo laag in België verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In de eerste negen maanden van dit jaar zijn er in Limburg 14 verkeersdoden meer gevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van verkeersinstituut VIAS. Vooral het aantal fietsers en motorrijders dat omkwam, is gestegen. Volgens verkeersexpert Willy Miermans is de uitzonderlijke zomer één van de verklaringen voor het aantal dodelijke slachtoffers in Limburg. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien […] Het bericht Verkeersveiligheidsbarometer Vias – Nog nooit zo weinig verkeersdoden, maar aantal ongevallen met fietsers stijgt wel sterk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is opnieuw gestegen. Waar er in 2018 nog 604 dodelijke slachtoffers te betreuren vielen op onze wegen, waren... [naar artikel]
In 2016 vielen er 637 doden in het Belgische verkeer. Het aantal overlijdens daalde met 13 procent tegenover 2015. Daarmee was het aantal doden [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. ‘ [naar artikel]
In 2022 zijn er in Limburg 49 mensen verongelukt in het verkeer. Liefst 31 van hen waren zwakke weggebruikers. Een klein lichtpuntje is dat het aantal dodelijke slachtoffers in onze provincie wel fors daalde. “Maar relatief gezien telt Limburg nog steeds het hoogste aantal verkeersdoden.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.