Bij een botsing tussen een elektrische bolderkar en een trein zijn in de Nederlandse stad Oss vier kinderen om het leven gekomen, ze waren tussen de vier en elf jaar oud. Verschillende slachtoffers behoorden tot hetzelfde gezin. Nog een kind en een volwassene, de bestuurster van de elektrische bolderkar, liggen volgens de politie in kritieke toestand in het ziekenhuis. Een elektrische bolderkar of Stint is een kar om kinderen in te vervoeren. [naar artikel]
Vijf jaar na het dodelijke ongeval met een elektrische bolderkar in de Nederlandse stad Oss moeten de producenten van de kar voor de rechter komen. De elektrische bolderkar werd aangereden door een trein op een spoorwegovergang. Daarbij kwamen vier kinderen om het leven. Volgens justitie wisten de verdachten dat het product schadelijk was. [naar artikel]
De elektrische bolderkar waarin gisteren in Nederland vier kindjes omkwamen, mag in ons land door iedereen bestuurd worden, ook zonder rijbewijs. Verkeerskundigen pleiten ervoor om de regels te verstrengen. [naar artikel]
De elektrische bolderkar waarin gisteren vier kindjes omkwamen bij een ongeval in Nederland, mag in ons land door iedereen worden bestuurd, ook zonder rijbewijs. Verkeerskundigen pleiten ervoor om dat te veranderen: “Beschouw die karretjes als klasse A bromfietsen, dan is er toch een minimumleeftijd”, zegt Stef Willems. [naar artikel]
De fabrikant van de stint is bankroet. Het bedrijf van de elektrische bolderkar vraagt maandag het faillissement aan bij de rechtbank. Dat zegt eigenaar Edwin Renzen in een interview met RTL Nieuws en de Volkskrant. Volgens Renzen was afgelopen vrijdag voor hem duidelijk dat het zo niet langer meer ging. “Ik heb naar de cijfers […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – Fabrikant stint vraagt faillissement aan verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Ooggetuigen kunnen niet bevatten wat ze donderdagmiddag in het Nederlandse Oss hebben zien gebeuren. Een trein botste op een elektrische bakfiets vol kinderen. Vier kinderen kwamen daarbij om het leven. “Ik hoorde haar schreeuwen dat haar remmen weigerden. De trein kwam in volle vaart aanrijden, toeterde nog en schepte de bakfiets.” [naar artikel]
De stint kan voor het volgende schooljaar weer de weg op in Nederland. Het parlement gaat akkoord met de aanpassingen van de elektrische bolderkar... [naar artikel]
In Oss in Nederland zijn de vier dodelijke slachtoffers herdacht van het ongeval met een elektrische bolderkar en een trein van twee weken geleden. In het theater van Oss was er een grote herdenkingsplechtigheid die door nog eens een duizendtal mensen werd gevolgd op een groot scherm in het voetbalstadion van Top Oss. [naar artikel]
De fabrikant van de stint, de elektrische bolderkar waarmee in Nederland een dramatisch ongeval gebeurde, heeft geen gehoor gegeven aan meerdere verzoeken van de inspectie (ILT) om informatie over het voertuig. Dat maakte de Nederlandse minister Cora van Nieuwenhuizen woensdag bekend in een brief aan de Tweede Kamer. [naar artikel]
De fabrikant van de stints hoopt dat de elektrische bolderwagens binnenkort weer in gebruik mogen worden genomen in Nederland. Directeur Edwin Renzen zegt dat in een interview met NRC. “We hopen de komende weken met steun van velen, ook van de kinderopvang, de weg weer op te kunnen”, aldus Renzen. Hij is het niet eens […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – Fabrikant stint wil binnenkort weer de weg op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Amerikaanse pakketbezorger United Parcel System (UPS) voert tests uit met een elektrische bakfiets om in dichtbevolkte stedelijke gebieden leveringen te doen. In een dergelijke omgeving hebben fietsen een betere en gemakkelijkere toegang dan bestelwagens of trucks. Daarmee vormt de elektrische bakfiets een aanvulling op de opmars van elektrische voertuigen. Dat heeft het Amerikaanse bedrijf […] [naar artikel]
Bij een ongeval tussen een trein en een bakfiets in het Nederlandse Oss zijn vier kinderen om het leven gekomen. Een vijfde kind en vrouw zijn in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. De dodelijke slachtoffers waren 4 tot 11 jaar oud. Drie van de jonge slachtoffers komen uit één gezin. [naar artikel]
In Nederland mogen Stints, of elektrische bolderkarren, voorlopig niet meer de openbare weg op. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen uit voorzorg besloten. Volgens onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport heeft de elektrische bolderkar "potentiële veiligheidsrisico's". [naar artikel]
De fabrikant van de stint, de elektrische bolderkar waarmee in Nederland een dramatisch ongeval gebeurde, heeft geen gehoor gegeven aan meerdere verzoeken van de inspectie (ILT) om informatie over het voertuig. Dat maakte de Nederlandse minister Cora van Nieuwenhuizen woensdag bekend in een brief aan de Tweede Kamer. Vorige week heeft de inspectie diverse vragen […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – “Fabrikant stint geeft geen informatie aan inspectie” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In Nederland worden veiligheidsgordels verplicht voor de zitplaatsen van de elektrische bolderkar. Het voertuig moet ook een extra rem krijgen en er is voortaan plaats voor maximaal acht passagiers. Dat heeft de regering in Den Haag beslist na een dodelijk ongeval met een stint vorig jaar in Oss, waarbij vier kinderen om het leven kwamen. […] Het bericht Nederland verplicht gordels in stints verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Bij een ongeval op het kruispunt van de fietsostrade met de Caputsteenstraat in Mechelen zijn maandagavond twee gewonden gevallen. Een bestuurder (28) van een elektrische step botste er met een dame (37) op een elektrische bakfiets. Door het ongeval laait de discussie over de veiligheid van het kruispunt opnieuw op, want het is er niet het eerste ongeval. [naar artikel]
In Nederland mogen stints voorlopig niet meer de openbare weg op. Dat heeft de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen uit voorzorg besloten. Volgens onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport heeft de elektrische bolderkar “potentiële veiligheidsrisico’s”. [naar artikel]
In Nederland zal de Inspectie Leefomgeving en Transport onderzoeken of elektromagnetische straling van spoorweginstallaties een invloed heeft op het gedrag van de elektrische bolderkar Stint. Dat schrijft de NOS. Aanleiding is het ongeluk met een Stint donderdag, waarbij vier kinderen om het leven kwamen en een vijfde kind en een volwassene zwaargewond raakten. [naar artikel]
Kinderdagverblijf en naschoolse opvang Babybabelouba in Sint-Truiden heeft een Stint aangekocht, een elektrische bolderkar met plaats voor 12 kindjes en twee begeleiders. [naar artikel]
In 2018 vond in het Nederlandse Oss een dramatisch spoorongeluk plaats tussen een trein en een elektrische bolderkar, de Stint. Daarbij kwamen vier kinderen (4, 4, 6 en 8) om het leven. Een vijfde kind en een begeleidster raakten zwaargewond. Nu, bijna vijf jaar later, sleept het Nederlandse Openbaar Ministerie (OM) twee bedrijven en de leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor de productie en verkoop van de Stint voor de rechter. [naar artikel]
De stint die in Oss werd aangereden door een trein is in nog geen anderhalf jaar tijd vier keer gerepareerd. Dat is veel, maar de problemen waren niet uitzonderlijk, aldus de fabrikant in de krant De Telegraaf. Driemaal werd de accu vervangen, eenmaal een gashendel. Volgens eigenaar Edwin Renzen reed de bewuste stint sinds de […] Het bericht Ongeval met trein en bolderkar in Nederland – “Verongelukte stint vier keer gerepareerd” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Bij een ongeval tussen een trein en een bakfiets in het Nederlandse Oss zijn donderdagochtend vier kinderen om het leven gekomen. De dodelijke slachtoffers waren 4, 4, 6 en 8 jaar oud. Twee van hen komen uit één gezin: het waren zusjes. Hun 11-jarige zus en een 32-jarige begeleidster zijn in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht. [naar artikel]
De stint, de elektrische bolderkar waarmee eerder dit jaar een dramatisch ongeval gebeurde aan een Nederlandse spooroverweg, is niet veilig om personen mee te vervoeren. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van het onderzoek van het Nederlandse onderzoeksinstituut TNO. Volgens de Nederlandse minister van Infrastructuur Cora van Nieuwenhuizen moeten er eerst enkele aanpassingen worden gedaan aan de stint alvorens de elektrische bolderkar opnieuw de weg op mag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.