Een nieuw vliegtuig, een nieuw paradepaardje voor het Amerikaanse Boeing. De 737 MAX moest het nieuwe kroonjuweel worden in de bittere concurrentiestrijd met het Europese Airbus. Tot 40 procent stiller, tot 14 procent zuiniger. En vooral: piloten kunnen van de vorige generatie 737 naar de nieuwe MAX overstappen zonder al te veel peperdure training. Maar wat een commercieel succes moest worden, veranderde in maart 2019 in een absolute nachtmerrie. Voor Boeing. Voor de sector. Voor de luchtvaart in het algemeen. [naar artikel]
Vliegtuigbouwer Boeing voert gesprekken met zijn Braziliaanse branchegenoot Embraer over een overname. Vindt de deal doorgang, dan verandert de internationale luchtvaart ingrijpend: Embraer is de op twee na grootste vliegtuigbouwer ter wereld. Maar de Braziliaanse president wil er niet van weten. [naar artikel]
De Boeing 737 Max maakt testvluchten als opstapje voor een terugkeer in het luchtruim. Maar wie beslist daarover? Hoe veilig is het toestel? En wie zit er nog op de Max te wachten na de slag die het coronavirus aan de mondiale luchtvaart heeft toegebracht? [naar artikel]
Jacky Schoepen voltooit tegen eind 2018 op de parking van Sunparks in Mol een themapark rond luchtvaart. Een Boeing 747, een helikopter, een Fokker 50 en de 75 meter hoge Eco-Dôme zijn maar enkele van de blikvangers. [naar artikel]
De eerste vluchten met de Boeing 737 MAX zullen mogelijk tegen het einde van de zomer weer plaatsvinden. Dat zei Boeing-baas Dennis Muilenburg... [naar artikel]
Boeing wil tegen het einde van dit decennium commerciële vliegtuigen leveren die volledig op biobrandstof kunnen vliegen. ‘Het is de uitdaging van ons leven’, klinkt het. De Amerikaanse vliegtuigfabrikant heeft naar eigen zeggen de ambitie om de duurzaamheid van de commerciële luchtvaart op lange termijn te stimuleren door tegen 2030 vliegtuigen te bouwen die op […] The post Boeing: ‘Vloot zal tegen 2030 volledig op biobrandstof vliegen’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Amerikaanse toezichthouder voor de luchtvaart FAA heeft nieuwe voorstellen voor de opleiding van piloten voor de Boeing 737 MAX gepubliceerd.... [naar artikel]
De Dreamliner van Boeing markeert het begin van een nieuw tijdperk voor de luchtvaart. De sector is weer optimistisch over zijn toekomst, want we vliegen weer méér dan voor de crisis. Maar omdat we er steeds minder voor betalen, is het herstel vooralsnog behoorlijk broos. [naar artikel]
Europese luchtvaartmaatschappijen kunnen gewoon blijven doorvliegen met hun Boeing 737 Max 9-toestellen, ondanks het incident met een Boeing 737 MAX 9 van Alaska Airlines in de Verenigde Staten. Dat laat het Europees agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart (EASA) weten. De Amerikaanse luchtvaartautoriteiten hebben wel wereldwijd de inspectie bevolen van 171 toestellen van dit type. [naar artikel]
De Amerikaanse Senaat plant een hoorzitting op 27 maart over luchtvaartveiligheid na twee fatale vliegtuigongevallen met Boeing 737 MAX 8-toestellen sinds oktober. Ook zal het later nog een tweede hoorzitting houden met Boeing en andere fabrikanten, aldus overheidsfunctionarissen. [naar artikel]
Dave Calhoun, de CEO van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing, stapt op het einde van het jaar op. Dat heeft Boeing aangekondigd. De vliegtuigen van Boeing hadden voorbije maanden af te rekenen met een reeks incidenten. [naar artikel]
Dave Calhoun, de CEO van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing, stapt op het einde van het jaar op. Dat heeft Boeing maandag aangekondigd. [naar artikel]
Het ziet er niet goed uit voor de vliegtuigbouwer Boeing. Een jaar waarin de luchtvaart opnieuw moest aantrekken begint met een gecrashte Boeing 737-500, terwijl de wereld het 737 MAX-debacle nog lang niet vergeten is. Vorige week sloot Boeing een vervelend hoofdstuk uit zijn geschiedenis door 2,5 miljard dollar (2 miljard euro) te betalen aan […] The post Derde crash in vier jaar tijd is slecht nieuws voor Boeing appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het is zo’n beetje het enige vliegtuig waarvan iedereen het typenummer weet, dankzij de karakteristieke bult. Maar na een halve eeuw komt het einde met rasse schreden naderbij voor de Boeing 747. 2019 lijkt het jaar te worden waarin het doek valt voor de productie van de Jumbo Jet. [naar artikel]
De toneelkring van Loksbergen staat vanaf einde februari op de planken met ‘Boeing, Boeing’, een komedie van Marc Camoletti in een regie van Maarten Nys. [naar artikel]
De Amerikaanse luchtvaart- en defensiegroep Boeing is niet langer kandidaat om de opvolger van de verouderende Belgische F-16's te leveren. Dat [naar artikel]
De Amerikaanse luchtvaart- en defensiegroep Boeing is niet langer kandidaat om de opvolger van de verouderende Belgische F-16's te leveren. Dat [naar artikel]
Lees dit artikel: Het wordt almaar drukker in de ruimte: Boeing mag 147 satellieten lanceren De Amerikaanse autoriteiten geven luchtvaart- en defensiereus Boeing toestemming om 147 satellieten in een baan rond de aarde te brengen. De satellieten moeten meer mensen toegang tot breedbandinternet geven. De Federal Communications Commission (FCC) geeft Boeing een vergunning om “een satellietconstellatie te bouwen, te stationeren en uit te baten”, zo staat in een korte verklaring. […] Lees dit artikel: Het wordt almaar drukker in de ruimte: Boeing mag 147 satellieten lanceren [naar artikel]
Boeing stopt in 2022 met het maken van zijn toestellen van het type 747, die vanwege zijn gigantische omvang ook... The post Officieel: einde voor legendarische jumbojet Boeing 747 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het einde van de coronapandemie is in zicht, maar we zijn er nog niet. Dat was donderdag andermaal de boodschap van WHO-topman Tedros Adhanom Ghebreyesus op de wekelijkse WHO-persconferentie. [naar artikel]
Vijftig jaar geleden beleefde de luchtvaart een heuse revolutie. Na een eerste testvlucht op 9 februari 1969 zou de Boeing 747 de sector van de vliegvakanties helemaal veranderen. ‘De bijnaam van het toestel is niet voor niets Queen of the Sky.’ [naar artikel]
In 2011 luidde de Dreamliner van Boeing een nieuw tijdperk in voor de energiezuinige luchtvaart. Vandaag rijgt het supervliegtuig de incidenten aan elkaar. Na een noodlanding wegens rook in de cabine besloot Japan om de Dreamliner minstens 24 uur aan de grond te houden. Ann De Boeck [naar artikel]
De luchtvaart geniet al jaren van allerlei fiscale uitzonderingen. Dat is historisch gegroeid en daar vallen vragen bij te stellen. Mogelijk komt het einde van die privileges nu in zicht door de vernieuwde en massale aandacht voor het klimaat, en zal de sector nieuwe taksen moeten slikken. Dat die taksen ook gepaard gaan met mogelijk fors jobverlies in de luchtvaart in ons land en in Europa is een inconvenienth truth die geen enkele politicus in dit land op dit moment luidop durft te zeggen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.