Eén op de vier verkeersdoden in ons land is een senior. Tien jaar geleden was dat nog één op de zes. Per afgelegde kilometer is het risico om... [naar artikel]
Drieënveertig procent van de uitzendkrachten in de zorgsector is ouder dan 40 en bijna een kwart is zelfs ouder dan 50. Dat blijkt uit cijfers van Randstad Medical. De gemiddelde leeftijd ligt een stuk hoger dan die van de uitzendkracht in het algemeen: 11 procent van de totale uitzendpopulatie is 50-plusser. [naar artikel]
In de eerste helft van 2021 is in Vlaanderen bijna een kwart meer verkeersdoden gevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. In Brussel en Wallonië daalt het aantal verkeersdoden wel. ‘We moeten eindelijk werk maken van een veiligheidscultuur’, vindt mobiliteitsexpert Kris Peeters. [naar artikel]
In het arrondissement Turnhout zijn het voorbije jaar 22 verkeersdoden gevallen. Dat zijn er dubbel zoveel als in 2018. Wat opvalt is dat dertien slachtoffers ouder zijn dan 60 jaar, maar ook vier jonge mensen van 14, tweemaal 16 en 17 jaar lieten het leven. In twaalf gevallen gaat het om fietsers. Die worden nog zeer vaak aangereden bij het oversteken. [naar artikel]
Terwijl het aantal ongevallen in het algemeen op tien jaar tijd fors is gedaald (-18 procent), is het aantal ongevallen met senioren over dezelfde periode lichtjes toegenomen (+0,5 procent). Daardoor betreft nu al een op de vier verkeersdoden een 65-plusser, terwijl het 25 jaar geleden nog om een op de zes ging. Dat blijkt uit een analyse die Vias (het vroegere BIVV) zondag publiceert naar aanleiding van de Internationale Ouderendag. [naar artikel]
Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in Vlaanderen neemt toe. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersbarometer van Vias. De cijfers komen er vlak nadat de verschillende ministers van Mobiliteit aankondigden om naar nul verkeersdoden te streven tegen 2050. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Een kwart van de dodelijke verkeersongevallen is te wijten aan obstakels buiten de weg. Vorig jaar ging het om 77 van de 310 verkeersdoden in Vlaanderen, voor heel België gaat het zelfs om 30 procent. “Het aanpassen van de infrastructuur kan het aantal zware ongevallen verminderen”, zegt Danny Smagghe, woordvoerder van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Elk jaar sterven volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) 1,35 miljoen mensen door verkeersongevallen. Ruim een kwart van alle slachtoffers... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. ‘ [naar artikel]
Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
Een verhoging naar 130 kilometer per uur op de Belgische snelwegen? Daar komen volgens Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) alleen maar meer verkeersdoden van. “Ik wil de prijs van extra verkeersdoden niet betalen”, laat hij weten in een reactie aan Nieuwsblad.be. [naar artikel]
In 2021 zijn er in het Vlaams Gewest 310 doden gevallen bij verkeersongevallen. Dat is een stijging met 23 procent in vergelijking met 2020, zo blijkt woensdag uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. 2020 was wel een bijzonder jaar met relatief weinig verkeersdoden, omdat de coronamaatregelen voor minder verplaatsingen zorgden. In vergelijking met 2005 is het aantal verkeersdoden bijna gehalveerd. [naar artikel]
Bijna een kwart (24,7 procent) van de Belgen van 15 jaar of ouder wordt dagelijks binnenshuis blootgesteld aan tabaksrook. Dat blijkt uit cijfers [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
Er zijn voor het eerst in jaren minder verkeersdoden gevallen in ons land. Dat blijkt uit cijfers van VIAS Institute, de opvolger van het BIVV. In Vlaanderen vielen 113 verkeersdoden tegenover 141 in dezelfde periode vorig jaar. Enkel de provincie Antwerpen doet het slechter. Daar vielen 34 doden tegenover 29 in 2016. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.