Werkneemsters die het verdict borstkanker te horen kregen, worden onvoldoende begeleid door hun werkgever. Dat blijkt uit twee studies die Pink Ribbon, de organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, liet uitvoeren. De organisatie lanceerde daarom dinsdag de Pink Monday-campagne, om bedrijven gevoelig te maken voor een betere ondersteuning. Vanaf woensdag zijn ook de nieuwe Pink Ribbon-lintjes te koop. [naar artikel]
Samen met haar man Stromae runt Coralie Barbier de modelijn Mosaert. Voor de nieuwe campagne van vzw Pink Ribbon ontwierp ze het 5e roze lintje naar aanleiding van de internationale maand tegen borstkanker in oktober. Coralie Barbier en Pink Ribbon vragen zo meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is. [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft vandaag in Zaventem haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een... [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft dinsdag haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje. [naar artikel]
In de strijd tegen borstkanker spelen een gezonde levensstijl en bewegen een belangrijke rol. Daarom organiseert de vzw Pink Ribbon in mei de Roze Mars, waarbij iedereen uitgenodigd wordt om 30 minuten per dag extra te wandelen. [naar artikel]
Op Terhills in Maasmechelen wandelen vandaag 1.000 mensen mee in de eerste 'Walk for Pink Ribbon'. Er was vraag naar een afsluitend wandelevent om de wandelmaand mei af te sluiten. Wandelaars steunen met een korte of lange wandeling Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker. [naar artikel]
Pink Ribbon, de organisatie die strijdt tegen borstkanker, lanceert samen wandelknooppunt.be zeven wandelingen. De routes hebben allemaal de vorm van het kenmerkende Pink Ribbon lintje en tellen zo’n 10.000 stappen. [naar artikel]
De nationale organisatie Pink Ribbon, die borstkanker bestrijdt, heeft vandaag haar campagne afgetrapt met de voorstelling van een nieuw lintje.... [naar artikel]
Oktober is internationale borstkankermaand. Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, heeft daarom vandaag zijn najaarscampagne voorgesteld. Het is prinses Delphine die haar schouders onder de campagne zet en het intussen gekende lintje ontwierp. [naar artikel]
Pink Ribbon, de vereniging die zich inzet voor de vermindering van de impact van borstkanker, gaat over twee jaar tijd 139.000 euro investeren in... [naar artikel]
Pink Ribbon heeft dinsdag het roze lintje en de bijhorende campagne voorgesteld waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker. De Neerpeltse modeontwerper Raf Simons ontwierp het lintje van dit jaar. [naar artikel]
Pink Ribbon, de nationale organisatie in de strijd tegen borstkanker, lanceert zeven Pink Ribbon wandelingen. Eentje daarvan loopt door Bosland in Lommel. De wandelingen komen er naar aanleiding van de Roze Mars in de maand oktober met de bedoeling meer te bewegen. [naar artikel]
In de strijd tegen borstkanker spelen een gezonde levensstijl en bewegen een belangrijke rol. Daarom organiseert de vzw Pink Ribbon in mei de Roze Mars, waarbij iedereen uitgenodigd wordt om 30 minuten per dag extra te wandelen. Pink Ribbon, de nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker, stelt dat elke dag 26 vrouwen in België te […] Het bericht Pink Ribbon doopt maand mei om tot “stapmaand” tegen borstkanker verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Voor dames die te horen krijgen dat ze borstkanker hebben, staat de wereld even stil. Hoe moet het verder en wat met je werk? Keer je terug naar je oude job of solliciteer je voor een nieuwe functie? De zoektocht naar een nieuw evenwicht kan moeilijk zijn, maar alleen ben je nooit. Dat wil Pink Ribbon met hun campagne Pink Monday duidelijk maken. [naar artikel]
Oktober is de internationale maand tegen borstkanker, en vanmorgen is de eerste campagneactie gestart. Een maand lang zullen een aantal Brusselse gebouwen roze oplichten. De P&V-toren bovenaan de Kruidtuin mocht vanmorgen de spits afbijten. Het roze lintje waarmee solidariteit uitgedrukt wordt met borstkankerpatiënten en hun omgeving, is dit jaar ontworpen door stijlicoon Raf Simons. Het lintje kost 3 euro, waarvan 2 euro naar Pink Ribbon gaat. [naar artikel]
Pink Ribbon daagt met De Roze Mars 2021 dit jaar opnieuw alle Belgen uit om in mei elke dag 10.000 stappen te zetten. Deelnemers werken zo aan hun eigen gezondheid en geven de strijd tegen borstkanker een duwtje in de rug. Met de nieuwe campagne ‘Red je borsten en benen’ wil Pink Ribbon de aandacht […] Het bericht Pink Ribbon daagt Belgen uit om in mei elke dag 10.000 stappen te zetten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Herman Brusselmans zonder z’n lange haren. Het is een opmerkelijk beeld waarmee Pink Ribbon uitpakt om op te roepen hun campagne te steunen. Pink Ribbon strijdt voor vrouwen die strijden tegen borstkanker. Op een beeld dat de organisatie nu verspreidt, is Herman Brusselmans, schrijver van boeken als Zeik en Mijn Haar is Lang, te zien met korte coupe. [naar artikel]
"Ik ben blijven lesgeven tijdens mijn behandeling voor borstkanker. De meeste studenten hadden er geen flauw benul van. Ik voel me daarom geen superheldin. Het was gewoon mijn keuze. Alleen zou ik het fijn vinden om met terugwerkende kracht van mijn leidinggevenden wat waardering te horen omdat ik er al die tijd gewoon geweest ben", zo verwoordt Pink Ribbon ambassadrice Kristien Hemmerechts hoe onhandig heel wat werkgevers vandaag nog omspringen met borstkanker. [naar artikel]
In België krijgen elke dag 29 vrouwen te horen dat ze borstkanker hebben. Naast een weerslag op fysieke, emotionele en sociale aspecten van het leven, pleegt de ziekte ook een aanslag op het beroepsleven van patiënten. Voor vrouwen die zelfstandig zijn, is de situatie vaak problematisch. Pink Ribbon lanceerde daarom, samen met het Riziv en het VBO, maandag een praktische gids speciaal voor die vrouwen. [naar artikel]
Ontwerpster Coralie Barbier van het Belgische label Mosaert heeft dit jaar het roze lintje voor Pink Ribbon ontworpen, waarmee de organisatie wil sensibiliseren voor borstkanker. Het lintje is vanaf morgen/woensdag tot eind dit jaar te koop en kost 3 euro, waarvan er 2 rechtstreeks naar Pink Ribbon-projecten gaan. [naar artikel]
Prinses Delphine, ook kunstenares, mocht het zevende lintje van Pink Ribbon ontwerpen. Ze koos ervoor haar thema ‘liefde’ verder te zetten. Pink Ribbon zamelt fondsen in om preventie en vroegtijdige opsporing van borstkanker aan te moedigen. Het lintje is vanaf 20 september in ruim 900 winkels in België te koop voor 3 euro, waarvan er 2 rechtstreeks naar het goede doel gaan. [naar artikel]
Prinses Delphine zal dit jaar het lintje voor Pink Ribbon ontwerpen. Een van haar bekendste kunstwerken, de Love Line, zal op het lintje worden afgebeeld. Dat meldt de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker maandag in een persbericht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.