De Mechelse burgemeester Bart Somers spoort Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts aan om de kilometerheffing versneld te evalueren. Somers stelt in zijn eigen regio veel sluipverkeer vast en wil dat Weyts daar wat aan doet. [naar artikel]
Mechels burgemeester Bart Somers vraagt aan Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts een versnelde evaluatie van het systeem van kilometerheffing. Dat zegt Somers dinsdag op Radio 2 Antwerpen. Volgens de burgemeester veroorzaakt het systeem op verschillende plaatsen mogelijk sluipverkeer. [naar artikel]
Een jaar na de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens wordt de roep om een uitbreiding steeds luider. CD&V en Open Vld vragen, net als de oppositiepartijen, het stijgende sluipverkeer tegen te gaan. Minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) belooft zijn uiterste best te doen, maar een concrete timing is er nog niet. [naar artikel]
Het Vlaams Departement Mobiliteit en Openbare Werken heeft een grootschalige studie gedaan naar sluipverkeer door vrachtwagens na de invoering van... [naar artikel]
Uit de eerste resultaten van het onderzoek naar sluipverkeer als gevolg van de kilometerheffing blijkt dat het systeem best wordt uitgebreid met [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens wordt uitgebreid naar gewestwegen die tot nu toe gratis zijn. Dat vernam onze redactie uit goede bron. Aanleiding is de aanhoudende overlast door sluipverkeer. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft niet geleid tot een algemene verschuiving van het verkeer naar kleinere wegen. Maar op specifieke plaatsen is er wel een probleem en daar zal er binnenkort dan ook tol moeten worden betaald. [naar artikel]
06:59 Om het sluipverkeer aan te pakken wordt de kilometerheffing voor vrachtwagens uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. [naar artikel]
Sinds de invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens, begin april 2016, is het sluipverkeer op heel wat gewestwegen toegenomen. Dat blijkt althans uit de talrijke voorstellen op jijkiest.be. Zo ook op de N42 in Geraardsbergen. Greet De Geyter lanceerde een voorstel om het probleem aan te pakken. "We zijn ermee bezig, maar Vlaanderen hinkt achterop", laat burgemeester Guido De Padt weten. [naar artikel]
165 euro in plaats van 55 euro. De federale regering heeft de boetes voor sluipverkeer fors verhoogd. Ze wil zo binnensteden veiliger maken, maar in één klap ook vrachtwagenchauffeurs aanpakken die via sluiproutes de kilometerheffing willen omzeilen. Minister Weyts (N-VA) bekijkt intussen of hij de truckers ook op die sluipwegen tol kan laten betalen. [naar artikel]
De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens zal worden uitgebreid van de Vlaamse snelwegen naar gewestwegen. Voor zes gewestwegen zal de tol op... [naar artikel]
“Vrachtwagens moeten vanaf september ook kilometerheffing betalen op gewestwegen.” Dat voorstel lanceert sp.a. Sinds april vorig jaar moeten vrachtwagens al betalen als ze de snelweg gebruiken. Daarom wijken zware vrachtwagens uit naar kleinere gewest-wegen. Gemeenten als Essen, Wuustwezel, Malle en Kalmthout zien op deze manier het sluipverkeer toenemen. Een bijkomende heffing zou dat moeten stoppen. [naar artikel]
Mechels burgemeester Bart Somers vraagt aan Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts een versnelde evaluatie van het systeem van [naar artikel]
Buitenlandse transportfirma’s betalen amper de helft van de boetes die ze in Vlaanderen oplopen wegens het negeren van de kilometerheffing. “Wat tot concurrentievervalsing leidt met Belgische transporteurs”, klaagt transportfederatie Febetra aan. [naar artikel]
Buitenlandse transportfirma’s betalen amper de helft van de boetes die ze in Vlaanderen oplopen wegens het negeren van de kilometerheffing. “Wat tot concurrentievervalsing leidt met Belgische transporteurs”, klaagt transportfederatie Febetra aan. [naar artikel]
Vrachtwagens die door het centrum van een stad of gemeente rijden waar dat niet mag, riskeren binnenkort een boete van 165 euro in de plaats van 55 euro. De maatregel moet chauffeurs afschrikken die nu sluipwegen nemen om de kilometerheffing te ontlopen, en ze moet op die manier de dorpskernen veiliger maken. [naar artikel]
De snelwegen slibben dicht, en dat doet automobilisten zoeken naar alternatieven. Onder andere populaire apps als Waze tonen ons de snelste weg door dorpskernen en plattelandswegen. Aan de andere kant doet de kilometerheffing op onze autosnelwegen het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. [naar artikel]
De Vlaming is erg verdeeld over de invoering van een kilometerheffing voor personenwagens om de files te verminderen. Een derde van de Vlamingen is voor een vorm van kilometerheffing, een derde is tegen en een derde is neutraal. Dat blijkt uit een recente nulmeting bij 2.000 Vlamingen door Motivity. Dat consortium rond consultant KPMG bestudeert […] Het bericht Vlaming verdeeld over rekeningrijden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.