Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Geen boete voor vervuilende politieauto's in lage-emissiezones

08/10/2018 - 09:30
"09:25 Een op de zes auto's van de federale politie is te vervuilend om in de Brusselse en Antwerpse lage-emissiezones te rijden. Toch betalen ze geen boetes."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Honderden vervuilende politieauto's mogen zonder boete lage-emissiezones in (08/10/2018 - VRT NWS)

Eén op de zes dienstvoertuigen van de federale politie is te vervuilend om de lage-emissiezones in Antwerpen en Brussel in te rijden. Dat blijkt uit cijfers van de federale politie en schrijft Het Laatste Nieuws. Toch mogen de honderden vervuilende politieauto's zonder boete de stadscentra in. Normaal bedraagt de geldboete 150 tot 350 euro. [naar artikel]


2. 'Honderden politieauto's te vervuilend, maar zonder boete in lage-emissiezones' (08/10/2018 - Knack)

Een op de zes auto's van de federale politie is te vervuilend om in de Brusselse en Antwerpse lage-emissiezones te rijden. Toch betalen ze geen boetes, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen. Er wordt voor de politie een uitzondering gemaakt. [naar artikel]


3. Honderden politieauto’s te vervuilend, maar zonder boete in lage-emissiezones (08/10/2018 - De Standaard)

Een op de zes auto’s van de federale politie is te vervuilend om in de Brusselse en Antwerpse lage-emissiezones te rijden. Toch betalen ze geen boetes, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen maandag. Er wordt voor de politie een uitzondering gemaakt. [naar artikel]


4. Wegwijs in de regels van de lage-emissiezones (28/09/2019 - De Tijd)

19:18 Nog enkele maanden en de toegangsvoorwaarden tot de lage-emissiezones van Antwerpen en Brussel worden opnieuw verstrengd. Bovendien weert vanaf begin 2020 ook Gent de meest vervuilende voertuigen uit ... [naar artikel]


5. SP.A twijfelt aan nut lage-emissiezones: “Ingevoerd terwijl Vlaamse regering en De Lijn hun job niet doen” (16/01/2020 - Het Nieuwsblad)

Binnen SP.A is niet iedereen overtuigd van het nut van de lage-emissiezones (LEZ). Ook voorzitter Conner Rousseau twijfelt. De SP.A zit nochtans zowel in Antwerpen als in Gent in het stadsbestuur, twee steden die vervuilende dieselwagens uit het centrum weren. [naar artikel]


6. Lage-emissiezones hebben impact op heel Vlaanderen (25/11/2020 - Het Nieuwsblad)

De lage-emissiezones in Antwerpen en Gent hebben niet enkel invloed in die steden zelf, maar zorgen in heel Vlaanderen voor een daling van het aantal vervuilende wagens. Dat blijkt uit een studie van de Vlaamse Milieumaatschappij en het Departement Omgeving in opdracht van minister van Omgeving Zuhal Demir. [naar artikel]


7. Invoering van lage-emissiezones was succes in zes Europese landen, zegt Frans rapport (20/10/2023 - Het Laatste Nieuws)

De invoering van lage-emissiezones (LEZ), die de toegang tot grote steden verbieden aan zwaar vervuilende voertuigen, zijn een succesverhaal geweest in zes Europese landen. Dat blijkt uit een Frans rapport dat vandaag werd gepubliceerd. In ons land voerden onder meer Brussel en Antwerpen zo’n LEZ in. [naar artikel]


8. Nieuwe lage-emissiezones in Frankrijk: waar riskeer je een boete? (18/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

Mobiliteitsorganisatie VAB waarschuwt Belgen die deze zomer met de wagen naar Frankrijk reizen voor de nieuwe, permanente lage-emissiezones in negen grote Franse steden. Waar moet je opletten en hoe zorg je ervoor dat je niet in overtreding bent? [naar artikel]


9. Glippen buitenlandse voertuigen door de mazen van het net bij controles lage-emissiezones? (03/01/2020 - VRT NWS)

Op 1 januari treden de nieuwe regels voor lage-emissiezones (LEZ) in werking: in Antwerpen en Brussel worden de normen strenger, in Gent komt er voor het eerst een LEZ. Belgen moeten checken of ze nog wel binnenmogen met hun voertuig, om onaangename verrassingen te vermijden, maar wat als je met een buitenlandse nummerplaat rijdt? Kan je dan ontsnappen aan een boete? [naar artikel]


10. Lage-emissiezones onder vuur, partijen willen evaluatie over bestaande LEZ-zones (13/02/2020 - Het Nieuwsblad)

Een motie van oppositiepartij Vlaams Belang om een ‘stand still’ in te voeren op het vlak van lage-emissiezones (LEZ) heeft woensdag geen meerderheid gehaald in het Vlaams Parlement. Toch lijken ook bij andere partijen de twijfels over de (on)zin van de LEZ toe te nemen. Zo wil ook sp.a dat de lage-emissiezones niet worden uitgebreid of verstrengd zonder grondige evaluatie. Sp.a-voorzitter Conner Rousseau heeft daarvoor een voorstel klaar. [naar artikel]


11. "Lage-emissiezones hebben impact op heel Vlaanderen" (25/11/2020 - VRT NWS)

De lage-emissiezones (LEZ) in Antwerpen en Gent hebben niet enkel invloed in die steden zelf, maar zorgen in heel Vlaanderen voor een daling van het aantal vervuilende wagens. Dat blijkt althans uit een studie van de Vlaamse Milieumaatschappij en het Departement Omgeving in opdracht van minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA). Die studie wordt binnenkort in het parlement besproken. [naar artikel]


12. De Lijn blijft tienduizenden euro’s aan boetes opstapelen in lage-emissiezones (02/02/2021 - Het Nieuwsblad)

De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar minstens 346 keer een boete gekregen omdat ze met te vervuilende bussen rondreed in de lage-emissiezone van Antwerpen, Brussel of Gent. Ze moest voor die overtredingen 63.741 euro betalen, zo blijkt uit voorlopige cijfers die Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) gaf na een schriftelijke vraag van Vlaams Parlementslid Stijn Bex (Groen). [naar artikel]


13. De Lijn blijft tienduizenden euro's aan boetes opstapelen in lage-emissiezones (02/02/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft vorig jaar minstens 346 keer een boete gekregen omdat ze met te vervuilende bussen rondreed in de lage-emissiezone van Antwerpen, Brussel of Gent. Ze moest voor die overtredingen 63.741 euro betalen, zo blijkt uit voorlopige cijfers die Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) gaf na een schriftelijke vraag van Vlaams Parlementslid Stijn Bex (Groen). [naar artikel]


14. Keuringsbewijs meldt binnenkort of je lage emissiezones binnenmag (01/02/2018 - VRT NWS)

Wie z'n auto laat keuren zal op het keuringsbewijs ook een waarschuwing zien als de auto bepaalde lage emissiezones niet meer binnen mag. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Uit een bevraging van mobiliteitsvereniging VAB bleek dat heel wat automobilisten niet wisten of ze met hun auto de lage emissiezones van Antwerpen of Brussel binnen mogen. [naar artikel]


15. Opgelet: oplichters proberen u vignetten aan te smeren voor lage emissiezones in Antwerpen en Brussel (31/03/2018 - Het Laatste Nieuws)

Vignetten verkopen om in lage emissiezones te mogen rijden? Oplichters blijven alvast spitsvondig uit de hoek komen, maar u gelooft er beter geen... [naar artikel]


16. Toekomst Vlaamse lage-emissiezones blijft onduidelijk (24/02/2024 - Doorbraak)

CD&V-voorzitter Sammy Mahdi wil de lage-emissiezones in Vlaanderen 'gerust afschaffen'. Lokaal kijkt men de kat uit de boom. [naar artikel]


17. Kris Peeters pleit voor één Europees systeem van lage emissiezones: “Nu zorgt het voor verwarring” (25/09/2019 - Het Nieuwsblad)

In verschillende EU-landen bestaan in totaal al 225 lage emissiezones om de meest vervuilende voertuigen uit de stad te houden. Maar zo goed als nergens wordt hetzelfde systeem gebruikt. Zelfs in ons land werkt de LEZ in Antwerpen anders dan in Brussel. “Dat heeft een duidelijke invloed op de interne markt en zorgt voor verwarring bij automobilisten, bij vakantiegangers, maar ook bij professionelen zoals vrachtwagenchauffeurs”, zegt Kris Peeters. [naar artikel]


18. HET DEBAT. Moeten de lage emissiezones opnieuw afgeschaft worden? (20/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

Op de lage emissiezones (LEZ) in Gent, Antwerpen en Brussel komt steeds meer kritiek. Eerder pleitte VAB al voor een “pauze” tot duidelijk is of de... [naar artikel]


19. Vanaf 1 januari (strengere) lage-emissiezones in Gent, Antwerpen en Brussel: met welke wagen mag je waar nog binnen? (13/12/2019 - VRT NWS)

Op 1 januari 2020 worden de regels om met een vervuilende wagen de lage-emissiezones (LEZ) van Antwerpen en Brussel binnen te rijden strenger. Ook Gent maakt van z'n binnenstad een LEZ en in Wallonië komen ze er naar alle waarschijnlijkheid ook aan. Verkeersexpert Hajo Beeckman maakte een overzicht met welke wagen je waar binnen mag. [naar artikel]


20. Goed nieuws voor mensen met een vervuilende wagen: verstrenging LEZ-zone uitgesteld (21/10/2022 - Express)

De verstrenging van de lage-emissiezones is met één jaar uitgesteld. Dat heeft de Vlaamse regering vrijdag beslist, meldt minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA). De essentie Een volgende verstrenging van de lage-emissiezones is uitgesteld. Op 1 januari 2025 stond een verstrenging van het LEZ-beleid gepland. Dat heeft de Vlaamse regering met één jaar uitgesteld tot […] [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!