Over drie dagen gaat in Gent de lage-emissiezone (LEZ) van start. Maar de stad is nog niet klaar om auto’s voldoende te controleren, meldt het VRT-journaal. [naar artikel]
De Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) is een feit. “De stad is er klaar voor”, zegt schepen voor Leefmilieu Nabilla Ait Daoud. Maar ben jij dat ook? Vanmiddag kan je alvast zelf jouw vragen stellen aan Ait Daoud. [naar artikel]
’t Stad is van A, behalve als u met een oudere diesel of oude benzinewagen rijdt. Antwerpen voert op 1 februari een lage-emissiezone in om de hoeveelheid roet en fijn stof in de lucht te verminderen. Mag uw wagen de lage-emissiezone nog binnen? En hoe controleert Antwerpen uw wagen? De belangrijkste vragen opgelijst. [naar artikel]
Vanaf morgen, 1 februari worden de meest vervuilende wagens geweerd in de lage-emissiezone in de Antwerpse binnenstad en een deel van Linkeroever. Lees hier of je wagen voldoet aan de voorwaarden. [naar artikel]
Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
De permanente lage-emissiezone die op 1 januari 2018 intreedt in het Brussels gewest zal een overgangsfase van negen maanden kennen waarin te vervuilende bestuurders nog geen boetes krijgen. Het hoofddoel van de lage-emissiezone (LEZ) blijft de luchtkwaliteit verbeteren, benadrukken minister-president Rudi Vervoort en zijn ministers en staatssecretarissen. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]
“Met een lage-emissiezone kunnen we de toegang tot bepaalde delen van onze gemeente verbieden voor verkeer dat niet voldoet aan bepaalde voorwaarden”, zegt Danny Bloemen, lijsttrekker van Pro Leopoldsburg-Heppen. Zijn partij is voorstander van een lage-emissiezone. “Meer dan zeventig procent van het verkeer in onze gemeente is doorgaand verkeer. Uit metingen blijkt dat de luchtkwaliteit op onze gewestwegen hetzelfde is als de luchtkwaliteit langs de E313. De lage-emissiezone lijkt ons vooral aangewezen in het centrum van Leopoldsburg, in de buurt van het station”, legt de lijsttrekker uit. [naar artikel]
De op 1 januari vorig jaar ingevoerde Brusselse lage-emissiezone (LEZ) heeft al positieve effecten voor de luchtkwaliteit in het hoofdstedelijk... [naar artikel]
Over twee maanden wordt de lage-emissiezone in Antwerpen ingevoerd. 1.034 mensen hebben al een definitieve goedkeuring gekregen om in de zone te rijden. [naar artikel]
De Antwerpse binnenstad en het stadsgedeelte op Linkeroever worden op 1 februari 2017 een lage-emissiezone waar de meest vervuilende voertuigen [naar artikel]
Dat blijkt uit de cijfers van maart. In februari, toen de lage-emissiezone (LEZ) van start ging en er nog geen boetes gegeven werden, was dat nog 5,21 procent. [naar artikel]
Er zou een lage-emissiezone moeten komen voor de luchthaven van Zaventem. Dat zegt de federale ombudsman voor de luchthaven Philippe Touwaide in De Morgen. Met zo'n lage-emissiezone kunnen de luidste en vuilste vliegtuigen uit Brussel gebannen worden, zoals dat nu al gebeurt met vervuilende auto's in de steden. [naar artikel]
Op de Blancefloerlaan op Linkeroever hebben arbeiders maandagochtend enkele verkeersborden geplaatst die het begin van de lage-emissiezone (LEZ) aanduiden. Vanaf 1 februari 2017 worden de Antwerpse binnenstad en Linkeroever een lage-emissiezone om de luchtkwaliteit te verbeteren. [naar artikel]
De lage-emissiezone in Gent wordt niet verder uitgebreid. Dat heeft het stadsbestuur beslist. Sinds begin 2020 worden de meest vervuilende wagens uit het stadscentrum geweerd. Er komen wel meer slooppremies voor oudere voertuigen van alle inwoners in de stad en meer (elektrische) deelwagens en -fietsen buiten de lage-emissiezone. [naar artikel]
Vanaf vandaag geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Buitenlandse chauffeurs die met te vervuilende wagens de kersverse Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) inrijden, dreigen voorlopig nog te ontsnappen [naar artikel]
De uitbreiding van de Gentse lage-emissiezone (LEZ ), die de meest vervuilde wagens uit de binnenstad weert, zorgde voor een heftig politiek debat. Enkele milieu-organisaties leggen uit waarom het hoog tijd is om het beleidsinstrument te omarmen. Een lage-emissiezone is vooral bedoeld om de gezondheid van stadsbewoners te beschermen. Het heeft impact op de luchtvervuiling, een stille doder in de stad. Maar de LEZ is volgens hen niet de heilige graal die al onze mobiliteitsproblemen gaat oplossen. [naar artikel]
Het is vanaf vandaag ernst met de lage-emissiezone: de gedoogperiode is voorbij. Tegelijk dagen eigenaars van oldtimers Antwerpen voor de rechter. [naar artikel]
13:10 Heel weinig bestuurders weten of hun auto binnen mag in de lage-emissiezone in Antwerpen. Die gaat op 1 februari van start. VAB roept daarom op tot overgangsmaatregelen. [naar artikel]
De Antwerpse lage-emissiezone (LEZ) die op 1 februari van kracht werd en waarvoor vanaf woensdag boetes worden uitgeschreven aan overtreders, [naar artikel]
Vlaanderen maakt het makkelijker voor kleine gemeenten om in de toekomst een lage-emissiezone in te voeren. Dat blijkt uit een voorontwerp dat de... [naar artikel]
In Antwerpen is sinds vanochtend de eerste lage-emissiezone (LEZ) van ons land actief, een gebied waarin al te vervuilende wagens en vrachtwagens [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.