13:52 Albert Heijn en Delhaize gaan meer samenwerken bij de aankoop van huismerkproducten. Ook Aldi en Carrefour kopen minder nationaal en meer internationaal in om kosten uit te sparen. [naar artikel]
Supermarktketen Delhaize heeft in 2019 naar eigen zeggen voor het tweede jaar op rij marktaandeel gewonnen in België. De omzet bleef wel gelijk, zo blijkt woensdag uit de jaarcijfers van de Nederlands-Belgische fusiegroep Ahold Delhaize. De Delhaize-winkels boekten vorig jaar, net als in 2018, een omzet van iets meer dan 5 miljard euro. Daarnaast ligt […] The post Delhaize wint opnieuw marktaandeel appeared first on Business AM. [naar artikel]
Nog tot en met woensdag verkoopt Delhaize Nespresso-capsules. Van een stunt gesproken. Want al sinds de start in 1986 laat de Zwitserse koffiebrander de supermarkten links liggen. Alsof de stunt nog niet straf genoeg is, trakteert Delhaize zijn SuperPlus-kaarthouders zelfs op een “2 kopen, 2 gratis”-promo. [naar artikel]
Het ziet ernaar uit dat Delhaize opnieuw naast een overname van zijn Amerikaanse sectorgenoot BI-LO grijpt. Delhaize had begin oktober bekendgemaakt dat het een intentieovereenkomst had getekend om een groot deel van de activa van de noodlijdende keten, alles samen 214 winkels, over te kopen voor 425 miljoen dollar (282 miljoen euro). [naar artikel]
Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]
01:00 Belgen gaven vorig jaar 7,8 procent meer uit aan dierenvoeding. De reden is waarschijnlijk thuiswerk door corona. ‘Mensen soigneren hun dieren meer en ze kopen ook meer dieren’, zegt Thierry le Grelle... [naar artikel]
Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]
Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]
Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]
Lees dit artikel: Belgen kopen meer online, maar buitenlandse webwinkels plukken de vruchten Hoewel meer Belgen vorig jaar online aankopen hebben gedaan, is het aandeel van e-commerce in de omzet van Belgische bedrijven gedaald. Dat blijkt donderdag uit de jaarlijkse barometer van de informatiemaatschappij van de FOD Economie. In 2020 kocht 73 procent van de Belgen volgens de barometer al eens iets online. België scoort daarmee ruim boven […] Lees dit artikel: Belgen kopen meer online, maar buitenlandse webwinkels plukken de vruchten [naar artikel]
Delhaize lanceert een moestuin op het dak van de winkel in Elsene in Brussel. Vanaf vandaag kunnen klanten er groenten kopen die op het dak van de winkel geoogst zijn. Delhaize speelt hiermee in op de hype van stadstuintjes. [naar artikel]
Belgen kopen weer meer dingen online. Zo spendeerden onze landgenoten tijdens de eerste drie maanden van 2022 gemiddeld 521 euro online, goed voor een totaal van 3,69 miljard euro. Dat is een recordbedrag, zo blijkt uit de ‘BeCommerce Market Monitor’, een onderzoek in opdracht van sectorfederatie BeCommerce. Het gaat om een stijging van 30 procent in vergelijking met 2021. [naar artikel]
Tweedehands is uitgegroeid tot een maatschappelijke vaste waarde. Steeds meer Belgen kopen niet alleen tweedehandsartikelen, maar diegene die het al een tijdje doen, kopen ook méér tweedehandsspullen. En ze doen dat ook steeds meer uit financiële overwegingen. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van iVox in opdracht van De Kringwinkel, Troc.com en 2dehands.be. [naar artikel]
Als we met zijn allen niet opnieuw vijf dagen per week op kantoor gaan werken, zal dat ongetwijfeld ook een grote impact hebben op de werking en rendabiliteit van bedrijfsrestaurants. Delhaize speelt daarop in en opent winkeltjes op kantoor waar het personeel 24/7 eten en drank kan kopen. Van een fruitsapje tot een spaghetti om op te warmen in de microgolfoven. Retailexpert Gino Van Ossel ziet het zelfs als het “bedrijfsrestaurant van de toekomst”. [naar artikel]
Fusiegroep Ahold Delhaize voert een aantal verschuivingen door aan de top. Voormalig Delhaize-topman Frans Muller neemt op 1 juli de fakkel over als CEO van Dick Boer. Daarnaast verlaten twee Belgen, Johnny Thijs (ex-bpost) en Patrick De Maeseneire (ex-topman van Adecco), de raad van commissarissen. [naar artikel]
De acties in de winkels die Delhaize wil verzelfstandigen, gaan een nieuwe week in. Van de 128 winkels die Delhaize nog in eigen beheer heeft, zijn er maandag 67 gesloten, zo werd vernomen van Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver. [naar artikel]
Delhaize past zijn Superplus-kortingensysteem aan. Klanten moeten voortaan meer kopen bij de supermarktketen om recht te krijgen op een korting, de korting zal op minder producten gelden en ze kan maar oplopen tot 10 procent in plaats van 15 procent. [naar artikel]
Er wordt opnieuw actie gevoerd aan vestigingen van Delhaize. Dat is onder meer het geval in Gent en in Aalst waar een aantal supermarkten gesloten zijn. Delhaize zelf overweegt om opnieuw deurwaarders in te zetten. Het overleg zit muurvast, al is er vanmiddag opnieuw bemiddeling gepland. [naar artikel]
Het distributiecentrum van Delhaize in Zellik (Asse) is niet meer geblokkeerd, dat bevestigt Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver ons. “Sinds donderdagavond rijden er opnieuw vrachtwagens uit naar onze winkels. Ook de nachtploeg is opnieuw aan het werk gegaan. Of er opnieuw sociaal overleg gepland is, kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Het belangrijkste is dat het distributiecentrum open is en er weer gewerkt wordt.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.