Elektrische steps zijn een plaag in het Brusselse straatbeeld. Ze veroorzaken daarbij ook nog eens veel ongevallen. Elke week belandt... The post Elektrische steps goed voor een ongeval per week appeared first on Business AM. [naar artikel]
Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
Vanaf vandaag duiken er elektrische deelsteps op in het Gentse straatbeeld. Het bedrijf Hoppy uit Destelbergen parkeert de steps op privédomein en zorgt er zo voor dat de steps niet blijven rondslingeren op straten en pleinen. Daardoor hebben ze geen vergunning nodig van de stad. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder. [naar artikel]
Madrid weigert de vergunningen voor drie verhuurbedrijven van elektrische steps. De toestellen moeten binnen de drie dagen uit het straatbeeld... [naar artikel]
Ben jij een pietje-precies? Dan krijg jij vast de kriebels van deze nieuwe nageltrend. Op de catwalk van Londen Fashion Week zijn verschillende modellen gespot met onverzorgde nagels. Een schoonheidsfoutje? Nee, een nieuwe trend! Na de zwerverkleren van Justin Bieber duikt er nu afgebladderde nagellak op in het straatbeeld. Tijdens Londen Fashion Week kregen de […] Het bericht Afgebladderde nagellak is zoveelste nonchalante trend verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met e-steps in Gent stijgt, net zoals elders, maar wel minder fors. Dat blijkt uit cijfers van verkeersinstituut VIAS. Er vielen vorig jaar 64 gewonden bij 69 geregistreerde ongelukken met e-steps in de stad. Het gaat om een stijging van ruim 40 procent in vergelijking met 2021. Dat is niets vergeleken met de verdrievoudiging van het aantal ongevallen met e-steps in Brussel. Daar, en ook in Antwerpen, zijn deelsteps meer ingeburgerd, en mogen ze parkeren op openbaar domein. Dat is in Gent niet het geval. [naar artikel]
Aan de sporthallen IHAM en De Plaon in Mechelen zijn stallingen voor steps gezet. Op die manier willen de stad en het Autonome Gemeentebedrijf Sport Actief Mechelen iets doen aan hinderlijke gestalde privésteps. Het gaat om een proefproject. Als dat succes heeft, wordt het mogelijk uitgebreid naar andere plekken in de stad. [naar artikel]
Er is vrijdag een opmerkelijk zicht te ontdekken in de Antwerpse straten. Levensechte kopieën van de personages uit de Suske en Wiske-stripreeks dwalen op steps rond in ’t Stad. Het gaat om een stunt door een Nederlands reclamebureau. [naar artikel]
Zondag trekken de inwoners van de Franse hoofdstad Parijs. Met een volksreferendum wil de stad het volk laten kiezen of elektrische steps al dan niet verboden moeten worden. De situatie: Parijs wil af van de e-steps. Die zorgen voor teveel overlast en problemen, zo oordeelt het stadsbestuur. Het debat is echter hevig gepolariseerd. De oplossing: […] [naar artikel]
De Kamercommissie Mobiliteit heeft woensdag unaniem het licht op groen gezet voor een wetsvoorstel dat het gebruik van elektronische steps in het verkeer regelt. Er komt een leeftijdsgrens van zestien jaar en e-steps mogen niet op het voetpad rijden. Binnenkort moet de plenaire Kamer zich nog over de tekst buigen. [naar artikel]
Er lijkt geen stop te zitten op de deelmobiliteit. Straks lanceert Jump in Brussel, en Poppy en Troty komen met nog een lading steps. Toch is de markt nog niet verzadigd, klinkt het. “Wel opletten dat het straatbeeld niet rommelig wordt”, zegt expert Dirk Lauwers. [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
De stad Antwerpen erkent dat er iets is misgegaan bij het inrichten van een dropzone voor steps en fietsen, midden op het terras van The Pizza King in de Nationalestraat. [naar artikel]
Naar alle waarschijnlijkheid is in België het eerste dodelijke slachtoffer met een elektrische step gevallen. In Antwerpen en Brussel zijn elektrische deelsteps niet weg te slaan uit het straatbeeld. Heel wat mensen kopen de tweewielers ook als alternatief vervoermiddel. Maar hoe veilig zijn elektrische steps? [naar artikel]
Het wondermiddel van vier Gentse vrienden tegen de vluchtigheid van de stad? Een bankje aan een gevel, en een ‘goe klapke’ met de buren. De gevelbankjes verspreiden zich intussen razendsnel in het straatbeeld, en het initiatief kreeg zopas een Samenlevingsprijs van de stad Gent. [naar artikel]
Met een sensibiliseringscampagne hoopt de stad Antwerpen orde te brengen in de chaos van fout geparkeerde fietsen, steps en scooters rond het Centraal Station. Wie hardleers blijft, riskeert zelfs een GAS-boete van maximum 350 euro. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
Honden zijn traditioneel niet bepaald geliefde huisdieren in China, maar in het zuidwestelijke Wenshan hebben ze het helemaal gehad met de viervoeters. In die stad worden honden voortaan overdag volledig verboden in het straatbeeld. [naar artikel]
Uber gaat zijn investeringen in elektrische fietsen en steps in 2020 verdubbelen, met bijzondere aandacht voor Europa. U hebt misschien al de indruk dat Jump-fietsen als paddenstoelen uit de grond schieten, maar die trend zal de komende maanden waarschijnlijk nog verder toenemen. Na de introductie ervan in Europese steden is het moederbedrijf Uber niet van […] The post Uber staat op het punt Europa te overspoelen met elektrische fietsen en steps appeared first on Business AM. [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
Elektrische steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Je hebt de deelsteps, die je in de grote steden van straat kan plukken en er dan je ritje mee maken. Maar heel veel mensen hebben ondertussen ook hun eigen elektrische step in huis gehaald. Maar hoe veilig, kwalitatief en betrouwbaar zijn die? Test Aankoop deed de test. [naar artikel]
Ze zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken: de e-steps. Maar er gebeuren te veel ongevallen met zware letsels als gevolg. Dus is het tijd voor strengere regels. In het nieuwe verkeersreglement van de Federale en de Vlaamse regering staat dat wie jonger is dan 16 jaar niet meer met de elektrische step op de openbare weg mag en dat het verboden wordt om op het voetpad te rijden. Het dragen van een helm wordt dan weer niet verplicht. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.