Dat de N-VA racisme aanwakkert, vindt staatssecretaris Theo Francken (N-VA) onzin. Hij kaatst de bal terug naar SP.A en Groen. ‘Als er een klimaat bestaat waarin racisme gedijt, dan is dat een gevolg van hun desastreus migratiebeleid.’ [naar artikel]
De reisbeperkingen die vanwege het coronavirus zijn opgelegd, hebben desastreuze gevolgen voor de luchtvaart in Europa. Dat meldt... [naar artikel]
De westerse sancties lijken de Russische luchtvaart flink pijn te doen. Volgens de onafhankelijke Russische krant ‘Novaja Gazeta’ zijn er meer technische problemen en noodlandingen door een acuut gebrek aan onderdelen, onderhoud en technische ondersteuning. Passagiers vliegen steeds onveiliger en moeten daar ook nog eens 15 tot 30 procent méér voor betalen. [naar artikel]
De Dreamliner van Boeing markeert het begin van een nieuw tijdperk voor de luchtvaart. De sector is weer optimistisch over zijn toekomst, want we vliegen weer méér dan voor de crisis. Maar omdat we er steeds minder voor betalen, is het herstel vooralsnog behoorlijk broos. [naar artikel]
Dat de N-VA racisme aanwakkert, vindt staatssecretaris Theo Francken (N-VA) onzin. Hij kaatst de bal terug naar SP.A en Groen. “Als er een klimaat bestaat waarin racisme gedijt, dan is dat een gevolg van hun desastreus migratiebeleid.” [naar artikel]
Dat de N-VA racisme aanwakkert, vindt staatssecretaris Theo Francken (N-VA) onzin. Hij kaatst de bal terug naar sp.a en Groen. “Als er een klimaat bestaat waarin racisme gedijt, dan is dat een gevolg van hun desastreus migratiebeleid.” [naar artikel]
Als er één ding écht veranderd zal zijn wanneer onze wereld weer coronavrij is, dan is het wel ons reisgedrag.... The post Reizen in de toekomst: we gaan minder vliegen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De luchtvaart staat onder druk om iets te doen aan de hoge CO2-uitstoot. Met schonere vliegtuigen, elektrisch vliegen of het gebruik van biobrandstof komen we er niet. [naar artikel]
De luchtvaartmaatschappijen zien de boekingen binnenstromen. We vliegen weer met zo velen en zo vaak dat de sector verwacht al tegen volgend jaar weer op het peil van vóór corona te zitten. Toch zijn de turbulente tijden voor de luchtvaart nog niet helemaal voorbij, en niet alleen door personeelstekort en kerosineprijzen. Twee jaar pandemie heeft de manier waarop we vliegen voorgoed veranderd. [naar artikel]
Dat vliegen erg slecht is voor het milieu, dat weten we intussen eigenlijk allemaal. En toch stappen we steeds vaker en goedkoper op het vliegtuig, zelfs voor de kortste afstanden. Enkele vrienden willen daar met de campagne ‘Zomer Zonder Vliegen’ verandering in brengen. “Nog te weinig mensen staan erbij stil dat één simpele vliegreis al hun inspanningen voor het klimaat kan verknallen.” [naar artikel]
Ook de luchtvaart ontkomt er niet aan: vliegen moet milieuvriendelijker worden. De ideeën reiken van futuristische propellervliegtuigen tot grote moederschepen die permanent in de lucht blijven. [naar artikel]
Midden dit decennium zal in de Europese luchtvaart de kerosine met minstens 2 procent duurzame brandstoffen moeten worden aangevuld. Daarna wordt dat aandeel geleidelijk opgedreven. Tegen midden deze eeuw moet die kerosine al bijna voor twee derde duurzame brandstoffen omvatten. Dat blijkt uit het rapport ReFuelEU dat voor de Europese Commissie is voorbereid. Tevens wordt […] The post Europese luchtvaart moet eind dit decennium met 5 procent duurzame kerosine vliegen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De luchtvaart was met minder fatale ongelukken en minder dodelijke slachtoffers in 2019 veiliger dan in 2018. Dat maakte brancheorganisatie IATA... [naar artikel]
Veel Europese zakenreizigers zijn van plan minder vaak het vliegtuig te pakken als de reisbeperkingen tegen het coronavirus zijn opgeheven. Veel zakelijk overleg kan namelijk via virtuele vergaderingen worden gedaan. Ook kunnen bedrijven geld besparen door te snijden in zakenreizen en is het beter voor het klimaat. [naar artikel]
De luchtvaart is hard op weg om het CO2-budget van de hele wereld erdoorheen te jagen. Zelfopgelegde maatregelen lijken niet genoeg om de huidige klimaatdoelen te halen. [naar artikel]
Het ijs op Antarctica smelt snel en zorgt voor een enorme vertraging van de diepe oceaanstromingen, wat een desastreus effect kan hebben op het klimaat. Dat waarschuwt een team van Australische wetenschappers in een nieuw rapport. Volgens hen zouden de dieptestromen die de oceaanstromingen aandrijven tegen 2050 met 40 procent kunnen afnemen. [naar artikel]
Vliegen we straks op ionische wind? Fysici zijn er alvast in geslaagd om onbemande vliegtuigjes te laten vliegen zonder bewegende delen. Experts... [naar artikel]
De luchtvaart blijkt nog schadelijker voor het klimaat dan men vermoedde. Dat blijkt uit een studie in opdracht van de Europese Commissie. Zo zouden de condenssporen van vliegtuigen veel meer impact hebben op de opwarming van de aarde dan CO2. ‘De industrie kan enkel blijven groeien als ze overschakelt op duurzame alternatieven’, zegt Jo Dardenne, luchtvaartexperte bij de denktank Transport & Environment. [naar artikel]
In een poging naakte ontslagen zoveel mogelijk te vermijden bij luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines stellen de piloten voor om de komende twee jaar minder te gaan vliegen. Dat schrijven ze in een open brief. [naar artikel]
De luchtvaart geniet al jaren van allerlei fiscale uitzonderingen. Dat is historisch gegroeid en daar vallen vragen bij te stellen. Mogelijk komt het einde van die privileges nu in zicht door de vernieuwde en massale aandacht voor het klimaat, en zal de sector nieuwe taksen moeten slikken. Dat die taksen ook gepaard gaan met mogelijk fors jobverlies in de luchtvaart in ons land en in Europa is een inconvenienth truth die geen enkele politicus in dit land op dit moment luidop durft te zeggen. [naar artikel]
De reisboekingen voor de kerstvakantie dit jaar gaan hard. Belgen gaan massaal op zoek naar bestemmingen met mildere temperaturen en een beperkte vluchtduur. Onze reisexpert Johan Lambrechts tipt vier betaalbare zonzekere strandbestemmingen op minder dan zes uur vliegen. “Een droomstrand zonder jetlag is de grote troef van deze bestemming.” [naar artikel]
Even leek het er deze zomer op dat de luchtvaart sneller dan verwacht ging herstellen van de coronacrisis. Maar volgens nieuwe cijfers vliegen de... [naar artikel]
Luchtverkeersleider Belgocontrol en het Directoraat-Generaal Luchtvaart hebben vrijdag de website droneguide.be gelanceerd. Daarop kan je nagaan op welke plaatsen in België vliegen met een drone verboden is, zowel recreatief als commercieel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.