Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Tevredenheid NMBS keldert

27/11/2018 - 21:41
" Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd vandaag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. De NMBS scoorde vorig jaar op alle dertien […] Het bericht Tevredenheid NMBS keldert verscheen eerst op Metro."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Tevredenheid over NMBS keldert (27/11/2018 - Het Belang van Limburg)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd dinsdag bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. In 2016 was 65,5 procent nog tevreden. [naar artikel]


2. Tevredenheid van treinreizigers zit in de lift (05/07/2019 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


3. Tevredenheid treinreizigers het hoogst sinds 2015 (05/07/2019 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde... [naar artikel]


4. Sp.a pleit om NMBS en Infrabel weer samen te smelten: “Sinds NMBS is opgesplitst, is het bergaf gegaan” (12/11/2019 - Het Laatste Nieuws)

Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]


5. Reizigers weer minder tevreden over NMBS (11/05/2023 - De Standaard)

De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. ‘We werken er continu aan, op alle niveaus’, reageert de NMBS. [naar artikel]


6. Tevredenheid treinreizigers hoogst sinds 2015 (05/07/2019 - Het Nieuwsblad)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de bevraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee reizigers op de drie die tevreden zijn, behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


7. Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt (27/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar... [naar artikel]


8. Tevredenheid van treinreizigers zit in de lift: hoogste score sinds invoering van nieuwe meetmethode (05/07/2019 - Het Nieuwsblad)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


9. Tevredenheid treinreizigers het hoogst sinds 2015: treinbegeleiders goed rapport, stiptheid en ticketprijzen bungelen onderaan (05/07/2019 - De Morgen)

De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]


10. Reizigers weer minder tevreden over NMBS na piek tijdens corona (11/05/2023 - Het Laatste Nieuws)

De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]


11. Tevredenheid NMBS bereikt historisch dieptepunt: “De stiptheid van onze treinen is ondermaats” (27/11/2018 - Het Laatste Nieuws)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar... [naar artikel]


12. NMBS-reizigers nog nooit zo ontevreden (24/01/2019 - Het Nieuwsblad)

Nog dieper dan het dieptepunt. Zo laag zakte de tevredenheid over de NMBS vorig jaar. Terwijl die in 2017 met 60,9 procent al op een bodemkoers zat, waren reizigers in 2018 nóg minder te spreken over de spoorwegen. De tevredenheid zakte tot 60 procent. Dat is het gevolg van de stiptheid van de treinen, die vorig jaar nog maar eens is afgenomen. Maar 82,7 procent van de treinen kwam op tijd aan. En dat zijn dan nog de officiële cijfers van alle vertragingen van meer dan 6 minuten. Officieuze cijfers die gisteren uitlekten over treinen die één minuut en meer te laat komen, geven de NMBS een buis voor stiptheid (49,1 procent). [naar artikel]


13. Slechte stiptheid, gezondere financiën voor NMBS (30/03/2018 - De Tijd)

19:07 De NMBS zit in een paradox. Terwijl zowel stiptheid als tevredenheid van reizigers achteruit kachelen, boert het spoorbedrijf financieel beter. [naar artikel]


14. Sp.a pleit om NMBS en Infrabel weer samen te smelten: “Sinds opsplitsing, is het bergaf gegaan” (12/11/2019 - Het Laatste Nieuws)

Het Belgisch spoor ontspoort. De stiptheid keldert, de reizigers morren en de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel liggen meer in ruzie dan dat ze... [naar artikel]


15. NMBS slaat mea culpa: "De stiptheid van onze treinen is ondermaats" (27/11/2018 - VRT NWS)

De tevredenheid bij de reizigers van de NMBS zit op een historisch dieptepunt. Dat blijkt uit een eigen meting van de NMBS, die in De Tijd staat. Bijna 61 procent van de klanten is tevreden, in het vorige onderzoek was dat nog 65 procent. Vooral de stiptheid van de treinen en de prijzen scoren slecht. [naar artikel]


16. NMBS-CEO krijgt maximale bonus ondanks vertragingen (24/05/2019 - De Tijd)

01:03 Ondanks de dalende stiptheid en de lage tevredenheid verdiende NMBS-topvrouw Sophie Dutordoir vorig jaar een bonus van 63.000 euro. [naar artikel]


17. Meer reizigers, maar vooral meer tevredenheid bij NMBS (15/01/2020 - Het Laatste Nieuws)

De NMBS vervoerde in 2019 meer dan 253 miljoen binnenlandse treinreizigers. Dat zijn er vier procent meer dan een jaar eerder en bijna dubbel... [naar artikel]


18. Reizigers weer minder tevreden over NMBS na piek tijdens corona: “We werken er aan” (11/05/2023 - Het Belang van Limburg)

De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]


19. Tevredenheid NMBS kent historisch dieptepunt (27/11/2018 - De Standaard)

Amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit de tevredenheidsmeting die het spoorbedrijf vorig jaar doorvoerde bij 4.400 reizigers en waarover De Tijd bericht. Volgens de krant gaat het om een historisch dieptepunt. [naar artikel]


20. Meer reizigers en meer tevredenheid bij NMBS (15/01/2020 - De Tijd)

13:58 De NMBS vervoerde in 2019 meer dan 253 miljoen binnenlandse treinreizigers. Dat is 4 procent meer dan een jaar eerder en bijna dubbel zoveel als 20 jaar geleden. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!