Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Nieuwe BOB-campagne focust op “nul op”

29/11/2018 - 13:47
"Al voor de 23e keer is donderdag de BOB-campagne op gang getrokken, dit jaar met de slogan “BOB = nul op! “. Sinds de eerste campagne ging de Belgische verkeersveiligheid erop vooruit, maar de verschillende partners wijzen erop dat er nog veel werk aan de winkel is. Zo is bij bijna de helft (43 pct) van de ongevallen in weekendnachten een chauffeur onder invloed betrokken. In 2017 waren er meer dan 4.000 ongevallen met doden of gewonden waarbij een dronken bestuurder betrokken was, of één ongeval per twee uur."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Nieuwe Antwerpse campagne rond seksuele intimidatie focust op omstaanders: "Maar 3% van de slachtoffers kreeg hulp" (03/12/2021 - VRT NWS)

De stad Antwerpen is gestart met een nieuwe campagne rond seksueel overschrijdend gedrag bij jongeren. De campagne focust vooral op omstaanders omdat die vaak niet weten hoe ze moeten reageren als ze getuige zijn van grensoverschrijdend gedrag. Via sociale media worden vijf video's verspreid met tips. [naar artikel]


2. 'Te Gek!?' focust op jongeren (10/04/2019 - De Morgen)

De jaarlijkse sensibiliseringscampagne van Te Gek!? focust dit jaar op jongeren en geestelijke gezondheid. Singer-songwriter Selah Sue is meter van de campagne. [naar artikel]


3. 'Slet' in straatbeeld om halt toe te roepen aan seksuele intimidatie (17/11/2016 - Het Nieuwsblad)

In Brussel is de nieuwe campagne Meld Geweld deze week van start gegaan. Met opvallende scheldwoorden in het straatbeeld tonen de bezielers dat ze geweld geen vrij spel geven. De campagne focust vooral op seksisme, seksuele intimidatie en verbaal geweld. [naar artikel]


4. Pink Ribbon raakt gevoelige snaar met nieuwe campagne tegen borstkanker (01/10/2018 - Het Belang van Limburg)

Pink Ribbon heeft een nieuwe Belgische campagne gelanceerd naar aanleiding van de maand oktober, waarin preventie van borstkanker traditiegetrouw centraal staat. Het filmpje focust op tienermeisjes die verlangen tot ze een boezem hebben en wel eens aan de haal gaan met de beha van hun moeder. “Je hebt er lang op gewacht. Nu wil je ze nooit meer kwijt. Eén op de acht vrouwen krijgt borstkanker. Laat je tijdig controleren”, luidt de boodschap. [naar artikel]


5. Nieuwe campagne Te Gek!? focust op hoogsensitiviteit (03/11/2018 - De Standaard)

De najaarscampagne van Te Gek!? wil licht werpen op de precieze betekenis van hoogsensitiviteit en kan daarvoor rekenen op de hulp van zanger Tom Helsen, zelf een hoogsensitief persoon. [naar artikel]


6. Nieuwe "Te Gek"-campagne wil verslaving bespreekbaar maken: "Ik heb me laten helpen en het is een bevrijding" (01/10/2020 - VRT NWS)

De jaarlijkse campagne om geestelijke gezondheidsproblemen bespreekbaar te maken "Te Gek", focust dit jaar op alcohol-, drugs- en illegale gokproblemen. De campagne is afgetrapt in het Museum Dr. Guislain in Gent. Onder naam de "roest" worden een jaar lang activiteiten georganiseerd om het taboe te ontzenuwen. Dat is nodig, want gemiddeld zoekt iemand met een alcoholprobleem pas hulp na gemiddeld 18 jaar. Paul Van Bruystegem van Triggerfinger en actrice Tania Van de Sanden zijn de ambassadeurs van de campagne. "Ik heb me laten helpen en het is een bevrijding, ik kan het niet anders zeggen", aldus Van de Sanden. [naar artikel]


7. Tom Van Grieken: 'De jeugdwerkloosheid is grotendeels een geïmporteerde armoede' (27/02/2018 - Knack)

Voorzitter Tom Van Grieken wil het Vlaams Belang in de markt zetten als een sociale volkspartij. De nieuwe campagne focust op thema's als de lage pensioenen en de prestatiedruk op het werk. [naar artikel]


8. Nieuwe catalogus Ikea focust op slaap (27/08/2019 - Het Laatste Nieuws)

Nog tot 4 september wordt de nieuwe catalogus van Ikea verdeeld. Dit jaar focust de woonwarenhuisgigant op het belang van een goede nachtrust. Je... [naar artikel]


9. Nieuwe Ikea-catalogus focust op duurzaamheid en ligt niet meer in je brievenbus (17/08/2020 - Gazet van Antwerpen)

Ikea heeft naar jaarlijkse gewoonte de nieuwe wooncatalogus uitgebracht. Daarin focust de Zweedse meubelketen op duurzaamheid in de eigen leefomgeving. [naar artikel]


10. “Maximumprijs voor bril en hoorapparaat” (02/10/2017 - Het Belang van Limburg)

Met een nieuwe campagne focust SP.A weer op ‘hun’ sociale thema’s. Na de pensioenen gaat het nu over ‘basiszorg’. “Betaal een bril en hoorapparaat terug.” [naar artikel]


11. ‘Maximumprijs voor bril en hoorapparaat’ (02/10/2017 - De Standaard)

Met een nieuwe campagne focust SP.A weer op ‘hun’ sociale thema’s. Na de pensioenen gaat het nu over ‘basiszorg’. ‘Betaal een bril en hoorapparaat terug.’ [naar artikel]


12. ‘Nog altijd gigantische stijging aantal huidkankers’ (02/04/2019 - De Standaard)

Het aantal gevallen van huidkanker is de voorbije jaren met 350 procent gestegen, zo waarschuwt Euromelanoma, een organisatie van vrijwillige dermatologen, dinsdag. De nieuwe campagne focust op ontkenningsgedrag. [naar artikel]


13. Campagne "Sterker dan corona" focust op onze kracht om samen crisis door te komen, Kim Gevaert is ambassadrice  (25/03/2021 - VRT NWS)

"Sterker dan corona", dat is het motto van een nieuwe campagne die iedereen een hart onder de riem wil steken in deze onzekere tijden. Olympisch kampioene Kim Gevaert, die zelf ook corona overwon, is de ambassadrice. Gevaert en vele anderen vertellen wat hun "kracht" is die hen door de coronacrisis helpt, waardoor zij "sterker zijn dan corona". De campagne wil alle Belgen de komende weken inspireren om ook nu er opnieuw strengere maatregelen zijn, te blijven volhouden. [naar artikel]


14. Heineken gaat politieke tour op met nieuwe campagne (29/04/2017 - Het Laatste Nieuws)

Geen feestgedruis, luide muziek of schaarsgeklede jongedames in de nieuwe campagne van Heineken. Het biermerk besloot om met de campagne [naar artikel]


15. CO-preventiecampagne moet aantal CO-besmettingen doen dalen (11/11/2019 - Het Laatste Nieuws)

Vlaams minister van Wonen Matthias Diependaele (N-VA) lanceert vandaag een voorlichtingscampagne over CO-vergiftiging. De campagne focust op het... [naar artikel]


16. GAIA lanceert nieuwe campagne tegen broodfok: “Ga liever langs bij overvolle dierenasielen” (02/12/2018 - Het Laatste Nieuws)

Dierenrechtenorganisatie GAIA start een nieuwe campagne tegen de illegale handel en import van puppy's. In de campagne staan zeven getuigen... [naar artikel]


17. Nieuwe helpdeoogst-campagne om jobstudenten naar de land- en tuinbouw te lokken (18/05/2021 - Express)

Lees dit artikel: Nieuwe helpdeoogst-campagne om jobstudenten naar de land- en tuinbouw te lokken De campagne helpdeoogst.be wordt dit jaar voor de tweede keer gelanceerd. Dat kondigt Vlaams minister van Landbouw en Visserij Hilde Crevits (CD&V) aan. De campagne wil (tijdelijk) werklozen en studenten aantrekken om mee te oogsten nu het door het coronavirus moeilijker is buitenlandse seizoensarbeiders aan te trekken. Eind mei zal de campagne zich via sociale […] Lees dit artikel: Nieuwe helpdeoogst-campagne om jobstudenten naar de land- en tuinbouw te lokken [naar artikel]


18. Nieuwe Bob-campagne vraagt iedereen zijn verantwoordelijkheid te nemen (03/12/2021 - Het Belang van Limburg)

De slogan van de nieuwe Bob-campagne luidt als volgt: “Deze keer ben ik Bob!” Om mensen ervan bewust te maken dat er nog te veel ongevallen onder invloed van alcohol gebeuren, wil de Bob-campagne iedereen op zijn eigen verantwoordelijkheid wijzen en engageren om de rol van Bob op zich te nemen. De Bob-campagne start vrijdagavond en loopt nog tot 31 januari 2022. [naar artikel]


19. “Belgen beschermen hun huid te weinig tegen de zon” (28/03/2017 - Het Belang van Limburg)

Euromelanoma, het netwerk van Europese dermatologen, heeft dinsdag - op een zonovergoten voormiddag - de campagne “Je hebt maar één huid. Bescherm ze.” gelanceerd. Want hoewel ruim 9 op de 10 Belgen de gevaren kennen, beschermt amper 6 procent zich het hele jaar door. Daarmee scoren we nog slechter dan de gemiddelde Europeaan. De campagne focust dit jaar op UV-beschermende stoffen en houdt haar gratis preventieweek van 8 tot 12 mei. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!