Er vielen in de eerste negen maanden van dit jaar minder verkeersdoden in ons land dan in dezelfde periode vorige jaar. De daling komt dankzij lager cijfers in Wallonië en Brussel, want in Vlaanderen werden dertig verkeersdoden meer geteld dan vorig jaar. [naar artikel]
Vorig jaar vielen in Limburg 38 verkeersdoden te betreuren, liefst 19 minder dan in 2019. Dat is de sterkste daling onder de Vlaamse provincies. Het aantal letselongevallen daalde in onze provincie met 17 procent. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op een jaar tijd met maar liefst 13 procent gedaald. Vorig jaar stierven 640 mensen na een ongeval, een decennium geleden ging het nog om ongeveer 1.000 dodelijke slachtoffers. [naar artikel]
HasseltEr zijn in de eerste zes maanden van dit jaar 25 verkeersdoden op de Limburgse wegen gevallen, elf meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Een derde van de slachtoffers waren fietsers. Onze provincie is de enige in Vlaanderen waar het aantal verkeersdoden stijgt. Op nationaal niveau valt vooral de forse toename op van het aantal verongelukte senioren bij ongevallen met vrachtwagens: dat cijfer steeg van drie naar negentien doden, zo blijkt uit de nieuwste verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Volgens de meest recente verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute is het aantal verkeersdoden vorig jaar met 7 procent gedaald. Er vielen in 2018 35 verkeersdoden minder dan een jaar eerder. Nooit eerder was het aantal verkeersdoden lager. Toch zijn er enkele onrustwekkende trends zoals een stijging van het aantal doden bij de senioren, bij motorrijders en bij fietsers. Ook het aantal fietsongevallen steeg in elke regio. [naar artikel]
Na vier jaar van opeenvolgende dalingen is het aantal verkeersdoden in België in de eerste drie maanden van dit jaar opnieuw gestegen. Ook het aantal letselongevallen en het aantal gewonden gingen in stijgende lijn. Opvallend is ook dat er in Wallonië meer fietsongevallen waren, terwijl er minder gefietst wordt. [naar artikel]
Nergens daalt het aantal verkeersdoden zo sterk als in Limburg. In de eerste negen maanden stierven er 20 mensen op de Limburgse wegen, dat zijn er zeven minder dan in dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar sterk gedaald. Dat blijkt uit onderzoek van verkeersinstituut Vias. Het gaat om een daling van 22 procent in vergelijking met 2019. Ook het aantal gewonden daalde sterk. Door de verschillende corona-lockdowns was er vorig jaar minder verkeer op onze wegen. "Maar ondanks de daling vorig jaar werd het doel om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te halveren, toch niet bereikt", klinkt het. [naar artikel]
In 2022 zijn er in Limburg 49 mensen verongelukt in het verkeer. Liefst 31 van hen waren zwakke weggebruikers. Een klein lichtpuntje is dat het aantal dodelijke slachtoffers in onze provincie wel fors daalde. “Maar relatief gezien telt Limburg nog steeds het hoogste aantal verkeersdoden.” [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien […] Het bericht Verkeersveiligheidsbarometer Vias – Nog nooit zo weinig verkeersdoden, maar aantal ongevallen met fietsers stijgt wel sterk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias blijkt dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen in de eerste helft van dit jaar opnieuw is gestegen. [naar artikel]
Sinds het autoverkeer in Europa na de coronacrisis weer op gang is beginnen te komen, is het aantal verkeersdoden opnieuw gestegen. Vorig jaar vielen er op de Europese wegen 3 procent meer doden in vergelijking met 2021. De cijfers blijven wel onder die van voor de coronapandemie. Dat blijkt uit voorlopige cijfers over de verkeersveiligheid die de Europese Commissie dinsdag vrijgaf. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van Vias Institute. Minder positief is het stijgend aantal doden van senioren, motorrijders en fietsers. [naar artikel]
Ondanks recente verbeteringen zal het aantal verkeersdoden in Wallonië dit jaar toenemen. Toch zien experts positieve evoluties. [naar artikel]
Hoewel het totale aantal verkeersdoden nooit eerder zo laag was als tijdens de eerste helft van dit jaar, steeg het aantal dodelijke slachtoffers op de fiets. De Fietsersbond vraagt dringend bijkomende investeringen in de fietsinfrastructuur. [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is op tien jaar tijd met 37 procent gedaald. Dat blijkt uit een telling van de ngo European Transport Safety Council (ETSC). Vorig jaar waren er 17 procent minder verkeersdoden op Europese wegen. [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er 304 mensen gestorven in het Vlaamse verkeer. Dat is het hoogste aantal sinds 2016 en een pak hoger dan de doelstelling om dit jaar maximaal tweehonderd verkeersdoden te hebben. Vooral voetgangers zijn erg kwetsbaar. [naar artikel]
In de eerste 3 maanden van dit jaar zijn op de Limburgse wegen 3 doden meer gevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut VIAS. [naar artikel]
Volgens de laatste verkeersveiligheidsbarometer op basis van cijfers van de federale politie is het aantal verkeersdoden met 21 procent gedaald in ons land in de eerste 6 maanden van het jaar ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 227 personen kwamen om het leven in deze periode, vorig jaar waren er dat nog 287. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.