Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Elektrische auto blijft weinig interessant door hoge kost van publieke laadpalen

15/01/2019 - 08:44
"Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. VAB: 'Elektrische auto voor maar weinig mensen interessant' (15/01/2019 - Knack)

Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen voor weinig mensen interessant. Dat zegt mobiliteitsclub VAB. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als er thuis en op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]


2. Elektrische auto voor maar weinig mensen interessant (15/01/2019 - Metro)

Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als er thuis en op de werkplaats opgeladen kan worden. Dat meldt mobiliteitsclub VAB dinsdag. “Op dat moment kan men aan de goedkoopste stroomtarieven laden en worden de energiekosten […] Het bericht Elektrische auto voor maar weinig mensen interessant verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


3. Zoveel laadpalen telt uw gemeente - Bert uit Rijkevorsel is alvast verknocht aan zijn elektrische auto (06/12/2017 - Gazet van Antwerpen)

De Vlaamse regering wil de aankoop en het gebruik van elektrische auto’s aanmoedigen en investeert tegen 2020 in de plaatsing van 2.500 nieuw laadpalen. Dit jaar verschijnen de eerste 750 publieke laadpalen in het straatbeeld, ook in elke Kempense gemeente. Bert Vangenechten uit Rijkevorsel kocht twee jaar geleden een elektrische auto en zou geen gewone auto meer willen hebben. [naar artikel]


4. KAART. Waar staan de publieke laadpalen voor elektrische wagens? (15/10/2016 - Het Belang van Limburg)

De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]


5. Eerste publieke laadpalen elektrische auto’s (12/09/2017 - Het Belang van Limburg)

Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]


6. Eerste publieke laadpalen voor elektrische auto’s in binnenstad geïnstalleerd (20/06/2017 - Het Belang van Limburg)

Het centrum van Sint-Truiden is uitgerust met publieke oplaadpalen voor elektrische wagens. Elke paal heeft twee oplaadpunten. Vandaag kan dat op vijf openbare plaatsen in het centrum. Naarmate de noodzaak zich opdringt volgt er in de toekomst nog een stapsgewijze uitrol van extra laadpalen in functie van de behoeftes van de gebruikers [naar artikel]


7. Stad wil 26 publieke laadpalen voor elektrische auto’s op openbare parkeerplaatsen (10/08/2023 - Het Belang van Limburg)

Het stadsbestuur van Dilsen-Stokkem gaat extra publieke laadpalen voorzien op openbare parkeerplaatsen in de stad. Dat heeft het schepencollege onlangs beslist. “Het gaat om 26 laadpalen op dertien parkeerplaatsen”, vertelt dienstdoend burgemeester Kelly Issaris (Open Vld). [naar artikel]


8. Aantal publieke laadpalen groeit sneller dan het aantal elektrische auto’s (19/01/2024 - De Tijd)

18:03 Ondanks de razendsnelle elektrificatie van het bedrijfswagenpark, kan het aantal publieke laadpalen verrassend goed volgen. Vorig jaar groeide het aantal zelfs sneller dan het aantal e-auto’s. ‘Maar d... [naar artikel]


9. Regels voor elektrische auto’s allesbehalve logisch: “Laadpaal aanvragen? Eerst moest ik auto kopen” (31/08/2017 - Gazet van Antwerpen)

Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]


10. Vlaamse laadpunten voor elektrische auto’s worden amper 0,6 keer per dag gebruikt (29/01/2020 - Het Laatste Nieuws)

De elektrische auto zit nog niet in de lift in Vlaanderen. En dat is te merken aan het gebruik en de verspreiding van publieke laadpalen. Terwijl... [naar artikel]


11. Wat je moet weten over publieke laadpalen voor elektrische wagens (14/11/2017 - VRT NWS)

Radio 1 bracht de publieke laadpalen vanochtend nog eens onder de aandacht. Met een wel heel bijzonder verhaal. [naar artikel]


12. Stad Antwerpen moet van 102 nu naar 6.000 publieke laadpalen in 2025 (22/03/2021 - Gazet van Antwerpen)

Een elektrische auto kopen, maar geen plaats voor een eigen laadpaal? De stad Antwerpen verwacht een enorme stijging van de vraag naar publieke laadpalen. Op vijf jaar zouden er 6.000 exemplaren moeten komen, zo blijkt uit documenten die Gazet van Antwerpen inkeek. [naar artikel]


13. CD&V wil 4.000 laadpalen voor elektrische auto's in Brussel (18/04/2019 - Knack)

De Brusselse CD&V wil het aantal publieke laadpalen in de hoofdstad zo snel mogelijk verduizendvoudigen, van 4 naar 4.000. Dat staat in het elektrificatieplan van de christendemocraten, en past binnen de doelstelling om alle nieuwe wagens tegen 2030 emissievrij te maken. [naar artikel]


14. Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen (29/02/2020 - Express)

Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]


15. Tegen de zomer 100 publieke laadpalen in Brussel (17/01/2020 - Metro)

De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) laat weten dat er tegen de zomer 100 publieke laadpalen zullen zijn in Brussel. Dat zegt ze in een reactie op het artikel in De Tijd over het Brusselse stroomnet, dat niet klaar zou zijn voor de elektrische auto. De Brusselse minister van Mobiliteit Elke Van den […] Het bericht Tegen de zomer 100 publieke laadpalen in Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


16. HLN ONDERZOEK. Nog werk aan de winkel om Vlaanderen klaar te maken voor golf aan elektrische auto’s: “We hebben nul laadpalen en plannen er geen dit jaar” (06/04/2023 - Het Laatste Nieuws)

Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]


17. Publieke laadpalen: wat bij schade aan je auto of aan de laadinfrastructuur? (14/02/2023 - Het Laatste Nieuws)

De grote boom in elektrische wagens zorgt ervoor dat er in het straatbeeld almaar meer laadpalen verschijnen. Maar meer en meer automobilisten vragen zich af of ze ook gedekt zijn door de verzekering als er iets misgaat tijdens het opladen van hun voertuig. Independer.be geeft advies. [naar artikel]


18. Staatssecretaris Eva De Bleeker (Open VLD) wil verplichte prijsvermelding bij laadpalen (27/09/2021 - VRT NWS)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) wil dat laadpalen voor elektrische auto's in de toekomst verplicht afficheren hoeveel het kost om je auto er op te laden. Nu is het voor consumenten vaak een verrassing hoeveel een laadbeurt precies kost. Er is ook onvoldoende transparantie over hoe de prijs wordt berekend, zegt De Bleeker. [naar artikel]


19. Brusselse regering belooft honderd publieke laadpalen tegen de zomer (17/01/2020 - De Standaard)

De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen) maakt zich sterk dat er tegen de zomer honderd publieke laadpalen zullen zijn in Brussel. Dat zegt ze in een reactie op een artikel in De Tijd over het Brusselse stroomnet, dat niet klaar zou zijn voor de elektrische auto. [naar artikel]


20. Vlaamse vrees voor e-auto doet Nederlandse laadpaalreus zweten (29/01/2020 - De Tijd)

10:02 Door de zwakke verkoop van elektrische auto’s loopt het gebruik van publieke laadpalen in Vlaanderen achter. Dat is een streep door de rekening van de Nederlandse marktleider Allego. [naar artikel]


21. Twee laadpalen voor elektrische auto's (29/04/2018 - Het Belang van Limburg)

In Lanaken zijn twee laadpalen voor elektrische voertuigen geplaatst op publieke plaatsen : ééntje op de parking aan het Europaplein in Lanaken en de andere op de parking aan Colmonterveld in Rekem. Een laadsessie opstarten en betalen kan gemakkelijk via een app waarmee je ook de beschikbaarheid van de laadpaal kunt controleren en de tarieven kunt raadplegen. [naar artikel]


22. DISCUSSIE. Laadpalen, meer parkeerruimte… Maak plaats voor de elektrische auto! (14/08/2018 - Gazet van Antwerpen)

Op 15 strategische plekken in Antwerpen komen er dertig laadpalen bij. De meeste daarvan in de binnenstad. Is het een goede zaak dat er meer plaats wordt gemaakt voor de elektrische auto? En mag dat nog een stap verder gaan? Lees: exclusieve parkeervakken voor elektrische auto’s? [naar artikel]


23. Brussels gewest neemt eerste elektrische laadpalen in gebruik (12/02/2019 - De Standaard)

De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]


24. Je elektrische wagen opladen kost niet overal hetzelfde: waar doe je dat het best en hoeveel kost het? (05/05/2021 - Het Belang van Limburg)

Hoe laad je een elektrische auto het best op? Het prijsverschil hangt sterk af van de (gekozen) oplaadformule. Opladen thuis aan het stroomnet gaat traag, maar is een pak goedkoper dan aan een publieke laadpaal. Aan een publieke snellader duurt het slechts een half uurtje, maar betaal je wel meer dan wanneer je benzine of diesel zou tanken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!