Reizigers waren nog nooit zo ontevreden over het spoor. Dat bleek gisteren uit een rondvraag van de NMBS zelf. De vervoersmaatschappij duidt... [naar artikel]
De tevredenheid van treinreizigers over spoorwegmaatschappij NMBS is stevig gedaald in 2022. 31 procent geeft aan ontevreden te zijn, bijna 10 procent meer dan het jaar daarvoor. [naar artikel]
Tram- en busreizigers zijn nog nooit zo ontevreden geweest over de dienstverlening van De Lijn. Dat blijkt uit een bevraging van de vervoersmaatschappij zelf. Reizigers zijn vooral ontevreden over de stiptheid want meer dan de helft van de trams en bussen reed vorig jaar met vertraging. [naar artikel]
Ontevreden reizigers, onophoudelijke stakingen en een onderzoek naar de rol van de NMBS bij de deportaties tijdens WO II. Met zoveel problemen was... [naar artikel]
Ontevreden reizigers, onophoudelijke stakingen en een onderzoek naar de rol van de NMBS bij de deportaties tijdens WO II. Met zoveel problemen was... [naar artikel]
01:25 De dienstverlening bij de NMBS leidt tot grote ontevredenheid bij de reizigers. In een enquête die de NMBS vorig jaar bij 4.400 reizigers doorvoerde, gaf amper 60,9 procent van de ondervraagden het be... [naar artikel]
De NMBS scoorde nog nooit zo slecht bij haar reizigers.Maar veel beterschap moeten ze niet verwachten. Niet alleen omdat veel onderhoudswerken het treinverkeer de komende maanden in de war gaan sturen. Ook omdat iedereen met de vinger naar elkaar wijst. Ondertussen blijkt dat de spoorwegen zo’n 60 miljoen euro aan boetes heeft laten verjaren en dat dat bedrag nog kan oplopen tot wel 200 miljoen euro de komende jaren. Bevoegd minister Bellot is het grondig beu en roept de toplui van zowel NMBS als Infrabel op het matje. [naar artikel]
Ontevreden reizigers, onophoudelijke stakingen en een onderzoek naar de rol van de NMBS bij de deportaties tijdens WO II: de spoorwegmaatschappij gaat door woelige wateren. In het satirische Canvas-programma ‘De Ideale Wereld’ komt de ‘woordvoerder’ een woordje uitleg geven. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. ‘We werken er continu aan, op alle niveaus’, reageert de NMBS. [naar artikel]
12:59 Een recordaantal van 243,9 miljoen binnenlandse reizigers nam in 2018 de trein, meldt de NMBS woensdag. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de dienstverlening van spoorwegmaatschappij NMBS piekte tijdens de coronajaren 2020 en 2021, maar is in 2022 stevig teruggevallen. “We werken er continu aan, op alle niveaus”, reageert de NMBS. [naar artikel]
Nooit eerder waren reizigers zo weinig tevreden over De Lijn. 62% van de bevraagde reizigers geeft de Vlaamse vervoersmaatschappij een algemene score van minstens 7 op 10 en dat is de laagste score ooit. De grootste frustratie is de stiptheid van de trams en bussen. “We maken een lijst op van alle zwarte punten in het verkeer en geven die door aan de lokale besturen”, reageert De Lijn. [naar artikel]
Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor. [naar artikel]
Omdat het komende weekend nog altijd mooi weer wordt voorspeld, verwacht de NMBS meer reizigers op de treinen van en naar de kust. Daardoor kan het drukker worden dan normaal en moeten reizigers mogelijk langer wachten in het station om een trein te kunnen nemen waarop nog voldoende plaatsen beschikbaar zijn. Dat meldt de NMBS. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft woensdag de app “MoveSafe” gelanceerd. Daarop kunnen reizigers zien hoe druk het vermoedelijk zal zijn op de trein die ze willen nemen. De NMBS hoopt dat de app er mee voor zal zorgen dat reizigers beter over de treinen worden gespreid. De nieuwe app staat voorlopig los van de NMBS-app waarmee je tickets kan bestellen, maar de maatschappij werkt aan een nieuwe app waarin alle functies geïntegreerd zijn. [naar artikel]
Sophie Dutordoir, de nieuwe ceo van spoorwegmaatschappij NMBS, wil dat de reizigers in de toekomst beter geïnformeerd worden. Ze rekent daarvoor [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS telt momenteel zowat 46 procent van het aantal reizigers van voor de coronacrisis. “Maar ondanks de huidige context blijven we bij NMBS wel geloven in de toekomst van het spoor”, zegt woordvoerder Dimitri Temmerman. “Over een paar jaar verwachten we opnieuw aan het aantal reizigers van 2019 te zitten. Horizon 2030 wordt uitgegaan van een groei van meer dan vijftien procent.” [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS gaat vanaf eind volgend jaar een drieduizendtal bewakingscamera's plaatsen in de nieuwste treintoestellen. De reizigers [naar artikel]
De NMBS heeft in 2023 244 miljoen treinreizigers vervoerd, 7 procent meer dan in 2022, zo maakte de spoorwegmaatschappij dinsdag bekend in een persbericht. Na de coronajaren gaat het om de tweede jaargroei op rij, klinkt het. De NMBS zit nu op weekdagen op gemiddeld 96 procent van het aantal reizigers in 2019. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft woensdag de app “MoveSafe” gelanceerd. Daarop kunnen reizigers zien hoe druk het vermoedelijk zal zijn op de trein die ze willen nemen. De NMBS hoopt dat de app er mee voor zal zorgen dat reizigers beter over de treinen worden gespreid. De nieuwe app staat voorlopig los van de NMBS-app waarmee je tickets kan bestellen, maar de maatschappij werkt aan een nieuwe app waarin alle functies geïntegreerd zijn. [naar artikel]
12:07 De vervoersmaatschappij NMBS heeft een site gelanceerd waarmee de reizigers kunnen opzoeken wat voor hen verandert met het nieuwe vervoersplan. Dat treedt in werking in december 2017. [naar artikel]
Acht jaar was hij de meest vervloekte man op het perron. Deze week is het definitief voorbij voor Marc Descheemaecker (58). Spijt heeft hij niet, de uittredende spoorbaas. Toch verkeert de NMBS in de grootste crisis ooit en was de reiziger nooit zo ontevreden. 'Elke Belg heeft het recht om mij te bekogelen met rotte tomaten en eieren.' [naar artikel]
De NMBS is trending op Twitter, maar niet op een goede manier. Veel reizigers uiten er hun ongenoegen over de overvolle treinen. Het gevolg van materiaalproblemen bij de NMBS, waardoor verschillende treinen moeten worden vervangen door kortere rijtuigen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.