De raad van bestuur van spoorwegmaatschappij NMBS heeft vrijdag de ontwerpteksten van het ondernemingsplan en het meerjareninvesteringsplan voor 2023-2032 unaniem goedgekeurd. Ze leggen als doelstelling op om het treinaanbod de komende tien jaar met 10 procent verhogen en het aantal reizigers met 30 procent, zegt de NMBS in een persbericht. [naar artikel]
De NMBS heeft in 2023 244 miljoen treinreizigers vervoerd, 7 procent meer dan in 2022, zo maakte de spoorwegmaatschappij dinsdag bekend in een persbericht. Na de coronajaren gaat het om de tweede jaargroei op rij, klinkt het. De NMBS zit nu op weekdagen op gemiddeld 96 procent van het aantal reizigers in 2019. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS telt momenteel zowat 46 procent van het aantal reizigers van voor de coronacrisis. “Maar ondanks de huidige context blijven we bij NMBS wel geloven in de toekomst van het spoor”, zegt woordvoerder Dimitri Temmerman. “Over een paar jaar verwachten we opnieuw aan het aantal reizigers van 2019 te zitten. Horizon 2030 wordt uitgegaan van een groei van meer dan vijftien procent.” [naar artikel]
01:25 De dienstverlening bij de NMBS leidt tot grote ontevredenheid bij de reizigers. In een enquête die de NMBS vorig jaar bij 4.400 reizigers doorvoerde, gaf amper 60,9 procent van de ondervraagden het be... [naar artikel]
Na twee moeilijke jaren door corona is spoorwegmaatschappij NMBS tevreden over het aantal reizigers tijdens de voorbije zomervakantie. In het weekend lagen de reizigersaantallen gemiddeld 12 procent hoger dan voor de gezondheidscrisis. In de week lag het aantal reizigers systematisch op meer dan 90 procent van de aantallen van 2019. Onder meer het dit voorjaar ingevoerde Duo Ticket bleek een succes. [naar artikel]
Nog dieper dan het dieptepunt. Zo laag zakte de tevredenheid over de NMBS vorig jaar. Terwijl die in 2017 met 60,9 procent al op een bodemkoers zat, waren reizigers in 2018 nóg minder te spreken over de spoorwegen. De tevredenheid zakte tot 60 procent. Dat is het gevolg van de stiptheid van de treinen, die vorig jaar nog maar eens is afgenomen. Maar 82,7 procent van de treinen kwam op tijd aan. En dat zijn dan nog de officiële cijfers van alle vertragingen van meer dan 6 minuten. Officieuze cijfers die gisteren uitlekten over treinen die één minuut en meer te laat komen, geven de NMBS een buis voor stiptheid (49,1 procent). [naar artikel]
Een recordaantal van 243,9 miljoen binnenlandse reizigers heeft in 2018 de trein genomen, zo meldt vervoersmaatschappij NMBS vandaag. Dat zijn er 8,6 miljoen meer dan in 2017, een stijging met 3,7 procent. “De sterke groei van 2017 (+3,6 procent) heeft zich dus ook in 2018 verdergezet.” Het aantal binnenlandse reizigers blijft structureel groeien, aldus de […] Het bericht NMBS klokt af op bijna 244 miljoen reizigers in 2018 verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De NMBS heeft van januari tot en met juni 120,7 miljoen nationale reizigers vervoerd. Het gaat om een stijging met 5 miljoen passagiers of 4,3 procent op een jaar tijd, zo meldt het spoorbedrijf vrijdag. [naar artikel]
De NMBS heeft tijdens de eerste helft van dit jaar 129,6 miljoen treinreizigers vervoerd. Dat zijn er 4,1 procent meer dan in dezelfde periode... [naar artikel]
Een recordaantal van 243,9 miljoen binnenlandse reizigers heeft in 2018 de trein genomen, zo meldt vervoersmaatschappij NMBS woensdag. Dat zijn er 8,6 miljoen meer dan in 2017, een stijging met 3,7 procent. [naar artikel]
De NMBS vervoerde in 2019 meer dan 253 miljoen binnenlandse treinreizigers. Dat zijn er vier procent meer dan een jaar eerder en bijna dubbel... [naar artikel]
Na twee moeilijke jaren door corona is spoorwegmaatschappij NMBS tevreden over het aantal reizigers tijdens de voorbije zomervakantie. In het weekend lagen de reizigersaantallen gemiddeld 12 procent hoger dan voor de gezondheidscrisis. In de week lag het aantal reizigers systematisch op meer dan 90 procent van de aantallen van 2019. Onder meer het dit voorjaar ingevoerde Duo Ticket bleek een succes. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar 230 miljoen reizigers vervoerd, ruim 3 procent meer dan in 2016. Dat is de grootste stijging in 10 jaar, zegt de NMBS. [naar artikel]
13:58 De NMBS vervoerde in 2019 meer dan 253 miljoen binnenlandse treinreizigers. Dat is 4 procent meer dan een jaar eerder en bijna dubbel zoveel als 20 jaar geleden. [naar artikel]
Omdat het komende weekend nog altijd mooi weer wordt voorspeld, verwacht de NMBS meer reizigers op de treinen van en naar de kust. Daardoor kan het drukker worden dan normaal en moeten reizigers mogelijk langer wachten in het station om een trein te kunnen nemen waarop nog voldoende plaatsen beschikbaar zijn. Dat meldt de NMBS. [naar artikel]
De tevredenheid van treinreizigers over spoorwegmaatschappij NMBS is stevig gedaald in 2022. 31 procent geeft aan ontevreden te zijn, bijna 10 procent meer dan het jaar daarvoor. [naar artikel]
De impact van de coronapandemie op het openbaar vervoer in ons land is groot. De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn verloor in 2020 een derde van haar vervoersontvangsten. Het aantal reizigers viel met de helft terug. Spoorwegmaatschappij NMBS telt momenteel zowat 46 procent van het aantal reizigers van voor de crisis. [naar artikel]
Volgens Marc Huybrechts, de marketingdirecteur van de NMBS, zal een treinticket voor het overgrote deel van de reizigers niet duurder worden wanneer in 2025 het nieuwe tarievensysteem van de spoorwegmaatschappij zal worden ingevoerd. Sommige reizigers zullen mogelijk iets meer betalen, voornamelijk op lange trajecten, maar de introductie van een voordeelkaart zou de prijsverschillen beperkt moeten houden. [naar artikel]
In 2023 namen 7 procent meer reizigers de trein dan het jaar daarvoor. In totaal vervoerde de NMBS vorig jaar 244 miljoen reizigers. Na de coronajaren groeide het aantal treinreizigers voor het tweede jaar op rij. [naar artikel]
De tevredenheid van de reizigers over de NMBS stijgt dit jaar fors. In de eerste vijf maanden van het jaar gaf 66,3 procent van de ondervraagde klanten het Belgische spoorbedrijf een score van 7 op 10 of meer. Dat blijkt uit de resultaten van de tevredenheidsenquête die De Tijd kon inkijken. Met twee tevreden reizigers op de drie behaalt de NMBS de beste score sinds 2015, toen de meetmethode werd ingevoerd. [naar artikel]
Een historisch dieptepunt: amper 60,9 procent van de NMBS-klanten is tevreden over de dienstverlening. Dat blijkt uit een onderzoek dat het spoorbedrijf zelf uitvoerde bij 4.400 reizigers. Vooral de tevredenheid over de stiptheid ligt laag. Maar dat is zeker niet de enige frustratie. Wij peilden bij enkele bekende pendelaars naar hun grootste ergernissen op het spoor. [naar artikel]
Om meer reizigers aan te trekken voert spoormaatschappij NMBS opnieuw het Duo Ticket in. Tussen 2 april en 31 augustus kunnen twee personen zo reizen met de trein voor de prijs van een enkel standaardticket. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.