Als de huidige fiscaliteit blijft bestaan, loont het niet de moeite om een bedrijfswagen en een tankkaart in te ruilen voor extra nettoloon. [naar artikel]
De sociale partners zijn steeds meer geneigd om ‘cash for cars’ - het inruilen van een bedrijfswagen voor nettoloon - te laten vallen. Alleen Open VLD lijkt er nog echt voor te willen gaan. [naar artikel]
Extra nettoloon voor wie zijn bedrijfswagen inlevert. Dat is de maatregel die de Federale Overheidsdienst (FOD) Financiën onderzoekt. De regering [naar artikel]
Vanaf april volgend jaar kunnen werknemers ervoor kiezen hun bedrijfswagen in te ruilen voor extra loon, het zogeheten mobiliteitsbudget. Maar hoe gaat dat in zijn werk? [naar artikel]
De bedrijfswagen inruilen voor louter nettoloon komt voor de werknemers niet voordelig uit. Dat berekende hr-dienstverlener SD Worx in reactie op plannen van de regering om een mobiliteitsbudget te promoten. [naar artikel]
Wie zijn of haar bedrijfswagen inlevert zou in de toekomst 200 tot 400 euro extra nettoloon krijgen. De regering laat hieromtrent een wettelijke regeling uitwerken. Op die manier wil men werknemers stimuleren om voor duurzamer vervoer te kiezen. Critici betwijfelen echter of deze maatregel het beoogde effect zal hebben. [naar artikel]
De bedrijfswagen inruilen voor louter nettoloon komt voor de werknemers niet voordelig uit. Dat berekende hr-dienstverlener SD Worx in reactie op [naar artikel]
Met een eigen mobiliteitsbudget zouden werknemers vanaf volgend jaar zelf kunnen kiezen welk transportmiddel ze verkiezen voor woon-werkverkeer, bijvoorbeeld een bedrijfswagen of openbaar vervoer. Open VLD wil daarbij een extra optie: meer nettoloon. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vrijdagmorgen een akkoord bereikt over het mobiliteitsbudget. Per 1 januari 2018 wordt het mogelijk voor wie een bedrijfswagen heeft die in te ruilen voor lager belast loon of met andere woorden meer nettoloon per maand. [naar artikel]
BrusselExtra nettoloon geven in plaats van een bedrijfswagen zal de mobiliteitsknoop in ons land niet ontwarren. Volgens een studie van de FOD Mobiliteit is amper 3 tot 9 procent bereid zijn bedrijfswagen af te staan voor extra loon. Zo dreigt de ‘cash for car’-maatregel snel uitgevlakt te worden door het nog altijd snel stijgende aantal firmawagens. [naar artikel]
De regering is het principieel eens over de invoering van een mobiliteitsbudget. Wie een bedrijfswagen heeft, zal die in de toekomst kunnen [naar artikel]
01:00 De sociale partners stellen een veto tegen het omzetten van een bedrijfswagen in cash. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vrijdagmorgen een akkoord bereikt over het mobiliteitsbudget. Per 1 januari 2018 wordt het mogelijk voor wie een bedrijfswagen heeft die in te ruilen voor lager belast loon of met andere woorden meer nettoloon per maand. [naar artikel]
Wie zijn bedrijfswagen inlevert, krijgt daarvoor nettoloon in de plaats. Zo wil de regering het mobiliteitsbudget invullen. Maar is dat wel een goed idee? [naar artikel]
Twee werknemers met hetzelfde brutoloon kunnen toch een verschillend nettoloon hebben. De oorzaak? Verschillen in onder meer gezinssituatie en contractuele voordelen. Wij becijferden het nettoloon van 5 werkende Vlamingen. [naar artikel]
Ook F1-piloten krijgen een zogenaamde 'bedrijfswagen'. Bij het McLaren F1-team namen Lando Norris en Carlos Sainz onlangs hun 'bedrijfswagen' in ontvangst. [naar artikel]
1.300 tot 5.400 euro minder belasting op je loon, maar wel minder fiscale voordelen zoals ecocheques of het privégebruik van je bedrijfswagen. Dat is de rode draad doorheen de fiscale hervorming die minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) voorstelt. Om zo'n forse lastenverlaging op arbeid te financieren kijkt hij naar belastingen op vervuilende consumptie, maar ook naar de werkelijke huurinkomsten. Alleen is de vraag of het ene het andere potje wel dekt. [naar artikel]
Vanaf volgend jaar kunnen werknemers hun bedrijfswagen inruilen voor extra cash (meer nettoloon, dus). Maar wie komt er in aanmerking en hoe wordt het berekend? Een overzicht. [naar artikel]
1.300 tot 5.400 euro minder belasting op je loon, maar wel minder fiscale voordelen zoals ecocheques of het privégebruik van je bedrijfswagen. Dat is de rode draad doorheen de fiscale hervorming die minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) voorstelt. Om zo'n forse lastenverlaging op arbeid te financieren kijkt hij naar belastingen op vervuilende consumptie, maar ook naar de werkelijke huurinkomsten. Alleen is de vraag of het ene het andere potje wel dekt. [naar artikel]
Om voluit in te zetten op arbeid, moet de regering-Michel ook het nettoloon verhogen, zegt econoom Wim Moesen. 'Als het nettoloon stijgt, wordt het de moeite waard om te gaan werken en groeit het aanbod van werknemers.' [naar artikel]
Je hebt exact hetzelfde brutoloon als je collega, maar op het einde van de maand hou jij een lager nettoloon over. Hoe is dat eigenlijk mogelijk? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.