Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Hasselaar Danny Vaes nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbrak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Omdat Infrax ondertussen in de Karmellaan de eerste Kampse laadpaal voor elektrische voertuigen installeerde, moest door de gemeenteraad een aanvullend verkeersreglement gestemd worden. Dit was nodig om de 2 aanpalende parkeerplaatsen voortaan enkel te laten gebruiken door elektrische voertuigen. [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Danny Vaes uit Hasselt nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbraak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. Mechels burgemeester Bart Somers (Open Vld) was aanwezig bij de lancering en bood de initiatiefnemers meteen de mogelijkheid aan om in Mechelen een proefproject op het getouw te zetten. [naar artikel]
Het zal maar gebeuren dat je elektrische wagen muurvast vastzit aan een laadpaal. Het overkwam Johnny tijdens een reis naar Frankrijk. Hij vertelt hoe hij uiteindelijk weer wegraakte, en ook Tim Briers, laadspecialist voor elektrische voertuigen, deelt handig advies. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Alleen 100 procent elektrische wagens mogen parkeren aan een laadpaal. Hybrides niet, want die kunnen nog terugvallen op een brandstoftank. Dat zegt federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR). Hij laat lokale besturen ook toe de parkeerduur te beperken tot de laadtijd. [naar artikel]
Linda Janssens uit Heppen wacht al meer dan negen maanden op een laadpaal voor haar elektrische auto. “Ik heb al overwogen mijn auto weg te doen door de stress die het opladen met zich meebrengt.” De Vlaamse overheid had beloofd om een publieke paal binnen de zes maanden na aanvraag te plaatsen. Ook elders duikt het probleem op. [naar artikel]
10:00 Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, maar Vlaams minis... [naar artikel]
Nog niet op de plaats van bestemming, de batterij van je elektrische auto bijna leeg en geen laadpaal in de buurt? Geen probleem. Althans, niet als het aan ZipCharge ligt. Het bedrijf komt met een soort powerbank, of ‘jerrycan’, voor elektrische auto’s. [naar artikel]
Je elektrische auto opladen in de parkeergarage van een appartementsgebouw: het lijkt makkelijker dan het is. Geeft het geen probleem met de brandveiligheid? Wie zal de installatie betalen? En wat als de medebewoners niet akkoord gaan? [naar artikel]
Op de Heizel, in Brussel, gaat het 98e Autosalon van start. Vandaag is voorbehouden voor mensen uit het vak, vanaf morgen mag iedereen binnen. Wat opvalt is dat er alsmaar meer elektrische en hybridemodellen voorgesteld worden, ook kleinere elektrische auto's. Voor het eerst staan er ook twee Chinese elektrische merken op het Salon. De sector hoopt op de doorbraak van de elektrische auto. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.