Drie jaar nadat TV Limburg het probleem aankaartte in een reeks reportages en twee jaar nadat de NMBS een grondige renovatie aankondigde, ligt het station van Hasselt er nog altijd even verloederd bij. Ook vandaag moeten mensen hun zware koffers de trap opsleuren omdat de roltrappen weer maar eens defect zijn. Reizigers noemen het station de schandvlek van Hasselt. Het station is een visitekaartje dat geen enkele centrumstad zou willen afgeven. [naar artikel]
De afgelopen dagen zijn er nieuwe infoschermen geïnstalleerd op de perrons van het station in Hasselt. Een eerste stap in de vernieuwingsoperatie. [naar artikel]
In het station van Hasselt passeerden gisteren niet alleen opnieuw flink meer treinen, ook de renovatiewerken aan perrons 6 en 7 gaan weer verder. Tegen eind dit jaar moeten de eerste perrons in Hasselt verhoogd zijn. [naar artikel]
HasseltOp maandag 17 september start de langverwachte renovatie van het treinstation van Hasselt. De werken zullen ruim 19 miljoen euro kosten en tot 2023 duren. [naar artikel]
Het station van Hasselt hangt met spuug en behang aan elkaar en wie weet hoe lang nog. Want de werken voor de verhoging van de perrons in het station van Hasselt, die deze maand gingen beginnen, zijn uitgesteld tot zeker eind dit jaar, begin 2020. Dat heeft ACOD Spoor vernomen. Ook de werken aan de achterkant van het station liggen stil, terwijl die al eind januari klaar hadden moeten zijn. De noodtrap daar is levensgevaarlijk en heeft al voor ongevallen gezorgd. [naar artikel]
Maandagochtend hebben pendelaars hun beste beentje moeten voorzetten in het station van Hasselt want ... de roltrappen deden het niet. En dus moest iedereen te voet de trap op richting perrons 2/3, 4/5 en 6/7. Net de perrons waar nieuwe roltrappen geplaatst werden. [naar artikel]
In het station van Hasselt gebeurde vanochtend rond 10 uur een aanrijding met een trein die van Hasselt naar Mol reed. Daardoor waren de perrons 2, 3 en 4 onbruikbaar. [naar artikel]
De NMBS-investeringscel heeft de renovatie van het station van Hasselt principieel goedgekeurd. De studies zijn al gestart zodat de werken midden 2018 kunnen aanvatten. Dat is een half jaar vroeger dan aanvankelijk gepland. Dat heeft Open Vld-Kamerlid Nele Lijnen vernomen van een hooggeplaatste bron bij de spoorwegmaatschappij. “Dit is de eerste keer dat er concreet voortgang in dit dossier wordt geboekt”, zegt Lijnen. Bij federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) klinkt het enkel dat “Hasselt de nodige aandacht zal krijgen in het NMBS-investeringsplan 2017-2021”. [naar artikel]
De NMBS-investeringscel heeft de renovatie van het station van Hasselt principieel goedgekeurd. De werken moeten midden 2018 beginnen, een half jaar vroeger dan gepland. Dat heeft Open Vld-Kamerlid Nele Lijnen vernomen van een hooggeplaatste bron bij de spoorwegmaatschappij. [naar artikel]
De verfraaiingswerken in zowel het station van Hasselt als in dat van Kiewit zitten op schema. Nog dit jaar heeft het station in Hasselt een nieuw hoofdroltrap en zullen er twee perrons verhoogd zijn. In Kiewit gaat volgende week de trappenbrug terug open en één week later het eerste verhoogde perrondeel. [naar artikel]
De NMBS is van plan om 11,6 miljoen euro uit te trekken voor een gedeeltelijke renovatie van het station in Hasselt. Een definitieve beslissing is er echter nog niet, blijkt uit het antwoord van minister François Bellot (MR) op een vraag van Kamerlid Wouter Raskin (N-VA). [naar artikel]
De renovatie van het station van Hasselt is al een tijdje aan de gang. Afgelopen nacht werd een nieuwe rolstrap naar perron 6 en 7 geïnstalleerd. In 2023 moet het hele station gerenoveerd zijn. [naar artikel]
De twee liften van de Sint-Annatunnel worden begin januari volledig gerenoveerd. De liften worden elk op een apart moment aangepakt en elke klus duurt ongeveer vijf maanden. Eind 2022 moet de renovatie achter de rug zijn. [naar artikel]
De eerste fase van de renovatie van het station van Hasselt werd vrijdag afgerond. De trap aan de achterkant van het station, aan de kant van Runkst, is nu volledig overdekt. Al ontbreekt de beloofde lift voorlopig nog. [naar artikel]
De NMBS zal naar eigen zeggen niet inleveren op het reizigerscomfort bij de renovatie van het station Gent Sint-Pieters. "De perrons blijven... [naar artikel]
Als de budgetten goedgekeurd worden zal de NMBS 11,6 miljoen euro op tafel leggen voor de renovatie van het station in Hasselt. Daarboven legt Infrabel 5 miljoen bij voor de hoognodige renovatie van het verloederde station. Dat is in schril contrast met het budget voor het station in Mechelen: binnenkort gaat de NMBS een bouwaanvraag indienen voor de bouw van een nieuw station. Prijskaartje: zo'n honderd miljoen euro. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel start begin volgende jaar met de vernieuwing van het betonnen viaduct en met de renovatie van de metselwerkbogen op de Draakplaats en het Tramplein op Zurenborg. Die werken zullen heel wat impact hebben op de buurt en ongeveer twee jaar duren. [naar artikel]
In het station van Diest zijn de werken voor de vernieuwing van de perrons gestart. De platformen worden verhoogd en er komt een nieuwe brug met een trap en lift naar elk perron. In de herfstvakantie rijden er geen treinen tussen Aarschot en Hasselt, wel vervangbussen. [naar artikel]
Officieel is het nog niet. Maar het ziet er naar uit dat het station van Hasselt volgend jaar wordt gerenoveerd. Dan hebben we het niet over het stationsgebouw. Wel over de perrons die men zal verhogen, de gangen, de roltrappen en de schermen. Moeten we nu dank u zeggen? Neen. Het is een schande hoe men het station al die jaren liet verloederen en men bij NMBS en Infrabel pas wakker schoten nadat deze krant bijna dagelijks over de problemen in het station van Hasselt berichtte. [naar artikel]
De NMBS gaat 16 miljoen investeren in het station van Hasselt. Onder meer de perrons worden verhoogd. Elk perron krijgt ook liften en digitale aankondigingsborden. [naar artikel]
De nationale spoorwegmaatschappij NMBS wijdde gisteren het gerenoveerde station Brussel-Centraal in. Dat kreeg onder meer nieuwe perrons en een winkelgalerij, als gevolg van een investeringssom van 50 miljoen euro en zes jaar werk. In negen andere grote stations is de renovatie nog bezig. [naar artikel]
In het station Brussel-Noord is sinds deze ochtend de gerenoveerde centrale gang opnieuw in gebruik genomen. Met de heropening komt er een einde aan de meer dan vijf jaar durende renovatiewerken aan de drie onderdoorgangen en de stationshal van het drukste treinstation van België. De werken voor de renovatie van het Noordstation begonnen in september […] Het bericht Renovatie station Brussel-Noord is helemaal voltooid verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
In het station Brussel-Noord is sinds vanochtend de gerenoveerde centrale gang opnieuw in gebruik genomen. Met de heropening komt er een einde aan de meer dan vijf jaar durende renovatiewerken aan de drie onderdoorgangen en de stationshal van het drukste treinstation van België. De werken voor de renovatie van het Noordstation begonnen in september 2014. […] Het bericht Renovatie station Brussel-Noord volledig voltooid met opening van centrale gang verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Dat de roltrappen in het station van Hasselt het begeven, daar zijn de treinreizigers jammer genoeg stilaan gewend aan geraakt. Maar nu staan ook de klokken stil. Bovendien vallen de tegels er letterlijk van de muren, staan de perrons vol onkruid en ontbreken de aankondigingsborden van de treinen. Volgend jaar starten de renovaties, maar de reizigers zijn het nu al grondig beu. [naar artikel]
De NMBS bespaart op de renovatie van Gent-Sint-Pieters, na Brussel het drukste treinstation van het land. De tweede fase van de renovatie start pas over twee jaar en het ontwerp wordt aangepast. Zo zullen de treinen niet meer overkapt worden met een luifel, de perrons wel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.