Rode Kruis Vlaanderen start vandaag een nieuwe campagne om nog meer vrijwilligers aan te trekken. Het kruis wordt - symbolisch dan - een cirkel,... [naar artikel]
Rode Kruis Vlaanderen start maandag een nieuwe campagne om nog meer vrijwilligers aan te trekken. Het kruis wordt - symbolisch dan - een cirkel, omdat “helpen helpt, in alle richtingen”. “We willen het Rode Kruis even uit de evidentie halen: mensen denken dat wij er altijd zijn, maar dat kan echt alleen maar dankzij de vrijwilligers”, zegt woordvoerster Ine Tassignon. [naar artikel]
Rode Kruis Vlaanderen start vandaag een nieuwe campagne om nog meer vrijwilligers aan te trekken. Het kruis wordt – symbolisch dan – een cirkel, omdat “helpen helpt, in alle richtingen”. “We willen het Rode Kruis even uit de evidentie halen: mensen denken dat wij er altijd zijn, maar dat kan echt alleen maar dankzij de […] Het bericht Rode Kruis wordt – symbolisch – Rode Cirkel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het voorbije jaar gingen 171.800 mensen bij Rode Kruis-Vlaanderen langs voor een donatie van bloed, plasma of bloedplaatjes. Het Rode Kruis zocht naar 50.000 nieuwe donoren om aan de vraag te kunnen blijven voldoen, die werden niet gehaald waardoor de bloedvoorraad regelmatig kritiek was. Ook in 2022 zal Rode Kruis-Vlaanderen via een nieuwe campagne trachten nieuwe donoren te vinden. [naar artikel]
Rode Kruis-Vlaanderen heeft dinsdag de campagne 'Ik geef omdat ik om je geef' gelanceerd. De medische hulporganisatie roept daarin mensen op om het Rode Kruis financieel te steunen of bloed te geven. [naar artikel]
In een nieuwe campagne van Rode Kruis-Vlaanderen worden tal van topartiesten en topsporters Zomerhelden. Aangezien hun agenda door corona onverwacht leeg is geworden, hebben ze meer tijd om zich in te zetten voor anderen. Ze roepen mensen op om hetzelfde te doen, door bloed of plasma te geven of de eerstehulptips van het Rode Kruis mee te verspreiden. [naar artikel]
Het aantal donoren bij het Rode Kruis is de voorbije 5 jaar gedaald met meer dan 3 procent, van ruim 186.000 naar 180.000. Dat blijkt uit een rapport van het Rode Kruis. De hulporganisatie start daarom met een nieuwe campagne om mensen op te roepen om bloed, bloedplaatjes én vooral ook plasma te geven. [naar artikel]
Om ook in de toekomst de bloedvoorraad te kunnen garanderen, gaat Rode Kruis-Vlaanderen op deze Wereldbloeddonordag op zoek naar nieuwe donoren. Jaarlijks zijn zowat 50.000 nieuwe donoren nodig, maar voor 2021 staat de teller nog maar op ruim 17.500, zegt het Rode Kruis weten. De organisatie start met een campagne om nieuwe donoren aan te trekken. [naar artikel]
Het Rode Kruis lanceert vandaag een nieuwe campagne om de bloedvoorraad op peil te houden. Want elk jaar vallen 40.000 donoren af. [naar artikel]
Het Rode Kruis van Halle heeft een nieuw voertuig in gebruik genomen. Geen ziekenwagen, zoals je zou kunnen denken, maar een interventievoertuig. De bestelwagen brengt verzorgers van het Rode Kruis en hun uitrusting naar evenementen, waar het Rode Kruis de eerste hulp verzorgt. [naar artikel]
Het Rode Kruis start vandaag een nieuwe campagne om bloedgevers te vinden. Elk jaar haken 40.000 donoren af, en om die te vervangen schakelt de [naar artikel]
Rode Kruis-Vlaanderen heeft dinsdag de campagne ‘Ik geef omdat ik om je geef’ gelanceerd. De medische hulporganisatie roept daarin mensen op om het Rode Kruis financieel te steunen of bloed te geven. [naar artikel]
Aandachtige observatoren in het Brusselse was het de voorbije dagen misschien al opgevallen: uit de logo’s van bedrijven zoals Brussels Airport en Proximus bleken de A’s, B’s en O’s verdwenen. Een en ander past in een nieuwe campagne van het Rode Kruis, zo blijkt. De organisatie wil daarmee het levensbelang van bloeddonoren onderstrepen. De letters verwijzen naar onze bloedgroepen. “We hebben veel nieuwe A, B en O’s nodig”, zegt An Luyten van Rode Kruis-Vlaanderen. [naar artikel]
Na de storm van kritiek op de nieuwe reclamecampagne van het Rode Kruis, die de Vlaming moest sensibiliseren over de voedselcrisis in Zuidelijk Afrika, heeft de Jury voor Ethische Praktijken besloten dat de campagne aangepast moet worden. Gebeurt dat niet, dan mag de campagne niet meer verspreid worden. [naar artikel]
Het Rode Kruis start vandaag met een nieuwe campagne om bloedgevers te vinden. Elk jaar haken 40.000 donoren af en nu gaat de organisatie via [naar artikel]
Rode Kruis-Vlaanderen start een campagne om Vlamingen aan te zetten om bloed of plasma te geven. 84 procent van de Vlamingen gaf de voorbije twee jaar geen bloed of plasma, de organisatie hoopt met de nieuwe campagne mensen aan te sporen om toch regelmatig een donatie te doen. [naar artikel]
Ze noemt zichzelf “het levende bewijs dat bloeddonoren helden zijn”. En ze heeft recht van spreken. De 59-jarige Nicole Griffes uit Rotselaar is het gezicht van een nieuwe campagne van het Rode Kruis. Ze was vorige zomer zo ziek dat ze 896 zakjes vers plasma nodig had. Een halfjaar later is Nicole aan de beterhand. [naar artikel]
Tijdens de zomerperiode is het voor het Rode Kruis een uitdaging om voldoende bloed en plasma te verzamelen. CM en Ethias riepen hun medewerkers daarom op deel te nemen aan een extra bloedinzameling in het kader van de Zomerhelden-campagne van het Rode Kruis. 65 personeelsleden maakten tijd vrij om de bloedvoorraad van het Rode Kruis aan te vullen. [naar artikel]
Rode Kruis-Voeren is er voor de meest kwetsbaren in de gemeente: bejaarden, zieken, mensen met een handicap, kinderen uit een kwetsbaar gezin. De afdeling maakt deel uit van Rode Kruis-Vlaanderen. Rode Kruis is een onafhankelijke vrijwilligersorganisatie die opkomt voor kwetsbare mensen in binnen- en buitenland. Op vrijdag 20 december vanaf 17.30 uur (tot 20.30 uur) organiseert het Rode Kruis Voeren een actie bloedgeven in de Oude Sporthal van de Provinciale School in ’s-Gravenvoeren. [naar artikel]
Supermarktketen Delhaize en het Rode Kruis hopen deze maand 40.000 mensen bloed of plasma te laten doneren. Dat doen ze met een grootschalige campagne met zogenaamde - het is nu eenmaal bijna Valentijn - 'donor dates'. Dat meldt Delhaize in een persbericht. [naar artikel]
De Kiekeboes worden in 2017 het gezicht van de traditionele stickerverkoopactie van het Rode Kruis. ‘Iedereen weet dat deze familie het hart op de juiste plaats heeft – en dat ze dit nu ook tonen aan de Vlaming, dat doet ons enorm plezier’, klinkt het bij het Rode Kruis. [naar artikel]
Verschillende Vlaamse artiesten en sporters gaan zich deze zomer inzetten voor het Rode Kruis. In een nieuwe campagne gaan bekende gezichten en groepen als Willy Sommers, Tourist LeMC, The Starlings, basketster Ann Wauters en tennister Elise Mertens zelf bloed of plasma geven, en mensen aansporen om hetzelfde te doen. De zomer is gewoonlijk een periode waarin er te weinig bloeddonoren zijn. Maar nu heel wat evenementen en festivals niet kunnen doorgaan, hoopt Rode Kruis Vlaanderen dat meer mensen tijd vinden om bloed te komen geven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.