De dertig afgedankte bussen van De Lijn die de voorbije weken online geveild werden, hebben gemiddeld “iets meer dan 4.000 euro” opgebracht. Dat is een flink pak meer dan verwacht. [naar artikel]
In de buurt van Mol, Westerlo en Heist-op-den-Berg gaan meer bussen rondrijden met een hogere uitstoot. Dat is een gevolg van de lage-emissiezone in Antwerpen. Vanaf 1 februari mag De Lijn de meest vervuilende bussen niet meer in de stad gebruiken. Dus worden ze geruild met modernere bussen uit het platteland. [naar artikel]
Openbaar vervoersmaatschappij De Lijn investeert 130 miljoen euro in 145 nieuwe bussen en trams. De Lijn wil hierdoor zijn wagenpark moderniseren én milieuvriendelijker maken. Het gaat over een levering van 24 kusttrams en 121 bussen. Meer dan de helft van die bussen zijn hybride bussen. [naar artikel]
De veiling van 44 afgedankte voertuigen van De Lijn, waaronder 30 bussen, is een groot succes gebleken. De duurste bus die geveild werd, bracht 6.200 euro op en er was bijzonder veel interesse. “Veel geinteresseerde particulieren kwamen kijken omdat ze creatieve plannen hebben met de bus”, zegt Jeroen Van Daele van veilinghuis Moyersoen. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
De Lijn verkoopt vanaf vandaag dertig lijnbussen via een veilingwebsite. Het gaat om bussen die na veertien jaar en een half miljoen kilometer uit dienst genomen worden. Geïnteresseerden kunnen vanaf 450 euro al een bod uitbrengen. Maar de Lijn verwacht niet dat de bussen nog op de Vlaamse wegen te zien zullen zijn want de bussen zijn verouderd en voldoen niet meer aan de uitstootnormen. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn en stroomnetwerkbeheerder Fluvius gaan samenwerken om de omslag naar elektrische bussen mogelijk te maken. Volgens de doelstellingen van de Vlaamse regering moeten in 2035 alle bussen emissievrij rondrijden. Over 5 jaar moet dat al het geval zijn in de Vlaamse stadskernen. Om elektrische bussen op te laden, is er nieuwe infrastructuur nodig en daarvoor is zo'n samenwerking essentieel. [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone (LEZ) van Brussel en moest dit jaar 35.350 euro betalen voor 101 boetes. Pas rond 2025 zouden er alleen nog elektrische bussen in onze stadskernen rondrijden. [naar artikel]
De bestelling van bijna duizend elektrische bussen voor De Lijn is voorlopig in de koelkast gezet. Dat is slecht nieuws voor onder meer Antwerpen. In de stad zouden tegen 2025 alle bussen emissievrij moeten zijn. [naar artikel]
Deze week zijn op de parking van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) in Edegem de werkzaamheden begonnen voor de aanleg van een laadlocatie voor elektrische bussen. Tegen april wil De Lijn in Antwerpen de eerste groene bussen laten rijden. In Leuven vinden nog dit najaar proefritten plaats, Gent is vanwege plaatsgebrek uit de boot gevallen. [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
De pachters van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn die de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen aandoen, rijden met een vijftigtal bussen die niet voldoen aan de voorwaarden om gratis in de LEZ te mogen rijden. [naar artikel]
Een veertigtal geïnteresseerden kwamen vanmorgen in Hasselt de bussen van De Lijn inspecteren die online geveild worden. Als voertuig hebben de bussen - die vaak meer dan 1 miljoen kilometer op de teller hebben - hun beste tijd gehad, maar de kandidaat-kopers hebben bijzonder creatieve ideeën voor de afgedankte bussen. [naar artikel]
Door een staking rijden niet alle bussen van De Lijn vandaag. Bussen blijven binnen in Antwerpen, Gent, Limburg en Vlaams-Brabant. [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
De Lijn heeft de eerste 17 elektrische (tram)bussen besteld voor het Spartacusproject. Vanaf januari 2024 moeten deze bussen gaan rijden tussen Hasselt, Genk en Maasmechelen. Politiek gezien is dat een handige timing. [naar artikel]
Vanaf 16 november zet De Lijn nog eens 164 extra autocars in om het probleem van overvolle bussen tegen te gaan. Bij de vervoersmaatschappij bleven daarover vragen en opmerkingen binnenkomen van leerlingen en hun ongeruste ouders. Vanavond maakt De Lijn op haar website bekend op welke lijnen de extra bussen zullen rijden. [naar artikel]
Busbouwer VDL uit Roeselare krijgt een recordbestelling voor 200 bussen binnen van openbaarvervoersmaatschappij De Lijn. Het is de grootste bestelling ooit voor De Lijn, zowel qua aantal bussen als qua investering – het bedrijf trekt er 92 miljoen euro voor uit. “We besparen hier jaarlijks een miljoen liter diesel mee”, zegt Roger Kesteloot van De Lijn. [naar artikel]
De Vlaamse regering gaat privébussen inzetten om de overvolle bussen van De Lijn te ontlasten. Mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) maakt... [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
Dagelijks rijden tientallen vervuilende bussen in en uit de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. De busbedrijven, die buslijnen verzorgen voor De Lijn, betalen 1.380 euro per bus per jaar om nog de LEZ in te mogen. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. De raad van bestuur van de Vlaamse vervoersmaatschappij heeft daarvoor het licht op groen gezet, zo meldt De Lijn. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.