06:33 België betaalt 451 miljoen euro per jaar aan truck-, taxi- en busbedrijven bedrijven die bij ons diesel tanken. Daarvan vloeit 165 miljoen euro naar buitenlandse firma's [naar artikel]
België betaalt 451 miljoen euro per jaar aan bedrijven die bij ons diesel tanken. Daarvan vloeit 165 miljoen euro naar buitenlandse firma’s, waardoor de inkomsten van de kilometerheffing deels worden tenietgedaan. [naar artikel]
België betaalt 451 miljoen euro per jaar aan bedrijven die bij ons diesel tanken. Daarvan vloeit 165 miljoen euro naar buitenlandse firma’s, waardoor de inkomsten van de kilometerheffing deels worden tenietgedaan. Dat schrijft De Morgen. [naar artikel]
Dat vervuilende diesels met buitenlandse nummerplaat nog steeds niet kunnen worden beboet in de lage-emissiezone vormt een echt probleem voor het draagvlak. [naar artikel]
België stond lang bekend als hét dieselland. Nergens in Europa reden procentueel meer diesels dan hier. Dat is in snel tempo veranderd. Vooral de particulier laat het afweten, door de schandalen en de onduidelijke wetgeving. Het milieu wordt er daarom niet beter van, want vooral benzinewagens vervangen de diesels. [naar artikel]
Een nieuwe procedure bij de autokeuring zorgt voor ophef. Oudere diesels worden massaal afgekeurd. Eigenaars kijken soms tegen duizenden euro’s kosten aan zonder garantie op resultaat. Wat is er precies aan de hand en kan je er iets aan doen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wat er aan de hand is. [naar artikel]
Een nieuwe procedure bij de autokeuring zorgt voor ophef. Oudere diesels worden massaal afgekeurd. Eigenaars kijken soms tegen duizenden euro’s kosten aan zonder garantie op resultaat. Wat is er precies aan de hand en kan je er iets aan doen? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn legt uit wat er aan de hand is. [naar artikel]
De CO2-uitstoot van personenwagens is na een jarenlange daling vorig jaar opnieuw gestegen, in België zelfs met 4%. De reden? “We vervangen diesels door benzineauto’s, terwijl die fors meer CO2 uitstoten”, aldus docent autotechnologie Mark Pecqueur. [naar artikel]
Al snel na de invoering bleek er een probleem met het bekeuren van wagens met een buitenlandse nummerplaat, omdat er geen verdrag bestaat dat de uitwisseling van de nodige gegevens regelt. [naar artikel]
Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot. [naar artikel]
Lees dit artikel: Chinese beurs kleurt bloedrood: buitenlandse beleggers dumpen massaal aandelen De beurs van Hongkong en Shanghai zitten in slechte papieren. Vooral Amerikaanse beleggers dumpen massaal de aandelen van Chinese bedrijven. Het nieuws dat de Chinese overheid zowel zijn eigen tech- als onderwijsbedrijven in het vizier neemt voor strenge regulering, jaagt buitenlandse investeerders de stuipen op het lijf. De techindex van de Hang Seng verloor de […] Lees dit artikel: Chinese beurs kleurt bloedrood: buitenlandse beleggers dumpen massaal aandelen [naar artikel]
Diesels gaan de komende jaren versneld verdwijnen uit de Europese straten. Econoom Geert Noels vreest dat we miljoenen diesels gaan versassen naar Afrika. Joeri Thijs van Greenpeace antwoordt in het Radio 1-programma “De wereld vandaag” dat dit ethisch niet kan. “We mogen diesel niet uitfaseren ten koste van Afrika.” [naar artikel]
Vervuilende dieselwagens met buitenlandse nummerplaten rijden nog steeds onbeboet door de lage-emissiezone in Antwerpen. De klok tikt, want de beelden van de buitenlandse nummerplaten worden slechts een jaar lang opgeslagen. [naar artikel]
De Europese Commissie heeft ten onrechte de stikstof-uitstootnormen van diesels versoepeld. Dat is het oordeel van het Gerecht van de EU in... [naar artikel]
De nieuwe meetapparaten die vervuilende, illegale diesels van de weg moeten halen, komen er dus voorlopig niet. Een beslissing van minister Lydia Peeters (Open VLD) die bij wetenschappers en deskundigen de wenkbrauwen doet fronsen. Maar waarom zijn die nieuwe meetapparaten eigenlijk nodig? Wie besliste ze in te voeren en wanneer? En hoe ernstig is het probleem van vervuilende diesels eigenlijk? Een terugblik. [naar artikel]
Straatartiest Banksy sponsort een reddingsschip dat op de Middellandse Zee vluchtelingen oppikt. Dat meldt de Duitse hulporganisatie Sea-Watch. [naar artikel]
We danken onze oude diesels massaal af, en toch blijft de CO2-uitstoot stijgen. Want eenmaal in het autosalon, kiezen we voor een grotere en vervuilendere SUV. [naar artikel]
DuisburgAls dieselmotoren die vandaag beantwoorden aan de milieunorm Euro 6, aan de nieuwe NOx-normen zouden worden getoetst, dan zouden de meesten niet op de weg mogen. De meeste diesels stoten in het reële verkeer immers nog altijd te veel NOx of stikstofoxide uit. Dat blijkt uit een evaluatie van het CAR-Institut van de Universiteit Duisburg-Essen. De properste diesels worden vandaag verkocht door, en dat lijkt misschien vreemd, de groep Volkswagen. [naar artikel]
Vervuilende dieselwagens met buitenlandse nummerplaten rijden nog steeds onbeboet door de lage-emissiezone in Antwerpen. Federaal Mobiliteitsminister François Bellot heeft Vlaanderen afgelopen week een brief gestuurd waarin een aantal oplossingen worden gesuggereerd. De klok tikt, want de beelden van de buitenlandse nummerplaten worden slechts een jaar lang opgeslagen. [naar artikel]
Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De... [naar artikel]
Een zware klap voor ‘dieselhoofdstad’ Frankfurt, zo wordt de uitspraak van een Duitse rechtbank genoemd die eist dat de stad vanaf februari volgend jaar vervuilende diesels weert. Vanaf september 2019 mogen diesels ouder dan vijf jaar het centrum niet meer in. De ban treft 60.000 inwoners en een veelvoud aan forenzen. [naar artikel]
Vervuilende dieselwagens met buitenlandse nummerplaten rijden nog steeds onbeboet door de lage-emissiezone in Antwerpen. Federaal Mobiliteitsminister François Bellot heeft Vlaanderen afgelopen week een brief gestuurd waarin een aantal oplossingen worden gesuggereerd. De klok tikt, want de beelden van de buitenlandse nummerplaten worden slechts een jaar lang opgeslagen. [naar artikel]
Vervuilende dieselwagens met een buitenlandse nummerplaat ontsnappen nog steeds aan boetes in de Antwerpse lage-emissiezone. Toch moet er dringend worden ingegrepen, want de beelden van de buitenlandse nummerplaten worden maar een jaar opgeslagen. [naar artikel]
Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad dinsdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.