Als de Europese Unie tegen het jaar 2050 CO2-neutraal wil zijn, moeten er tegen 2030 ruim 2,9 miljoen oplaadpalen voor elektrische auto’s staan. Voor België gaat het om ongeveer 85.000 extra laadpalen. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
De Limburgse start-up Pluon maakt laadpalen met een uniek, gepatenteerd systeem: een vervangbare laadmodule. Bij een defect kan er snel een nieuwe in, terwijl de kapotte laadmodule in hun atelier wordt hersteld. Zo zijn hun laadpalen nooit dagenlang buiten dienst door de schaarste aan techniekers. Onder meer Aldi installeert de laadpalen van Pluon op z'n … The post BEKIJK – Pluon patenteert laadpalen met vervangbare kop appeared first on Trends. [naar artikel]
Als België tegen 2026 alleen elektrische bedrijfswagens wil, moet ons land nog enkele versnellingen hoger schakelen in het plaatsen van laadpalen. Onze noorderburen in Amsterdam doen het beter en zijn Europees koploper met 4.600 publieke laadpunten. Wat kunnen we leren van de Nederlandse hoofdstad? [naar artikel]
Het aantal laadpalen voor elektrische voertuigen stijgt razendsnel in Vlaanderen. Dit jaar werden al 9.000 openbare laadpalen bijgeplaatst. En er staan nu drie keer meer snelladers dan een jaar geleden. [naar artikel]
Als België tegen 2026 alleen elektrische bedrijfswagens wil, moet ons land nog enkele versnellingen hoger schakelen in het plaatsen van laadpalen. Onze noorderburen in Amsterdam doen het beter en zijn Europees koploper met 4.600 publieke laadpunten. Wat kunnen we leren van de Nederlandse hoofdstad? [naar artikel]
Op de site van Living Tomorrow in Vilvoorde zijn vandaag de eerste vier ultrasnelle elektrische laadpalen in gebruik genomen. Iedereen kan zijn elektrische wagen aan die laadpalen in ongeveer 15 minuten opladen. De laadpalen zijn een eerste stap om van de nieuwe Living Tomorrow-campus een belangrijk Hoppinpunt te maken aan de Brusselse Ring. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Telenet wordt actief op de markt van laadpalen voor elektrische wagens. Onder de merknaam Blossom gaat het telecombedrijf vanaf 1 april voor bedrijven laadpalen bij werknemers thuis installeren. [naar artikel]
17:14 De Brusselse regering wil 200 laadpalen installeren om zijn achterstand op het gebied van elektrische mobiliteit in te halen. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Een defecte laadpaal en vervolgens weken wachten op een technicus? De laadpalen van Pluon, een start-up in Dilsen-Stokkem, kan je eenvoudig zelf vervangen. Het bedrijf plaatst nu 900 laadpalen aan filialen van Aldi. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
Volgend jaar worden er 250 laadpalen voor elektrische voertuigen geïnstalleerd in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Hierdoor zal het aantal laadpalen op de weg verdubbelen, zodat elke Brusselaar een laadoplossing heeft op 250 meter van huis. Dat heeft het kabinet van de Brusselse minister van Klimaattransitie, Leefmilieu en Energie Alain Maron (Ecolo), deze ochtend bekendgemaakt. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) schrapt de taks op het ‘privaat gebruik van het openbaar domein’ bij laadpalen. Dat zegt Vlaams parlementslid Robrecht Bothuyne (CD&V) woensdag in Het Nieuwsblad. Die belasting blijkt immers een hinderpaal voor de plaatsing van laadpalen langs de gewestwegen. Ze bedraagt 110 euro bij installatie en jaarlijks 25 euro. [naar artikel]
Omdat er nog geen Europese standaard is, ontstaat in ons land een jungle van laadpalen, stopcontacten en stekkers voor elektrische auto’s. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Dilsen-Stokkem gaat extra publieke laadpalen voorzien op openbare parkeerplaatsen in de stad. Dat heeft het schepencollege onlangs beslist. “Het gaat om 26 laadpalen op dertien parkeerplaatsen”, vertelt dienstdoend burgemeester Kelly Issaris (Open Vld). [naar artikel]
Group Bruno wil dat Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters aan de Limburgse tankstations denkt bij de uitrol van de publieke laadinfrastructuur. Eerder kondigde de minister aan om 30 miljoen euro te investeren, goed voor 30.000 extra publieke laadpalen in Vlaanderen. Group Bruno is bereid om in al hun tankstations laadpalen te installeren, maar de kosten zijn te hoog en dus hoopt de firma op de steun van de overheid. Ondertussen nemen ze zelf het initiatief om in drie tankstations tegen het voorjaar van 2021 enkele laadpalen te installeren. [naar artikel]
19:34 De autobouwers in Europa maken zich grote zorgen dat er niet genoeg laadpalen zullen zijn om de exploderende groei van elektrische auto's op te vangen. [naar artikel]
Volgend jaar worden er 250 laadpalen voor elektrische voertuigen geïnstalleerd in het Brusselse Hoofdstedelijk Gewest. Dat heeft het kabinet van de Brusselse minister van Klimaattransitie, Leefmilieu en Energie Alain Maron (Ecolo), dinsdagochtend bekendgemaakt. Hierdoor zal het aantal laadpalen op de weg verdubbelen, zodat elke Brusselaar een laadoplossing heeft op 250 meter van zijn huis. [naar artikel]
Energieleverancier Brusol, een initiatief van het zonnepanelenbedrijf EnergyVision, heeft de ambitie om in de komende maanden duizend semipublieke laadpalen te plaatsen in het Brussels gewest. Aan de hoofdzetel van Brusol in Jette werden woensdag ook de twee snelste laadpalen van het gewest ingehuldigd. Die zijn vanaf begin oktober beschikbaar. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) trekt 30 miljoen euro uit voor nieuwe publieke laadpalen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Aldi wil tegen eind volgend jaar zijn winkelparkings uitrusten met minstens twee laadpunten voor elektrische wagens. Alles samen gaat het om 900 laadpunten waarvan ruim de helft snelladers. Eerder kondigden ook Delhaize en de Colruyt-groep al de uitrol van laadpalen aan. Tegen 2025 is het in Vlaanderen namelijk verplicht laadpalen te installeren als een parking … The post BEKIJK – Ook Aldi gaat laadpalen installeren op parkings appeared first on Trends. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.