Wie zich in Brussel wil verplaatsen, kan dat vanaf vandaag doen op elektrische deelsteps. Het Amerikaanse bedrijfje "Bird" biedt sinds vandaag 100 elektrische deelsteps aan. Elke ochtend zijn ze op vaste plaatsen te vinden, maar de gebruiker mag de step na gebruik achterlaten waar hij wil in de stad. Met een volledig opgeladen elektrische step kan 20 kilometer worden afgelegd, tegen een snelheid van maximaal 25 kilometer per uur. [naar artikel]
Hoewel er geen vervuilende uitlaatpijp aan hangt, zijn elektrische deelsteps veel vervuilender dan je denkt. Per kilometer is het beter om met de bus of zélfs met een brommertje te gaan. [naar artikel]
De vele deelsteps die in Brussel rondrijden, zullen binnenkort niet zomaar overal mogen worden achter gelaten. Brussel Mobiliteit gaat samen met Brusselse gemeenten bekijken in welke zones het wildparkeren van de elektrische deelsteps verboden kan worden. Dat schrijft De Morgen en het nieuws wordt bevestigd aan Belga. [naar artikel]
Lime en Voi mogen hun deelsteps blijven aanbieden in Brussel. Dat heeft een rechter beslist nadat beide deelstepaanbieders in beroep waren gegaan tegen de keuze van de Brusselse regering om enkel nog e-steps van Dott en Bolt toe te laten. [naar artikel]
De stad wil no-gozones en no-parkzones invoeren voor deelsteps in Antwerpen. Daarbij zouden ze in voetgangerszones zoals de Meir maar 8 km/u mogen rijden. Dat heeft schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) bekendgemaakt maandag. [naar artikel]
De Brusselse gemeente Elsene is de foutgeparkeerde deelsteps beu. Het heeft daarom gisteren de allereerste ‘verplichte’ parking voor deelsteps op het wegdek geschilderd. Bedoeling is gebruikers duidelijk te maken dat ze hun step beter in zo’n vak achterlaten dan gelijk waar. [naar artikel]
Zo’n 2.000 HD-motards hebben het voorbije weekend voor animo en volle terrasjes gezorgd in het Kampse dorpscentrum. Zaterdag konden zij de hele dag ongestoord rondjes rijden in de dorpskern en dat lokte naar schatting 8.000 kijklustigen. Incidenten en diefstallen bleven uit, maar heel wat motorrijders negeerden de helmplicht op het gesloten parcours. [naar artikel]
Nadat al verschillende steden deelsteps ter beschikking hadden gesteld van bewoners en toeristen, is donderdag ook in Mechelen een proefproject van start gegaan. Zo’n honderd deelsteps zullen tot eind september in de stad circuleren. Dankzij een speciale lanceercode kunnen Mechelaars de step gratis uittesten. [naar artikel]
Het maximum aantal deelsteps in Antwerpen wordt uitgebreid van 2.250 naar 3.000. Dit vervoersmiddel zal ook zichtbaarder worden buiten de Antwerpse Ring. De uitbreiding moet deelsteps commercieel interessanter maken. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie VAB wil dat Vlaanderen een voorbeeld neemt aan Parijs en een duidelijke regelgeving uitwerkt voor het parkeren van deelsteps. Uit een studie van VAB blijkt immers dat slechts twee procent van de geparkeerde deelsteps in Parijs een hindernis vormen voor voetgangers. [naar artikel]
Snorfietsen mogen vanaf vandaag niet meer rijden op de meeste fietspaden in Amsterdam. Met zo'n snorfiets mag men officieel niet sneller rijden dan 25 kilometer per uur, maar in de praktijk is zo'n motorfiets vaak opgedreven tot 50 kilometer per uur. Snorfietsbestuurders moeten zich in Amsterdam voortaan -met een helmplicht- begeven tussen het autoverkeer op de rijbaan. De nieuwe maatregel krijgt heel wat kritiek. Zo heeft een petitie al meer dan 40.000 handtekeningen verzameld en waren er zaterdag verschillende incidenten met snorfietsbestuurders. [naar artikel]
Elektrische deelsteps duiken de laatste jaren in een razendsnel tempo op in de grootsteden. Ook in Antwerpen zijn de Birds nu al niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Die deelsteps gaan ook gepaard met een aantal kinderziektes. Zo vielen in Nieuw-Zeeland al 1.200 gewonden. [naar artikel]
Na deelwagens en -scooters komt het deelplatform Poppy nu ook met deelsteps. Het wordt dan na Bird de tweede aanbieder van dit soort vervoersmiddel in Antwerpen. Poppy start met tientallen steps binnen de Ring, en wil snel uitbreiden naar tweehonderd deelsteps. Het gebruik van de step kost 1 euro bij vertrek, en nadien 15 cent per minuut. [naar artikel]
De groene deelsteps van Lime legden in hun eerste jaar in Brussel 3,5 miljoen kilometer af. Dat maakt de deelstepverdeler vrijdag bekend. Lime pleit ervoor dat de Brusselse infrastructuur verder aangepast wordt aan de zachte vervoersmiddelen. In de hoofdstad beschikt Lime na een jaar aanwezigheid over 1.500 elektrische deelsteps die gebruikt kunnen worden door de […] Het bericht Deelsteps Lime legden in een jaar 3,5 miljoen kilometer af in Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Brussel gaat het aantal deelsteps beperken vanaf 2024. Nu zijn er nog 21.000 e-steps toegelaten in het Brussels Gewest, maar tegen dan nog maar 8.000. De Brusselse regering wil ook nog maar 2 aanbieders van deelsteps in de stad. [naar artikel]
Vias heeft naar aanleiding van de verkiezingen van volgend jaar een memorandum met twaalf concrete maatregelen klaar. Daarin pleit het instituut voor de verkeersveiligheid onder meer voor een helmplicht bij gebruik van de e-step, de invoering van een rijbewijs met punten of het verlagen van de technische tolerantiemarge bij snelheidscontroles. [naar artikel]
Voortaan kan je op twaalf locaties in Bredene deelsteps ontlenen. Het proefproject met 335 steps loopt een maand. [naar artikel]
In Brussel komen er maatregelen tegen het wildparkeren van elektrische deelsteps. Dat schrijft De Morgen en wordt bevestigd aan onze redactie. Er zullen binnenkort verboden zones ingesteld worden, waar de steps niet achtergelaten mogen worden. Als dat toch gebeurt, kunnen de verhuurbedrijven een boete krijgen. [naar artikel]
In het toeristische deel van Bredene komen zes vaste dropzones voor deelsteps. Er kwamen te veel klachten binnen over deelsteps die overal achtergelaten worden. [naar artikel]
15:05 Verschillende operatoren van elektrische deelsteps stoppen hun activiteiten in Brussel, nauwelijks enkele maanden na hun lancering. [naar artikel]
17:07 De start-ups Bird en Trotty willen binnenkort elektrische deelsteps lanceren in Antwerpen. [naar artikel]
Voorbijrazende en rondslingerende deelsteps: u hebt ze ongetwijfeld opgemerkt in het straatbeeld en ook bij de stad Antwerpen regent het klachten. Om komaf te maken met de nonchalance waarmee gebruikers met dit vervoersmiddel in de binnenstad omgaan, bepaalde de stad in samenwerking met de aanbieders beperkingen in de vorm van drie zones: “Als blijkt dat 8 kilometer per uur te traag is, kunnen we de snelheid herevalueren.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.