De Belgische en Nederlandse spoorwegen sluiten de rangen in de zoektocht naar een alternatief voor de Fyra. Dat hebben minister van Overheidsbedrijven Jean-Pascal Labille (PS) en zijn Nederlandse collega gezegd nadat de NMBS eenzijdig besloot de Fyra te dumpen. [naar artikel]
De kans dat de Fyra ooit over het spoor zal rijden, wordt met de dag kleiner. Dat blijkt uit getuigenissen van Nederlandse parlementsleden. Voor het eerst stelt de spoortop de toekomst van de Fyra luidop in vraag. [naar artikel]
De Belgische en Nederlandse spoorwegmaatschappijen hebben nog geen concrete datum waarop er een alternatief voor de Fyra beschikbaar zal zijn. Over de toekomst van de Fyra zelf hebben de NMBS en NS sterke twijfels. [naar artikel]
Gebrek aan transparantie bij de NMBS, geen medewerking van de Nederlandse autoriteiten. Het Rekenhof gooit de handdoek in het onderzoek naar de Fyra. [naar artikel]
De NMBS en de Nederlandse Spoorwegen (NS) wer- ken aan twee oplossingen om het uitvallen van de Fyra op te vangen: een oplossing op korte termijn en eentje op lange termijn. [naar artikel]
De Nederlandse spoorwegmaatschappij NS heeft nog 21 miljoen euro ontvangen van de Italiaanse treinbouwer AnsaldoBreda voor de vijf jaar geleden teruggestuurde Fyra-treinen. De betaling komt bovenop de eerder overgemaakte 125 miljoen euro. De Fyra-treinen werden gekocht voor een hogesnelheidsverbinding tussen Amsterdam en Brussel, maar na de start eind 2012 doken verschillende mankementen op. Uiteindelijk werden […] Het bericht Nederlandse spoorwegmaatschappij krijgt nog miljoenen voor Fyra verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Nadat de Fyra gisteren weer werd afgeschaft, is ook voor politici de maat vol. Ze willen een Belgisch-Nederlandse hoorzitting over de trein. Ook vandaag rijdt de trein tussen Amsterdam en Brussel niet. [naar artikel]
'De aanbesteding van de Fyra is correct verlopen, zonder inmenging of corruptie.' Leo Pardon zette negen jaar geleden zijn handtekening onder het Fyracontract. Als directeur-generaal Reizigers speelde hij een sleutelrol in de aankoop van de Fyra. Een flop, zo weten we nu. Maar volgens Pardon ligt dat niet aan hem. [naar artikel]
Bijna een op de vijf intercitytreinen tussen Brussel en Amsterdam komt met vertraging op het eindstation aan. De treinen op het traject kampen, zes jaar nadat de Fyra-treinen vanwege gebreken van het spoor werden gehaald, nog steeds met mankementen, zo meldt de Nederlandse openbare omroep NOS zaterdag. De trein doet er in het spoorboekje ook nog altijd een uur langer over dan de Fyra, en een lastminuteticket is ruim 7 euro duurder. [naar artikel]
Terwijl NS-topman Bert Meerstadt opstapt bij de Nederlandse Spoorwegen (NS), ontwijken Belgische politici en NMBS-medewerkers de schuldvraag over de Fyra. Sinds het treinfiasco staan de politieke zenuwen strak gespannen. Maar wie precies verantwoordelijk is voor het debacle, kan niemand zich herinneren. Ann De Boeck [naar artikel]
NMBS-topman Marc Descheemaecker komt morgen toelichting geven in de Kamercommissie Infrastructuur over het Fyra-debacle. Vrijdag schrapte de Belgische spoorwegen de Italiaanse hogesnelheidstrein voorgoed. Ook Nederland zou al een half miljard verloren hebben aan de problemen met de Fyra. [naar artikel]
Vijf jaar na de Fyra dreigt er opnieuw een spoorclash tussen België en Nederland. Inzet is de nieuwe treinverbinding tussen Aken, Maastricht en Luik. Spoorbedrijf Arriva wil die op 9 december lanceren, maar België weigert de vergunning. [naar artikel]
De Fyra-treinen duiken weer op, in Italië, ruim zes jaar nadat ze in België en Nederland van het spoor werden gehaald vanwege gebreken. Vanaf 9 juni zullen de treinen, opgefrist en omgedoopt tot ETR 700, rijden tussen de steden Milaan en Ancona. Dat meldden Nederlandse media, en de aankondiging staat ook op de website van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia. [naar artikel]
De Fyra, de geflopte hogesnelheidstrein die normaal tussen Nederland en België moest sporen, zal in Italië rondrijden. [naar artikel]
De Fyra-treinen duiken weer op, in Italië, ruim zes jaar nadat ze in België en Nederland van het spoor werden gehaald vanwege gebreken. Vanaf 9 juni zullen de treinen, opgefrist en omgedoopt tot ETR 700, rijden tussen de Italiaanse steden Milaan en Ancona. Dat meldden Nederlandse media, en de aankondiging staat ook op de website van de Italiaanse spoorwegmaatschappij Trenitalia. [naar artikel]
Afgeschreven in België en Nederland, maar na het nodige oplapwerk goed genoeg voor de Italiaanse spoorwegen: de blundertrein Fyra zou vanaf juni terug in gebruik genomen worden. [naar artikel]
Is het imago van fiascotrein Fyra nog te herstellen? Volgens de voormalige communicatie-experten van de Eurostar is niet alles verloren. Ook die hogesnelheidstrein kende een moeizame start, maar slaagde erin uit te groeien tot een hip merk. [naar artikel]
De Antwerpse CD&V ruziet over de vraag van Caroline Bastiaens om haar schepenambt te combineren met haar zitje als Vlaams Parlementslid. [naar artikel]
De Fyra-treinen duiken weer op, in Italië, ruim zes jaar nadat ze in België en Nederland van het spoor werden gehaald vanwege gebreken. Vanaf 9 juni zullen de treinen, opgefrist en omgedoopt tot ETR 700, rijden tussen de Italiaanse steden Milaan en Ancona. Dat meldden Nederlandse media, en de aankondiging staat ook op de website […] Het bericht Fyra gaat weer rijden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De in België en Nederland uitgerangeerde flitstrein Fyra rijdt sinds een week in Italië, na een flinke revisie. Tot nu toe is van grote... [naar artikel]
De Fyra, de geflopte hogesnelheidstrein die normaal tussen Nederland en België moest sporen, zal in Italië rondrijden. De Italiaanse [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.