De autoproductie in Duitsland is in 2019 voor het derde jaar op rij gedaald. Vorig jaar ging het om een afname met 9 procent, tot 4,7 miljoen... [naar artikel]
Slecht nieuws voor iedereen die wacht op een auto van Duitse makelij. Het wereldwijde tekort aan halfgeleiders zal de autoproductie in Duitsland “minstens tot 2024” beperken. Dat blijkt uit een analyse van het adviesbureau Alix Partners. [naar artikel]
Het wereldwijde tekort aan halfgeleiders zal de autoproductie in Duitsland “minstens tot 2024” beperken. Dat blijkt uit een analyse van het adviesbureau Alix Partners. [naar artikel]
Volkswagen heeft de productie van wagens opnieuw gestart in thuisland Duitsland. In de fabriek in Zwickau liepen 's ochtends voor het eerst in meer... [naar artikel]
De wereldwijde autoproductie lijkt aan kracht te winnen, maar Europa zal tegenover die positieve vooruitzichten achterop blijven. Dat blijkt uit een rapport van consulent S&P World Mobility. De Europese autoproductie zal dit jaar volgens de onderzoekers met een inkrimping rekening moeten houden. Daarbij wordt gewezen naar de aanhoudende tekorten in de aanvoer van halfgeleiders en […] [naar artikel]
De Belgische metalenverwerker Umicore is als toeleverancier een goede barometer voor de evolutie in de wereldwijde autoproductie. Het bedrijf uit... The post Umicore: ‘Wereldwijde autoproductie daalt dit jaar met 25 procent’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een transitie naar elektrische mobiliteit zal in Duitsland op lange termijn 114.00 banen kosten. Vooral de autoproductie zal getroffen worden, met... [naar artikel]
17:38 De beurzen van de groeilanden horen tot de grootste slachtoffers van de recente verkoopgolf. Bovendien herstelden ze amper. De meeste analisten menen dat langetermijnbeleggers een zaak kunnen doen. [naar artikel]
17:04 De groeilanden zijn terug van weggeweest. Hun economieën doen het meer dan behoorlijk, hun munten zijn goedkoop, en de bedrijven zien hun winstmarges stijgen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Britse autoproductie valt terug tot laagste niveau in vier decennia In het Verenigd Koninkrijk hebben de autofabrieken tijdens de maand september gezamenlijk een vloot van 67.169 nieuwe wagens geproduceerd. Dat betekende een daling met 42 procent tegenover het productieniveau dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van de Britse Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). De Britse autoproductie moest hierdoor al de […] Lees dit artikel: Britse autoproductie valt terug tot laagste niveau in vier decennia [naar artikel]
14:35 De autoproductie in het Verenigd Koninkrijk is in april met bijna 45 procent gedaald ten opzichte van een jaar voordien. Het gaat om de grootste terugval sinds de economische crisis. [naar artikel]
De autoproductie in Groot-Brittannië is in juli verder gedaald, voor de veertiende maand op rij. Dat meldde de Britse autobranchevereniging Society... [naar artikel]
20:53 Tijdens de BRICS-top in Zuid-Afrika heeft de Russische president Vladimir Poetin gezegd dat de groeilanden dezelfde doelen nastreven als 'de meerderheid van de internationale gemeenschap'. Rusland bli... [naar artikel]
Met Europa in een recessie en een kwakkelende Amerikaanse economie richten beleggers hun hoop op de opkomende economieën Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika, kortweg de BRICS. Maar zelfs in die groeilanden begint de motor te sputteren. [naar artikel]
18:24 De Turkse financiële crisis zet ook munten van andere groeilanden onder druk. Welke munten zijn kwetsbaar? En dreigt een algemene crisis op de groeimarkten? [naar artikel]
Investeerders wereldwijd trekken hun handen af van de zogeheten groeilanden. De munten van die landen zijn in vrije val. Dat is ook voor de oude economieën geen goed nieuws. [naar artikel]
18:54 Het beurshuis Nomura heeft de club van 'fragiele' groeilanden uitgebreid naar tien, acht jaar nadat vijf gebrandmerkt werden voor hun precaire afhankelijkheid van buitenlands kapitaal. Ook nu dreigt e... [naar artikel]
17:58 Terwijl een verkoopgolf Rusland teistert, blijven de andere groeilanden buiten schot. Investeerders zien Rusland als een geval apart. [naar artikel]
De Britse autoproductie is vorig jaar tot het laagste niveau gedaald in bijna zeventig jaar. Zo blijkt vandaag uit cijfers van sectororganisatie SMMT. Toch hoopt de sector op een opleving in 2023. [naar artikel]
21:46 De Turkse lira boekte donderdag opnieuw herstel. Toch is dit geen goed moment om in te stappen in Turkse aandelen of obligaties, zeggen strategen. ‘Groeilanden die minder kwetsbaar zijn, zijn wel inte... [naar artikel]
Of er nu lockdowns zijn en of er al dan niet een recessie komt, op lange termijn zal de economische groei in sommige landen veel groter zijn dan in andere. Verdien je als belegger dus ook per definitie meer als je investeert in groeilanden? Welke zijn die landen? En hoe pak je dat aan? Onze geldexpert Pascal Paepen, die zelf ook een deel van zijn spaarcenten belegd heeft in groeilanden, legt uit. “Het is nooit slecht om je beleggingen geografisch te spreiden.” [naar artikel]
Of er nu lockdowns zijn en of er al dan niet een recessie komt, op lange termijn zal de economische groei in sommige landen veel groter zijn dan in andere. Verdien je als belegger dus ook per definitie meer als je investeert in groeilanden? Welke zijn die landen? En hoe pak je dat aan? Onze geldexpert Pascal Paepen, die zelf ook een deel van zijn spaarcenten belegd heeft in groeilanden, legt uit. “Het is nooit slecht om je beleggingen geografisch te spreiden.” [naar artikel]
- In Turkije en Brazilië, groeilanden en relatief jonge democratieën, werden de voorbije weken vreedzame burgerprotesten keihard neergeslagen- Het lijkt erop dat politie en leger de mentaliteit van de oude dictaturen nog niet ontgroeid zijn.- Een EU-cursus mensenrechten moet soelaas bieden. [naar artikel]
19:22 Nu de autoproductie weer aantrekt, lopen de wachttijden voor nieuwe wagens in ons land mondjesmaat terug. Maar het autotransport vanuit de zeehavens blijft een angel. 'Vaak krijg je je auto sneller al... [naar artikel]
Waarschijnlijk zal Europa ongeveer een derde van z'n autoproductie kwijtspelen aan China. Dat voorspelt sectorkenner en industrieel Guido Dumarey in Trends Talk. De Chinezen hebben een voorsprong in de productie en verkoop van elektrische auto's. Die halen we niet gauw in. Dat betekent dus stevig jobverlies bij de Europese automerken. The post BEKIJK – ‘Europa riskeert derde van zijn autoproductie te verliezen aan China’ appeared first on Trends. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.