Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Einde dreigt voor alle diesels

14/04/2019 - 03:54
"Parijs, Madrid, Athene en Mexico-Stad weren vanaf 2025 alle dieselwagens uit de stad. Daarmee gaan ze nog een stap verder dan de groene zone, waar propere diesels nog toegelaten zijn. De autolobby vreest dat de beslissing ook de Belgische dieselverkoop zal doen kelderen."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Greenpeace wil alle diesels uit stadsverkeer bannen (31/07/2017 - De Standaard)

Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Volgens milieuorganisatie Greenpeace is een aanpassing van de diesels niet voldoende [naar artikel]


2. Hoe de bestrijding van illegale vervuilende diesels dreigt stil te vallen  (21/05/2020 - VRT NWS)

De nieuwe meetapparaten die vervuilende, illegale diesels van de weg moeten halen, komen er dus voorlopig niet. Een beslissing van minister Lydia Peeters (Open VLD) die bij wetenschappers en deskundigen de wenkbrauwen doet fronsen. Maar waarom zijn die nieuwe meetapparaten eigenlijk nodig? Wie besliste ze in te voeren en wanneer? En hoe ernstig is het probleem van vervuilende diesels eigenlijk? Een terugblik. [naar artikel]


3. VW-diesels de properste (20/09/2016 - Het Belang van Limburg)

De Volkswagen-groep produceert momenteel de minst vervuilende dieselwagens. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de Europese niet-gouvernementele organisatie Transport & Environment. Toch blijkt uit het onderzoek dat alle diesels in de praktijk meer NOx - of stikstofoxide - uitstoten dan tijdens de officiële test op de rollenbank, soms zelfs tot 14 keer de officiële limiet. [naar artikel]


4. Sjoemelende diesels leiden jaarlijks tot 38.000 doden (16/05/2017 - De Standaard)

Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot. [naar artikel]


5. Gaan we onze afgedankte diesels dan maar naar Afrika sturen? (01/03/2018 - VRT NWS)

Diesels gaan de komende jaren versneld verdwijnen uit de Europese straten. Econoom Geert Noels vreest dat we miljoenen diesels gaan versassen naar Afrika. Joeri Thijs van Greenpeace antwoordt in het Radio 1-programma “De wereld vandaag” dat dit ethisch niet kan. “We mogen diesel niet uitfaseren ten koste van Afrika.”   [naar artikel]


6. Europese steden mogen vanaf 2021 ook nieuwste diesels weigeren (13/12/2018 - Het Laatste Nieuws)

De Europese Commissie heeft ten onrechte de stikstof-uitstootnormen van diesels versoepeld. Dat is het oordeel van het Gerecht van de EU in... [naar artikel]


7. Het einde van de streepjescode: binnenkort zal je dit op je producten aantreffen (03/04/2023 - Het Belang van Limburg)

De barcode bestaat vandaag exact vijftig jaar. Maar voor de typische streepjescode die zowat alle verpakkingen decoreert, dreigt het einde. [naar artikel]


8. Volkswagen produceert properste diesels (09/09/2017 - Het Belang van Limburg)

DuisburgAls dieselmotoren die vandaag beantwoorden aan de milieunorm Euro 6, aan de nieuwe NOx-normen zouden worden getoetst, dan zouden de meesten niet op de weg mogen. De meeste diesels stoten in het reële verkeer immers nog altijd te veel NOx of stikstofoxide uit. Dat blijkt uit een evaluatie van het CAR-Institut van de Universiteit Duisburg-Essen. De properste diesels worden vandaag verkocht door, en dat lijkt misschien vreemd, de groep Volkswagen. [naar artikel]


9. Rechter verbant oudere diesels uit Frankfurt: kwart inwoners kan stad straks niet meer in (07/09/2018 - De Morgen)

Een zware klap voor ‘dieselhoofdstad’ Frankfurt, zo wordt de uitspraak van een Duitse rechtbank genoemd die eist dat de stad vanaf februari volgend jaar vervuilende diesels weert. Vanaf september 2019 mogen diesels ouder dan vijf jaar het centrum niet meer in. De ban treft 60.000 inwoners en een veelvoud aan forenzen. [naar artikel]


10. Fors meer handel in oude auto's door te veel diesels op tweedehandsmarkt (14/08/2018 - Het Laatste Nieuws)

Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De... [naar artikel]


11. Ook Opel komt met schrootpremie voor oude diesels (10/08/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Duitse autobouwer Opel biedt in eigen land premies tot 7.000 euro aan eigenaars van oude diesels die een nieuwe Opel kopen. Dat heeft het [naar artikel]


12. Ben jij nog mee? “Minder diesels zorgen net voor méér CO<sub>2</sub>” (19/03/2019 - Het Nieuwsblad)

De CO2-uitstoot van personenwagens is na een jarenlange daling vorig jaar opnieuw gestegen, in België zelfs met 4%. De reden? “We vervangen diesels door benzineauto’s, terwijl die fors meer CO2 uitstoten”, aldus docent autotechnologie Mark Pecqueur. [naar artikel]


13. Fors meer handel in oude auto's door te veel diesels op de tweedehandsmarkt (14/08/2018 - De Morgen)

Op de tweedehandsmarkt zijn vooral diesels te vinden, terwijl de Belg nu benzines wil. Daardoor stijgt de export én de import, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad dinsdag. [naar artikel]


14. Buitenlandse diesels in Antwerpse lage-emissiezone: 'Sabotage door Bellot' (29/05/2017 - Knack)

Dat vervuilende diesels met buitenlandse nummerplaat nog steeds niet kunnen worden beboet in de lage-emissiezone vormt een echt probleem voor het draagvlak. [naar artikel]


15. “Ban alle diesels uit de stad” (31/07/2017 - Het Belang van Limburg)

Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Dat is wat milieuorganisatie Greenpeace voorstelt, zo schrijft De Morgen. Ze krijgt bijval van Frans Fierens, directeur van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu. [naar artikel]


16. Brandstoffenhandelaars: 'Accijnzen op alternatieve diesels moeten lager, anders koopt niemand ze' (15/10/2019 - Knack)

Volgens de Belgische federatie van brandstoffenhandelaars, Brafco, moeten de zogenaamde 'groenere diesels' - met meer dan 7 procent biocomponenten - en synthetische dieselbrandstoffen fiscaal aangemoedigd worden. [naar artikel]


17. 'Ban alle diesels uit de stad' (31/07/2017 - Knack)

Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Dat is wat milieuorganisatie Greenpeace voorstelt, zo schrijft De Morgen maandag. Ze krijgt bijval van Frans Fierens, directeur van de Intergewestelijke Cel voor het Leefmilieu. [naar artikel]


18. BMW moet 11.000 diesels terugroepen in Duitsland (30/03/2018 - Het Laatste Nieuws)

BMW moet ruim 11.000 diesels terugroepen in Duitsland. Dat heeft toezichthouder Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) eerder deze maand besloten. De wagens... [naar artikel]


19. "Ban alle diesels uit de stad" (31/07/2017 - Het Laatste Nieuws)

Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Dat is wat milieuorganisatie Greenpeace voorstelt, zo schrijft De Morgen. Ze [naar artikel]


20. "Ban alle diesels uit de stad", vraagt Greenpeace. Cel voor Leefmilieu is pro (31/07/2017 - Het Laatste Nieuws)

Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Dat is wat milieuorganisatie Greenpeace voorstelt, zo schrijft De Morgen. Ze [naar artikel]


21. Einde Belgische traditie dreigt: Luxemburg wil ‘tanktoerisme’ beteugelen met hogere brandstofprijzen (17/12/2019 - De Morgen)

Het einde dreigt voor een oude Belgische traditie: goedkoop tanken in Luxemburg. Het tankwalhalla wil zijn brandstofprijzen verhogen. [naar artikel]


22. Voorstel Greenpeace vindt bijval bij Cel voor Leefmilieu: "Ban alle diesels uit de stad" (31/07/2017 - Het Laatste Nieuws)

Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Dat is wat milieuorganisatie Greenpeace voorstelt, zo schrijft De Morgen. Ze [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!