Vlaams Energieminister Bart Tommelein (Open Vld) is geen voorstander van een verbod op de verkoop van diesel- en benzinewagens in 2030. Dat laat [naar artikel]
Vlaams Energieminister Bart Tommelein (Open Vld) is geen voorstander van een verbod op de verkoop van diesel- en benzinewagens in 2030. Milieuminister Joke Schauvliege (CD&V) is het idee wel genegen. [naar artikel]
De Vlaamse minister voor Energie laat dat weten na een discussie in "De zevende dag" over het voorstel van Groen. Milieuminister Joke Schauvliege (CD&V) is het idee wel genegen. [naar artikel]
12:45 Het groene voorstel om tegen 2030 met de auto volledig uit fossiele energie te stappen stoot op tegenkanting. [naar artikel]
Het Verenigd Koninkrijk zal het geplande verbod op nieuwe diesel- en benzinewagens vervroegen naar 2030. Dat meldt de ‘Financial Times’. Doel van de regering is om het gebruik van elektrische wagens te promoten. [naar artikel]
Denemarken wil auto's met verbrandingsmotoren van de straten weren. Daarom zullen vanaf 2030 geen nieuwe wagens meer verkocht mogen worden die... [naar artikel]
Bart Tommelein, kopman voor de liberalen in Oostende, wil absoluut niet in een coalitie stappen met de Stadslijst van Johan Vande Lanotte, ook al zou Vande Lanotte daar zelf geen rol meer in spelen. Dat heeft hij gezegd in "Van Gils & Gasten". "Dan word ik nog liever geen burgemeester", klonk het, al is Tommelein vastberaden dat hij na CD&V ook N-VA en Groen zal kunnen overtuigen om een meerderheid te vormen in de koningin der badsteden. [naar artikel]
Niet schrikken wanneer u vanaf 12 oktober geen diesel of benzine meer vindt in het tankstation. Die dag wijzigen immers de etiketten voor benzine en diesel. Diesel wordt B7, benzine 98 wordt E5. [naar artikel]
Zijn de hoge brandstofprijzen een stimulans om een elektrische auto te overwegen? Met andere woorden: valt stroom "tanken" voordeliger uit dan diesel of benzine tanken? "De inspecteur" van Radio 2 zocht het uit met kenner Tony Verhelle van Autogids. "Voor een rit van 1.000 km is elektriciteit een beetje goedkoper, maar de verschillen zijn echt niet zo groot", berekende Verhelle. Maar er zijn uiteraard nuances. [naar artikel]
De Duitse bondsraad wil de verkoop van benzine- en dieselauto's tegen 2030 in de hele EU stoppen. Alleen zo is het mogelijk om het klimaatakkoord [naar artikel]
Het Verenigd Koninkrijk zal het geplande verbod op nieuwe diesel- en benzinewagens vervroegen naar 2030. Dat meldt de ‘Financial Times’ zaterdag. Doel van de regering is om het gebruik van elektrische wagens te promoten. [naar artikel]
Automobilisten kunnen in België met een gerust hart benzine en diesel tanken. De kwaliteit is zeer goed. Dat meldt Fapetro, het Fonds voor de... [naar artikel]
De CNG-prijzen aan de pomp breken alle records. Met 1,70 euro gaat de prijs nu zelfs hoger dan diesel en benzine, terwijl heel wat mensen een CNG-auto kochten net omdat het voordelig tanken was. De CNG-prijs zal nog stijgen, en dan komt uiteraard de vraag in beeld of CNG-rijden nog wel interessant is. We lijsten op. [naar artikel]
De maximumprijzen voor benzine en diesel veranderen morgen: benzine 95 (E10) en diesel worden iets duurder, terwijl benzine 98 (E5) een tikkeltje... [naar artikel]
Tegen het jaar 2019 zullen benzine en diesel in ons land nagenoeg evenveel kosten. “Het is zelfs niet uitgesloten dat diesel op sommige momenten duurder zal zijn dan benzine”, zegt Maarten Matienko van de mobiliteitsclub VAB. De prijs voor een liter diesel bevindt zich momenteel op het hoogste niveau in 15 maanden. [naar artikel]
Vanaf 2030 zijn voertuigen met dieselmotoren niet meer toegelaten in de lage-emmissiezone (LEZ) in Brussel. In 2035 volgen voertuigen met benzine-LPG-motoren. Dat stond al in het Brusselse regeerakkoord, maar de details van het plan zijn vandaag ook effectief bekendgemaakt. De Brusselse regering wil de overgang naar een schoner wagenpark in Brussel zo vergemakkelijken. [naar artikel]
Oppositiepartij Groen heeft tien concrete voorstellen uitgewerkt om de uitstap uit fossiele energie tegen 2030 mogelijk te maken. Zo mogen in de groene plannen vanaf dat jaar geen benzine- of dieselwagens meer worden verkocht. [naar artikel]
De klassieke verbrandingsmotor op basis van diesel of benzine heeft nog maar een goede tien jaar te gaan in Scandinavië. Denemarken voert als laatste land in de regio een verbod in tegen 2030. [naar artikel]
Tegen 2025 mogen enkel nog milieuvriendelijke wagens worden verkocht, stelt Jong CD&V voor. En vijf jaar later moeten alle auto’s op benzine, diesel en lpg weg van de Belgische wegen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.