De strepen van een zebrapad een stuk langer maken dan eigenlijk nodig is. Met die simpele truuk experimenteert het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV). Bedoeling is vooral om dodehoekongevallen in de buurt van zebrapaden te voorkomen. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert in Brugge en Melle een proefproject uit met zogenaamde “gevleugelde zebrapaden”. Dat zijn zebrapaden die een pak breder zijn en zo moeten zorgen voor een extra buffer en vooral dodehoekongevallen moeten voorkomen. Als er positieve evaluatie komt, kan het systeem uitgerold worden in de rest van Vlaanderen. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert in Brugge en Melle een proefproject uit met zogenaamde "gevleugelde zebrapaden". Dat zijn zebrapaden... [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert in Brugge en Melle een proefproject uit met zogenaamde "gevleugelde zebrapaden". Dat zijn zebrapaden... [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) voert in Brugge en Melle een proefproject uit met zogenaamde ‘gevleugelde zebrapaden’. Die zebrapaden zijn een pak breder zorgen zo voor een extra buffer. De nieuwe zeebrapaden moeten vooral dodehoekongevallen voorkomen. [naar artikel]
Ingenieur Kristof Van Beeck (KU Leuven) heeft een systeem ontwikkeld dat vrachtwagenchauffeurs via een alarm verwittigt als er zich een fietser of voetganger in hun dode hoek bevindt. Het systeem werkt nauwkeuriger dan bestaande camera’s en zou meer ongevallen kunnen voorkomen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.