Als er 20 procent minder auto's en vrachtwagens op onze snelwegen rijden, dan verdwijnen de structurele files in de ochtend- en avondspits. Bij 10 procent minder verkeer dalen die files met ongeveer de helft. Dat heeft de neer- en opgang van het gemotoriseerde verkeer tijdens de coronacrisis aangetoond. Daarmee is het bewijs geleverd van wat verkeersmodellen sinds lang voorspellen. [naar artikel]
Heeft het coronavirus Koning Auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden er alleszins minder auto's rond in ons land, zo blijkt uit... [naar artikel]
Uit cijfers van statistiekbureau Statbel blijkt dat het aantal personenwagens in België een lichte daling vertoont, voor het eerst sinds... The post -0,01 procent: voor het eerst sinds Tweede Wereldoorlog minder auto’s in België appeared first on Business AM. [naar artikel]
Rekeningrijden leidt tot een lagere uitstoot van CO2 en stikstof en files worden korter. Ook rijden mensen minder kilometers omdat ze minder snel de auto nemen. Dat blijkt uit de tussentijdse resultaten van een onderzoek dat het Nederlandse ministerie van Financiën heeft laten uitvoeren. [naar artikel]
Ondanks de langere files blijkt de trein in Limburg steeds minder een alternatief voor de auto. In tegenstelling tot de nationale groeicijfers, loopt het aantal Limburgse treinreizigers terug. [naar artikel]
Op de werkdagen van maandag 8 maart tot en met vrijdag 12 maart was er op de Vlaamse snelwegen 16,6 procent minder verkeer dan in de dezelfde week van 2019. Het verkeer neemt wel week na week toe. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum vandaag. Ook waren er 65 procent minder files dan voor de coronapandemie. [naar artikel]
Als we nog geen vijf procent van de auto’s vervangen door zelfrijdende voertuigen, zullen er al beduidend minder files zijn. Dat blijkt uit een experiment in de Verenigde Staten. [naar artikel]
Tijd voor goed nieuws: we staan minder in de file. Alvast in de eerste zes maanden van 2019 waren er minder files dan in de eerste helft van 2018.... [naar artikel]
Langs de E313 tussen Antwerpen en Ranst is Smart Highway gelanceerd, een testsite voor technologieën die auto’s met elkaar laten communiceren, waardoor die sneller kunnen anticiperen op noodsituaties. Minder bruuske manoeuvres in het verkeer leiden tot minder ongevallen, minder files en zo ook minder uitstoot. [naar artikel]
18:05 Ondanks de aanzwellende files zijn vorig jaar een tiende minder motoren en scooters verkocht in België. ‘We moeten meer jongeren bereiken.’ [naar artikel]
Als we nog geen vijf procent van de auto’s vervangen door zelfrijdende voertuigen, zullen er al beduidend minder files zijn. Dat blijkt uit een experiment in de Verenigde Staten. [naar artikel]
Files naar de kust. Ja, die stonden er in de jaren 50 ook al. Maar voor de rest is België fors veranderd. Een nieuw boek – Vroeger Was Alles Anders, van historicus Korneel De Rynck – schetst de tijd van toen in anekdotes en foto’s. Over wat we aten (vlees en aardappelen), wat we dronken (bier) en hoe vaak we onze tanden poetsten (bijna nooit). [naar artikel]
De belangrijkste Belgische autoleasebedrijven boekten vorig jaar 40 procent minder winst. Het gehavende imago van de diesel en de moeilijke... [naar artikel]
Voor het eerst zijn er cijfers over het verkeer op de snelwegen na de coronamaatregelen van de federale overheid. Het aantal voertuigen nam op maandag 16 maart af met 20 procent. Op 23 maart, een week later, zelfs met 48.5 procent. Er zijn veel minder auto’s op de weg maar het aantal vrachtwagens blijft gelijk, al zijn er wel belangrijke verschuivingen doorheen de dag. [naar artikel]
Als België de Europese normen voor luchtkwaliteit wil halen, moet het de files aanpakken en het gebruik van de auto ontmoedigen. Dat staat in een nieuw rapport van de Europese Commissie. “België is het meest dichtgeslibde land van Europa in termen van verloren uren en vertragingen.' Daar zorgen vooral bedrijfswagens voor. [naar artikel]
Heeft het coronavirus koning auto een kopje kleiner gemaakt? Voor het eerst rijden alleszins minder auto’s rond in ons land, zo blijkt uit cijfers van Statbel. Nog een primeur: er zijn nu meer auto’s die op benzine rijden dan op diesel. [naar artikel]
De files blijven zich maar uitbreiden, zowel in de tijd als in de ruimte. Dat toont de nieuwste ‘traagheidsindex’ die in verschillende kranten staat. Antwerpen verstevigt zijn dominantie in de statistieken. Wie op een weekdag tijdens de ochtendspits over de E17 richting Antwerpen rijdt, zal in 83 procent van de gevallen op file aan de […] Het bericht Antwerpen hoofdstad van de files verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal files op het Belgische wegennet is in de eerste zes maanden van dit jaar gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2018. Dat blijkt uit de filebarometer van Touring Mobilis en Be-Mobile. [naar artikel]
Vakantiegangers die met de auto naar het zuiden willen, moeten ook vandaag geduld opbrengen door lange files bij de grens tussen België en [naar artikel]
Een ongeval op de Antwerpse Ring ter hoogte van Antwerpen Oost zorgt in de richting van Gent al vroeg in de ochtend voor lange files. De takelwerken zijn voorbij, waardoor de files zouden moeten oplossen. [naar artikel]
In 2019 daalde de filedruk in België. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile, de verkeerspartner van de VRT. De cijfers gaan vooral over het verkeer op de snelwegen. Wat is er aan de hand? Is het plafond bereikt? Zijn we de files beu en stappen we steeds vaker over op de fiets en de trein? Of staan we gewoon vaker in de file op de kleinere wegen? [naar artikel]
Vergeet de vouwfiets: de pendelaar die vlot op zijn bestemming wil komen én meegaat met zijn tijd, neemt tegenwoordig een e-step mee in de auto, trein of bus. Snel, licht, compact en geknipt voor korte afstanden. [naar artikel]
Ook in de Liefkenshoektunnel op de Antwerpse Ring (R2) was er dit jaar door de coronacrisis flink minder verkeer. Het vrachtverkeer viel er met 5 procent terug, het aantal personenwagens zelfs met 26 procent. Dat leidde niet alleen tot minder files, maar ook tot minder ongevallen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.