Het klonk veelbelovend: rustig werken op weg naar kantoor in plaats van gefrustreerd in de file te staan, maar pendelaars maakten er amper gebruik van. Van de negen lijnen zijn er ondertussen acht geschrapt, waaronder ook het traject Antwerpen-Zaventem. [naar artikel]
14:24 De werknemers van de warenhuisketen Colruyt kunnen dankzij de 'kantoorbus' voortaan al in de file beginnen te werken. [naar artikel]
Het proefproject met de kantoorbus, die de Colruyt Group gedurende zes maanden inzette op de verbinding Gentbrugge-Halle, werd vandaag door de [naar artikel]
Iets voor 7.00 uur op de E34-E313. Een muur van vrachtwagens staat aan te schuiven richting Antwerpen. Wij rijden in de andere richting, op weg naar Geel. Ons doel? Opstappen op een nagelnieuwe, luxueuze kantoorbus, om toch die drukke andere kant uit te gaan. Gaan we er ooit raken? [naar artikel]
Supermarktketen Colruyt vervangt het woord ‘pendelen’ door ‘werken’. Vanaf volgende maand zullen werknemers een halfjaar lang vanuit Gent met een kantoorbus naar de hoofdzetel in Halle en terug kunnen rijden. Zodra ze instappen, start hun werkdag. Arbeidsexpert Jan Denys juicht het project toe. [naar artikel]
Vanaf 1 september zullen werknemers via negen filegevoelige trajecten in heel Vlaanderen met een kantoorbus naar hun werk in Antwerpen of Brussel kunnen rijden. Winkelketen Colruyt experimenteert al anderhalf jaar met zo'n bus - tot grote tevredenheid van haar werknemers. Knack stapte mee op in Gent. [naar artikel]
De Brusselse regering voert een slimme kilometerheffing in: geen belasting meer op het bezit van een auto, maar per gereden kilometer. Daardoor betalen de Vlaamse en Waalse pendelaars mee, bovenop de verkeersbelasting die ze in het eigen gewest ook al betalen. Een belangenconflict tussen de gewesten dreigt. [naar artikel]
Het retailconcern Colruyt start een experiment met een kantoorbus. Daarbij krijgen een honderdtal werknemers met een woonplaats in de regio Gent de mogelijkheid om met een bus van de onderneming de verplaatsing naar de hoofdzetel in Halle te maken. Het voertuig is ingericht als kantoor, zodat de verplaatsing aan het bedrijf en de werknemer geen […] The post Kantoorbus Colruyt maakt woon-werkverkeer productief appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De Gentse chemiegroep Taminco flopt bij haar beursdebuut. Het aandeel ging meteen 7 procent lager tegenover de toch al lage intekenprijs. [naar artikel]
Door de tegenvallende verkoop van elektrische wagens raakt de Vlaamse zero-emissiepremie twee jaar na de invoering nog altijd niet van de grond.... [naar artikel]
De Vlaamse regering reageert misnoegd op de Brusselse plannen voor een hervorming van de verkeersfiscaliteit. Hoewel de Brusselse regering er zelf nog niet over wil communiceren en er nog niets definitief beslist is, lokte een gelekt voorstel heel wat commotie uit in Vlaanderen. "Wij verzetten ons tegen elk systeem dat de factuur doorschuift naar de Vlaamse pendelaars", zegt Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA). [naar artikel]
HASSELTWie dagelijks vanuit Limburg naar Antwerpen of Brussel pendelt en het beu is om zijn tijd te verdoen in de file, kan nu met een kantoorbus naar het werk. “Onze bussen zijn rijdende kantoren met wifi en koffie”, zegt Kaat Debaveye van Office on Wheels. Vanuit Hasselt vertrekken elke ochtend twee kantoorbussen richting Antwerpen en Brussel. En ’s avonds natuurlijk weer terug. [naar artikel]
Vlaanderen hoopte jaarlijks tientallen miljoenen euro’s aan ontdoken belastingen te innen om de hervorming van de erfenisrechten te financieren. Maar dat is niet gelukt. Dat is slecht nieuws voor de volgende Vlaamse regering, schrijft De Tijd woensdag. [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]
Remdesivir, een medicijn van de Amerikaanse farmagigant Gilead dat in het verleden goede resultaten tegen Covid-19 voorlegde, blijkt nu toch... The post Potentieel coronamedicijn flopt in eerste klinische onderzoeken appeared first on Business AM. [naar artikel]
Slechts twee Vlaamse leerkrachten maken van de mogelijkheid gebruik om in Franstalig België lessen Nederlands te geven. [naar artikel]
De angst voor een besmetting met het coronavirus zorgt ervoor dat pendelaars op de Londense metro nogal drastische maatregelen nemen. [naar artikel]
01:02 Vlaanderen hoopte jaarlijks tientallen miljoenen euro’s aan ontdoken belastingen te innen om de hervorming van de erfenisrechten te financieren. Maar dat is niet gelukt. Dat is slecht nieuws voor de v... [naar artikel]
Wat doe je wanneer je urenlang vastzit op de trein? Lachen met de situatie op Twitter, natuurlijk. Dat dachten veel pendelaars toen ze vanmorgen [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.