Wie een vliegticket boekt en bij de reservering per ongeluk een foutje tikt in zijn of haar naam, moet tot 160 euro ophoesten om dat te verbeteren. Consumentenorganisatie Test Aankoop noemt deze praktijk illegaal en onderneemt juridische stappen tegen tien luchtvaartmaatschappijen. Dat schrijven De Morgen en Het Laatste Nieuws maandag. [naar artikel]
Ekerenaars staat hopelijk geen ‘goorspoedig’ 2023 te wachten, al is dat wel wat er op de ledschermen van het district te lezen staat. Een typfout zorgde op de eerste dag van het jaar in ieder geval voor gegniffel in Ekeren. [naar artikel]
De luchthavenparkings zijn de voorbije jaren gevoelig duurder geworden. Dat blijkt uit cijfers van de Nederlandse reiswebsite Vliegveldinfo, die de parkeertarieven vergelijkt van luchthavens waar Vlaamse en Nederlands reizigers op het vliegtuig stappen. Het online platform zegt tot de vaststelling te zijn gekomen dat de Belgische luchthavens de voorbije vijf jaar gemiddeld 20 procent duurder […] The post Luchthavenparking kost nu meer dan vliegticket appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
We mogen op reis deze zomer. Dan toch nog. Of u niet te veel betaalt als u nu nog boekt? En welke verzekering u best neemt? Wij zochten het voor u uit. [naar artikel]
De Oostenrijkse conservatief/groene regering heeft beslist een minimumprijs van 40 euro in te voeren voor vliegtickets. Dat kondigde het land... [naar artikel]
Met Georges Gilkinet (Ecolo) zit er voor het eerst in bijna twintig jaar een ecologist op Mobiliteit. Hoog tijd voor een gesprek over de spoorwegen, goedkoop vliegen en de aanpak van de pandemie. “In het centrum van Europa sluit je niet zomaar je grenzen.” [naar artikel]
Iedereen maakt zich uit de voeten in Afghanistan. De ambassade kreeg 47 aanvragen van Belgen die wilden terugkeren. "Ik probeerde zelfs via mijn werkgever." [naar artikel]
Test-Aankoop wil dat de “no show-clausule” bij luchtvaartmaatschappijen ongeldig wordt verklaard. Die clausule kan gebruikt worden om passagiers de toegang tot een vliegtuig te ontzeggen, als ze een deel van hun combiticket niet gebruikt hebben. In september zal Test-Aankoop “allicht” een consument tegen de “no show-clausule” bij Brussels Airlines bijstaan voor de rechtbank, zo meldt de consumentenorganisatie maandag. [naar artikel]
Wie na de problemen met het bagagesysteem van Brussels Airport begin augustus langer dan drie dagen moest wachten op zijn bagage, heeft recht op een schadevergoeding. Dat is het standpunt van Test Aankoop. De consumentenorganisatie wil passagiers die denken in aanmerking te komen, bijstaan om een vergoeding te claimen van hun luchtvaartmaatschappij. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.