B?ijna 9 op 10 recyclageparkwachters en afvalophalers kregen het afgelopen jaar met verbale of fysieke agressie te maken. Agressie komt wel iets... [naar artikel]
Bijna 9 op de 10 recyclageparkwachters en afvalophalers kregen het afgelopen jaar met verbale of fysieke agressie te maken, al komt agressie iets minder frequent voor dan twee jaar geleden en krijgen ze ook al eens een compliment. Dat blijkt uit een rondvraag van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG) en Interafval. Ze […] Het bericht 9 op de 10 recyclageparkwachters krijgt te maken met agressie verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Negen op de tien parkwachters in Vlaanderen werden het afgelopen jaar geconfronteerd met onaangepast gedrag van bezoekers van het containerpark. Het gaat in hoofdzaak om verbale agressie, zoals roepen, schelden of intimiderende gebaren. Dat blijkt uit een enquête van Interafval bij recyclageparkwachters. Het samenwerkingsverband roept op tot meer respect in het kader van de Week van de afvalophaler en recyclageparkwachter (20-24 november). [naar artikel]
Uit een enquête bij recyclageparkwachters in Vlaanderen blijkt dat 9 op de 10 parkwachters het afgelopen jaar geconfronteerd werden met een of andere vorm van verbale agressie of intimiderende gebaren. “Bij de helft van hen gebeurt dat minstens 1 keer per week, en bij 1 op de 10 zelfs dagelijks”, zegt Paul Macken, de voorzitter van Interafval, het samenwerkingsverband van de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten (VVSG), de Vlaamse afvalintercommunales en andere lokale besturen die instaan voor lokaal afvalbeleid. [naar artikel]
Jaarlijks worden er 2.800 incidenten gemeld van verbale agressie op een bus of tram van De Lijn. Daarom start de vervoersmaatschappij met een campagne. [naar artikel]
Een enquête van de Vlaamse Vereniging voor Steden en Gemeenten (VVSG) bij in totaal 244 burgemeesters en OCMW-voorzitters geeft aan dat iets minder dan de helft van hen wel eens te maken krijgt met agressie. Het blijkt meestal over verbale agressie te gaan, maar ook over agressie op sociale media. Meestal gaat het niet verder, maar soms loopt het grondig fout. Wij spraken met een ervaringsdeskundige. [naar artikel]
Negen op tien afvalophalers en recyclageparkwachters worden vroeg of laat geconfronteerd met verbale en fysieke agressie. Dat blijkt uit een bevraging van koepelorganisatie Interafval die afvalintercommunale IGEAN bekendmaakt bij de start van de week waarin de ‘sorteerhelden’ in de verf worden gezet. [naar artikel]
In 2018 waren er ruim 7 procent meer gevallen van agressie tegen het personeel van de NMBS dan het jaar daarvoor. Vooral de verbale agressie is gestegen, fysieke agressie kwam minder voor dan in 2017. [naar artikel]
Politievakbond VSOA wil dat er een eenvoudig systeem komt waarop politieagenten melding kunnen maken van een geval van agressie of geweld. In de praktijk gebeurt dat vandaag de dag alleen maar als de agent een letsel heeft opgelopen, maar agressie ten opzichte van politie in Limburg is dagelijkse kost. De vakbond doet ook een oproep naar de agenten zelf, om zoveel mogelijk gevallen van agressie of geweld, hoe klein ze ook zijn, toch te melden. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar heeft het meldpunt van de Orde der Artsen voor agressie tegen artsen een kleine 70 gevallen van agressie door patiënten opgetekend. Dat is opnieuw een toename, na een terugval de voorbije coronajaren. Het aantal lijkt misschien niet hoog, maar het gaat om het topje van de ijsberg, want veel artsen rapporteren de agressie niet waarmee ze te maken krijgen. VRT NWS sprak met een huisarts bij wie het fenomeen van agressie niet onbekend is. [naar artikel]
Heeft u het al gemerkt? Het is vandaag Complimentendag. Maar hoe geeft u eigenlijk complimenten én hoe neemt u die in ontvangst? Enkele vuistregels door professor Arbeidspsychologie Sara De Gieter (VUB). [naar artikel]
De Orde der Artsen heeft dinsdag aan de alarmbel getrokken over de toenemende agressie tegen artsen in ons land. Zo kwamen dit jaar al bijna zeventig meldingen over agressie binnen. Volgens de Orde is dit slechts het topje van de ijsberg aangezien veel artsen de agressie waarmee ze te maken krijgen niet melden, zo klinkt het op Radio 1. [naar artikel]
Zorgverleners die slachtoffer zijn van verbale of fysieke agressie kunnen dat voortaan melden bij een nieuw opgericht meldpunt. “De drempel om agressie te melden was nog altijd te hoog”, zegt Geert Berden, coördinator van de werkgroep Agressie in de zorg. [naar artikel]
De Orde der Artsen trekt vandaag aan de alarmbel over de toenemende agressie tegen artsen in ons land. Zo kwamen dit jaar bij de Orde al bijna zeventig meldingen over agressie binnen. Volgens hen is dit slechts het topje van de ijsberg aangezien veel artsen de agressie waarmee ze te maken krijgen niet melden. [naar artikel]
De NMBS neemt extra maatregelen om haar treinbegeleiders te beschermen tegen agressie. Met een stickeractie vragen de treinbegeleiders vandaag ook de steun van de reizigers. NMBS wil dankzij versterkte maatregelen de agressie tegen treinbegeleiders een halt toe roepen. “Dat zij het slachtoffer worden van verbale en fysieke agressie is onaanvaardbaar”, zegt Dimitri Temmerman van NMBS. [naar artikel]
De Orde der Artsen heeft dinsdag aan de alarmbel getrokken over de toenemende agressie tegen artsen in ons land. Zo kwamen dit jaar al bijna zeventig meldingen over agressie binnen. Volgens de Orde is dit slechts het topje van de ijsberg aangezien veel artsen de agressie waarmee ze te maken krijgen niet melden, zo klinkt het dinsdag in ‘De Ochtend’ op Radio 1. [naar artikel]
Complimenten geven en complimenten krijgen, het is gevoelige materie. Professor sociale psychologie Vera Hoorens (KU Leuven) legt in "VRT NWS laat" uit waarom we het er zo moeilijk mee hebben: "Wat een goed compliment is op het ene moment, kan totaal ongepast zijn op een ander moment." [naar artikel]
Complimenten krijgen: het is en blijft een vreemd gebeuren. Sommigen worden er ongemakkelijk van, anderen willen niet uit de hoogte overkomen en... [naar artikel]
De NMBS lanceert maandag een campagne waarin ze haar reizigers oproept om agressie tegen medewerkers te stoppen. Dat die campagne er nu komt is niet toevallig: de openbaarvervoersmaatschappij registreerde in 2017 een derde meer gevallen van agressie tegen trein- en stationspersoneel. [naar artikel]
De NMBS lanceert maandag een campagne waarin ze haar reizigers oproept om agressie tegen medewerkers te stoppen. Dat die campagne er nu komt is niet toevallig: de openbaarvervoersmaatschappij registreerde in 2017 een derde meer gevallen van agressie tegen trein- en stationspersoneel. [naar artikel]
In 2017 waren er 455 gevallen van agressie tegen de fysieke integriteit van personeel van de NMBS. Dat is een stijging met 11 procent tegenover 2016. Dat blijkt uit een antwoord van federaal minister van Mobiliteit François Bellot op een parlementaire vraag, schrijft La Dernière Heure vandaag. Het totaal aantal gevallen van agressie klokte vorig […] Het bericht Stijging van aantal gevallen van agressie tegen personeel NMBS verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het aantal gevallen van verbale of fysieke agressie tegen chauffeurs of controleurs van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn blijft toenemen. Van januari tot en met november werden er 2.250 feiten genoteerd, dat zijn er nu al ruim een vijfde (22 procent) meer dan in heel 2021. Dat is dinsdag gezegd bij de lancering van een nieuwe actie tegen agressie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.