De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Een proefproject wordt na twee jaar afgevoerd en de milieuvriendelijke bussen zullen ingezet worden in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur “niet meer gewicht in de schaal […] Het bericht De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
06:36 In Gent voert De Lijn een proefproject met elektrische bussen af omdat ze geen plaats vindt voor de laadpalen. [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
Gents schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) wil dat De Lijn alsnog elektrische bussen inzet in Gent. De vervoersmaatschappij schrapt een proefproject omdat ze op het grondgebied geen locatie vond voor de nodige laadpalen. De zaak komt dinsdagavond aan bod op de Gentse gemeenteraad. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn zal nog voor de zomer een nieuwe bestelling van elektrische bussen plaatsen. Dat zei minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) donderdag in het Vlaams Parlement na een vraag van Stijn Bex (Groen). Of het order bij een Belgische, Nederlandse, dan wel Chinese producent zal worden geplaatst, is voorlopig niet duidelijk. [naar artikel]
Op 15 strategische plekken in Antwerpen komen er dertig laadpalen bij. De meeste daarvan in de binnenstad. Is het een goede zaak dat er meer plaats wordt gemaakt voor de elektrische auto? En mag dat nog een stap verder gaan? Lees: exclusieve parkeervakken voor elektrische auto’s? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.