Nooit eerder stonden we vaker in de file dan afgelopen jaar. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum die VTM Nieuws inkeek. [naar artikel]
Ondanks de natte weersomstandigheden is het aantal uren file op het Belgische wegennet in 2019 gedaald ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit de filebarometer van verkeersinformatiedienst Be-Mobile. We stonden minder uren in de file tijdens de ochtend- en avondspits, maar ook op uitzonderlijke dagen met slechte weersomstandigheden waren de files minder zwaar dan vorig jaar. De filedruk blijft echter wel hoger dan die in 2017 en voorgaande jaren. [naar artikel]
De files in Vlaanderen breken dit jaar wellicht alle records. De filezwaarte piekt, de autosnelwegen zijn oververzadigd. Vooral Antwerpen kleurt donkerrood. [naar artikel]
Het aantal uren file op het Belgische wegennet is in 2019 gedaald ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit de filebarometer van verkeersinformatiedienst Be-Mobile. We stonden minder uren in de file tijdens de ochtend- en avondspits, maar ook op uitzonderlijke dagen met slechte weersomstandigheden waren de files minder zwaar dan vorig jaar. De filedruk blijft echter wel hoger dan in 2017 en voorgaande jaren. [naar artikel]
00:05 In totaal stond er dit jaar 1.588,5 uur meer dan 100 kilometer file op de Belgische wegen tegenover 1.400,4 uur in 2017. [naar artikel]
“Drie uur van Antwerpen Zuid naar Ekeren”, “1u15 van Schoten naar Antwerpen”,… Het zijn maar twee getuigenissen van chauffeurs die donderdag in de file stonden op de Antwerpse Ring. Was u ook slachtoffer van misschien wel de ergste namiddag- en avondspits van het jaar? [naar artikel]
De markt van de nieuwe wagens is dit jaar met meer dan 20% gekrompen. Met 425.000 nieuw ingeschreven auto's is 2020 veruit het zwakste jaar van deze eeuw. Wat een vreemd jaar was dit. Een jaar waarin we weinig of niet op reis gingen, van thuis werkten en minder dan ooit in de file stonden. Een jaar van contactloos betalen, van minder energie verbruiken en van lege voetbalstadions. 2020 in een paar opvallende cijfers gevat. [naar artikel]
We hebben het afgelopen jaar nog langer in de file gestaan dan in 2017. En dat was al een recordjaar. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams... [naar artikel]
Het is meestal de periode waarin je iets vlotter naar het werk raakt met de auto, de zomervakantie. Toch leek dat deze zomer minder het geval te zijn. Maar waren er echt meer files? [naar artikel]
Hallucinant beeld op het dak van de wereld: honderden bergbeklimmers stonden deze week letterlijk in de file naar en van de top van de Mount... [naar artikel]
Er zijn in een jaar tijd ruim 800.000 vrachtwagens minder op de Belgische tolwegen. Dat is het laagste aantal in vijf jaar tijd, op het coronajaar 2020-2021 na. Ondanks die vermindering leverde de kilometerheffing toch een recordopbrengst van 838,41 miljoen euro op. En minder file was er niet. [naar artikel]
Triest record op de Vlaamse snelwegen: nooit eerder stond er zo veel file als dit jaar. Op een gewone werkdag staat er gemiddeld 137 kilometer [naar artikel]
Wie het gevoel heeft dat hij dit jaar nog meer en nog langer in de file heeft gestaan, heeft geen ongelijk. Het filerecord is opnieuw gebroken. [naar artikel]
Minder file door betere borden en slimmere wegmarkering. Een proef op de Antwerpse ring bewijst hoe simpel het kan zijn. [naar artikel]
Nog nooit stonden we zo veel in de file. 2023 klopt alle records, en dat ondervinden Steven Gordts (44) en Nicky Aerts (33) elke dag. Twee uur extra op de baan is geen uitzondering. “Alleen tijdens corona was het zalig om te rijden.” [naar artikel]
In de laatste twintig jaar hebben we nooit langer moeten aanschuiven op onze wegen dan in de eerste zes maanden van 2016. Zeker op het vlak van structurele files – die we elke dag opnieuw zien – werden alle records gebroken. [naar artikel]
Het Brussels verkeerslichtenplan, waarbij de verkeerslichten op de belangrijkste assen op elkaar afgestemd worden in functie van het tijdstip en de verkeersvraag, leidt tot minder file en minder luchtvervuiling. Dat meldt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) zaterdag. Wagens moeten minder stoppen en het verkeer stroomt vlotter door. [naar artikel]
We hebben dit jaar iets minder lang in de file gestaan dan vorig jaar. Geen reden om te juichen, want in vergelijking met 2017 en de jaren daarvoor staan we toch meer in de file. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile. “Die lichte daling is puur toeval, onze hoofdwegen zitten overvol”, zegt transporteconoom Thierry Vanelslander van de UAntwerpen. “Net daarom verplaatst de filedruk zich naar kleinere wegen, ook in stedelijke omgeving.” [naar artikel]
Tijd voor goed nieuws: we staan minder in de file. Alvast in de eerste zes maanden van 2019 waren er minder files dan in de eerste helft van 2018.... [naar artikel]
Wie op de E313 van oost naar west door de werfzone in Oevel (Westerlo) rijdt, passeert niet minder dan 14 aanhangwagentjes met een filewaarschuwing. Vroege vogels rapporteerden de voorbije dagen dat de karretjes soms gewoon op zwart staan. Volgens wegbeheerder AWV heeft dat te maken met de lengte van de file. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.