1 op de 10 werknemers in de private sector combineert de auto en de fiets om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit de nieuwe mobiliteitsbarometer van HR-bedrijf Acerta. De auto blijft het belangrijkste vervoersmiddel om zich naar het werk te verplaatsen, maar meer en meer mensen combineren het met de fiets. De populairteit van bedrijfswagens stagneert. [naar artikel]
De Vlaming neemt vaker de fiets, vooral dan om naar het werk te gaan. Dat blijkt uit het tweejaarlijks onderzoek FietsDNA. Ondanks de grotere investeringen in fietsinfrastructuur, is de fietsende Vlaming kritisch over de fietspaden: ze moeten vooral breder worden. Steeds meer mensen kiezen voor een elektrische fiets of speed pedelec (een snelle elektrische fiets) en ook de bakfietsen en deelfietsen zitten in de lift. [naar artikel]
De Vlaming haalde vorig jaar de auto minder uit de garage dan het jaar voordien. Verplaatsingen doen we nu meer met de fiets, het openbaar vervoer of te voet. Behalve om naar het werk te bollen: daar stijgt het gebruik van de auto weer en is de trein of bus voor minder mensen een bruikbaar alternatief. “Het is logisch dat als een bedrijf betaalt voor een wagen, werknemers die ook gebruiken.” [naar artikel]
De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB zondag af... [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB zondag af uit de cijfers voor de fietsbijstand in 2017 en 2018. [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
Ruim 11 procent van de Belgische werknemers combineert de auto met de fiets. In Antwerpen is dat zelfs 19,3 procent. Toch blijft koning auto het populairst, weliswaar almaar vaker aangevuld, onder meer met de fiets. Dat blijkt uit de vierde mobiliteitsbarometer van hr-dienstenverlener Acerta. Voor zijn verplaatsing tussen het werk en thuis gaat de Belgische […] Het bericht Eén op de vijf Antwerpse werknemers combineert auto en fiets voor woon-werkverkeer verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Fietsen is gezond, goed voor het milieu en je humeur. En er zijn nog veel meer redenen om met de fiets naar het werk te gaan! [naar artikel]
Het dilemma waar iedereen wel eens mee worstelt: ga ik met de auto naar het werk, of neem ik de fiets? Ik neem de fiets, want dat is beter voor het milieu en ik doe aan lichaamsbeweging. Of toch maar met de auto, want dat is sneller en ik kom niet bezweet aan op het werk. Het Duitse Twike denkt een eind te kunnen maken aan al die keuzestress en brengt binnenkort een nieuwe versie uit van zijn voertuigje, de Twike: een combinatie tussen een elektrische auto en een fiets. [naar artikel]
Almaar meer mensen zoeken alternatieven voor de auto om naar het werk te gaan. In 2010 gebeurden zeven op de tien woon-werkverplaatsingen nog met de auto, vorig jaar was dat nog maar iets meer dan de helft. Vooral de fiets wint terrein: het aandeel fietsritten in het woon-werkverkeer is meer dan verdubbeld in zeven jaar tijd. Dat blijkt uit een studie van de FOD Mobiliteit in samenwerking met het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, dat voortaan VIAS Institute heet. [naar artikel]
Voor de verplaatsing van en naar het werk kiezen steeds meer mensen voor een combinatie van vervoermiddelen. In Limburg kiest één op acht (12,5%) voor de auto plus de fiets. De populariteit van de fiets zet zich in Limburg ook feller door dan in de rest van Vlaanderen. Vorig jaar koos bijna één op de vier (22,8%) werknemers hier regelmatig voor de fiets, liefst 20,6 procent meer dan in 2017. [naar artikel]
Alle campagnes, oproepen en smeekbedes om de auto wat vaker te laten staan helpen niet. In vergelijking met tien jaar geleden gaan we nog meer met de auto en verplaatsen we ons minder te voet en met de fiets. [naar artikel]
Steeds meer Belgen verkiezen de fiets boven de auto om naar het werk te gaan. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de [naar artikel]
Nog nooit eerder leasden zoveel Belgen een fiets via het werk. In de eerste helft van dit jaar namen 9,1 procent meer mensen de fiets ten opzichte van vorig jaar. Een mogelijk gevolg van de hoge brandstofprijzen. Al gaat het voorlopig nog maar om een luttele één procent van de werknemers, toch is het gebruik […] [naar artikel]
Hoewel we nog steeds verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar vervoer. Voor woon-werkverkeer stappen we wel vaker in onze wagen, blijkt uit het Onderzoek Verplaatsingsgedrag (OVG) van de Vlaamse overheid. Zo’n 1.600 mensen werden bevraagd tussen januari 2016 en januari 2017. […] Het bericht Vlaming kiest vaker voor alternatief vervoermiddel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als het zonnetje schijnt en de kinderen hoeven niet naar school, dan kiezen steeds meer werknemers voor de fiets. Vorig jaar combineerde iets meer dan 1 op de 10 Belgen de auto en de fiets voor hun woon-werkverkeer, zegt HR-bedrijf Acerta. [naar artikel]
De gemiddelde Vlaming woont 22,9 kilometer van zijn werkplek, dat blijkt uit het Mobiliteitsrapport van Jobat. De auto blijft het populairste vervoermiddel om die afstand te overbruggen, hoewel je die kilometers ook perfect met een elektrische fiets kan bedwingen. Hoeveel centen spaar je uit als je met een e-bike naar het werk gaat? En welke gezondheidsvoordelen biedt het nog? HLN Shop gaat er dieper op in. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
Stad Roeselare lanceert een plan om meer mensen op de fiets te krijgen. Het project heet “Velodroom”. Ze gaan niet overhaast te werk, want na 6 fietsongevallen in de maand september in West-Vlaanderen, is de vraag naar meer veiligheid heel groot. [naar artikel]
Bijna de helft van de Belgen stelt dat de wagen de enige optie is om naar het werk te pendelen. Hoewel we steeds meer voor de fiets of het openbaar... [naar artikel]
De fiets is aan een opmars bezig wanneer we kijken naar de manier waarop we naar het werk pendelen. Tijdens... The post We grijpen almaar vaker naar onze fiets om naar het werk te gaan appeared first on Business AM. [naar artikel]
De fiets was in 2019 dubbel zo populair voor woon-werkverkeer als het jaar voordien. Dat blijkt uit de jaarlijkse mobiliteitsbarometer van HR-dienstenbedrijf Acerta. Iets meer dan 30 procent van de werknemers kiest regelmatig voor de fiets, tegenover zo'n 16 procent in 2018. Toch blijft de auto nog steeds het populairste vervoersmiddel, en rijden iets meer mensen met een bedrijfswagen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.