Je kon er zondag niet naast kijken in het straatbeeld: 24 mei was de eerste zondag waarop wielertoeristenclubs weer in groep mochten fietsen. Voor velen van hen was het duidelijk iets waar ze al lang naar uitgekeken hadden. De gepaste afstand houden, bleek helaas niet zo evident voor de meerderheid. [naar artikel]
Lama’s spuwen wel, alpaca’s niet. Zever, gezever! Wij weten dat nu, want wij deden een Alpacagilityparcours in De Alpacaboerderij in Kaulille. Hoe handig ben jij met zo’n schattig kroeskopje op vier poten? [naar artikel]
Frederik De Backer schrijft elke donderdag over de grauwe wereld die we zo veel mogelijk proberen te negeren. [naar artikel]
Veertig scholen in Vlaanderen starten deze week een proefproject met speekseltesten, die leerkrachten zelf thuis kunnen uitvoeren. Minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) wil met de speekseltests een extra verdedigingsmuur oprichten rond het onderwijs. [naar artikel]
Metropolen bieden een groeiend deel van de wereldbevolking onderdak. Hoe houden de mensen het daar leefbaar? Correspondenten doen wekelijks verslag vanuit hun eigen megastad. Deze week: Eefje Rammeloo in Shanghai. [naar artikel]
Je kon er zondag niet naast kijken in het straatbeeld: 24 mei was de eerste zondag waarop wielertoeristenclubs weer in groep mochten fietsen. Voor velen van hen was het duidelijk iets waar ze al lang naar uitgekeken hadden. De gepaste afstand houden, bleek helaas niet zo evident voor de meerderheid. [naar artikel]
Het peloton van de Italiaanse rittenwedstrijd Tirreno-Adriatico lachte zich de afgelopen dagen een breuk met Primoz Roglic. De ploegmaat van Wout van Aert bij Jumbo-Visma had zijn benen niet geschoren, als enige, en dat vonden zijn collega’s hilarisch. En ook wel wat onverstandig, want iedereen in dat wereldje wéét dat gladde benen sneller zijn. Helaas, ze dwalen, zegt professor aerodynamica Bert Blocken (KULeuven). [naar artikel]
Een week geleden stierf een fietsend meisje na een aanrijding met een vrachtwagen. Vlaanderen telt bijna 300 gevaarlijke kruispunten, de helft van de fietspaden op gewestwegen zijn onveilig. Toch nemen steeds meer mensen de fiets. Hoe moet dat verder? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.