Bij 83 procent van de fietsongevallen is geen gemotoriseerd voertuig betrokken. Dat blijkt uit een analyse van ziekenhuisopnames door de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en de UGent, samen met Universiteit Utrecht en de Nederlandse Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, schrijft De Standaard donderdag. [naar artikel]
Bij vier op de vijf zware fietsongevallen is geen gemotoriseerd voertuig betrokken. Fietsers zijn zich daar amper van bewust. Zonder auto’s in de buurt leidt dat mogelijk tot roekelozer rijgedrag. [naar artikel]
Het is een vreemd gezicht als je op de Brusselsesteenweg tussen Leuven en Kortenberg rijdt. Daar staan ter hoogte van Veltem-Beisem zo'n 40 paaltjes dicht op mekaar. Ze moeten verhinderen dat auto's er komen draaien of er wildparkeren. [naar artikel]
Bij 83 procent van de fietsongevallen is geen gemotoriseerd voertuig betrokken. Dat blijkt uit een analyse van ziekenhuisopnames door de Vrije Universiteit Brussel (VUB) en de UGent, samen met Universiteit Utrecht en de Nederlandse Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, schrijft De Standaard donderdag. [naar artikel]
Bij vier op de vijf zware fietsongevallen is geen auto betrokken, zo blijkt uit een analyse van ziekenhuisopnames. Fietsers zijn zich daar amper van bewust. [naar artikel]
Bij maar liefst 83 procent van de zware fietsongevallen is geen ander voertuig betrokken. Fietsers zijn zich daar bovendien amper van bewust. [naar artikel]
In de eerste helft van 2021 gebeurden er in onze provincie 384 letselongevallen met fietsers, een stijging met 23,5 procent ten opzichte van een jaar eerder en de sterkste stijging van alle Vlaamse provincies. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van verkeersinstituut VIAS. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.