20:37 Actiegroepen verhogen de druk op internationale merken om de banden te verbreken met de Chinese regio Xinjiang, waar de Oeigoerse bevolking dwangarbeid verricht in de katoenpluk en in kledingfabrieken... [naar artikel]
Mensenrechtenorganisatie European Centre for Constitutional and Human Rights (ECCHR) heeft in Nederland een klacht ingediend tegen een groep kledingbedrijven waaronder C&A, Nike, Patagonia en State of Art. Die ondernemingen hebben volgens ECCHR producten gemaakt van Chinees katoen, dat geproduceerd is met slavenarbeid door Oeigoeren. [naar artikel]
Oeigoerse vluchtelingen voelen zich niet veilig in België. De Chinese overheid intimideert hen door achtergebleven familieleden te bedreigen. [naar artikel]
Bedrijfsreuzen als Nike en Apple krijgen steeds vaker te maken met oproepen om hun banden te doorbreken met leveranciers die zouden gebruik maken... [naar artikel]
De Verenigde Staten en steeds meer mensenrechtenorganisaties roepen bedrijfsreuzen waaronder elektronicabedrijf Apple en sportgigant Nike op om hun handelsrelaties met Xinjiang te verbreken. In de provincie Xinjiang worden volgens de Verenigde Naties meer dan een miljoen Oeigoeren opgesloten in detentiecentra, waar ze onderdrukt worden en dwangarbeid uitvoeren. De bedrijven die de handelsrelaties met de regio onderhouden, staan zo steeds meer onder druk. [naar artikel]
Tal van westerse kledingmerken liggen onder vuur in China omdat ze gestopt zijn met het afnemen van katoen uit de omstreden regio Xinjiang. Tegen de Zweedse keten H&M werd zelfs een boycot ingesteld. De hetze tegen de westerse producenten lijkt een economische represaille, enkele dagen nadat de Europese Unie sancties had uitgevaardigd tegen Beijing. [naar artikel]
Vijf toonaangevende kledingbedrijven gaan niet deelnemen aan een jaarlijkse top in Bangladesh. Ze willen zo een signaal geven dat er een einde [naar artikel]
De Antwerpse Zes ken je waarschijnlijk wel en van merken als JBC en Essentiel heb je misschien iets in je kast hangen. Maar er is veel meer dan [naar artikel]
Sarah Vandoorne is freelancejournalist, gespecialiseerd in eerlijke kledij. [naar artikel]
Vorige week maakte Nike indruk met plussize paspoppen in de winkel, maar ook op de catwalk en in reclamecampagnes pronken meer en meer "echte" lichamen. De thema's gender, inclusiviteit en diversiteit in reclame blijken alsmaar meer aan te slaan bij consumenten. Hebben deze merken echt het beste voor met hun publiek, of is het niet meer dan slimme marketing? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.