De problemen met de trajectcontroles in Vlaanderen raken maar niet opgelost. Van de 215 trajectcontroles die eind deze maand geïnstalleerd zullen zijn, werken er maar liefst 137 niet. [naar artikel]
De problemen met de trajectcontroles in Vlaanderen raken maar niet opgelost. Van de 215 trajectcontroles die eind deze maand geïnstalleerd zullen zijn, werken er maar liefst 137 niet. [naar artikel]
Vlaanderen zette in op trajectcontroles, maar die kwamen er amper. En als ze er kwamen, werken ze niet of kunnen de gegevens niet verwerkt worden.... [naar artikel]
BRUSSELVlaanderen zette in op trajectcontroles, maar die kwamen er amper. En als ze er kwamen, werken ze niet of kunnen de gegevens niet verwerkt worden. Verschillende lokale politiezones zijn niet blij met de gang van zaken. [naar artikel]
Maasmechelen en Dilsen-Stokkem investeren samen met een private partner in respectievelijk zes en drie trajectcontroles. Sinds 1 januari zijn in Maasmechelen al twee trajectcontroles actief. [naar artikel]
De problemen met de niet-functionele trajectcontroles zijn van de baan. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters. De problemen die al jarenlang aanslepen met de overkoepelende nationale databank zijn opgelost en dus wil Lydia Peeters zo snel mogelijk alle trajectcontroles die technisch klaar zijn operationeel krijgen. In Limburg zou het om vijf trajectcontroles gaan die al geïnstalleerd zijn en nog niet werken. Eind vorig jaar kondigde minister Peeters ook al zes nieuwe trajectcontroles in Limburg aan die in de loop van 2021 geplaatst zullen worden. [naar artikel]
Vlaanderen zette in op trajectcontroles, maar die zijn er amper gekomen. En als ze er kwamen, werken ze niet of kunnen de gegevens niet verwerkt worden. Verschillende politiezones zijn niet blij met de gang van zaken. [naar artikel]
Vlaanderen zette in op trajectcontroles, maar die kwamen er amper. En als ze er kwamen, werken ze niet of kunnen de gegevens niet verwerkt worden. Verschillende lokale politiezones zijn niet blij met de gang van zaken. [naar artikel]
Onze Vlaamse wegen tellen 173 werkende trajectcontroles op gewest- en snelwegen in beheer van Agentschap Wegen & Verkeer. En toch zal er niet altijd een boete volgen als u met een te hoge gemiddelde snelheid voorbij de twee ANPR-camera’s rijdt. Welke trajectcontroles werken écht? En welke camera’s staan (soms) uit? En waarom? Wij zochten het voor u uit. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters installeert 5 bijkomende trajectcontroles op de Limburgse wegen. Onderzoek toont aan dat het aantal ongevallen en snelheidsovertredingen ter hoogte van de trajectcontroles drastisch dalen. [naar artikel]
Alle nieuwe installaties voor trajectcontroles die sinds 2019 gebouwd werden, werken eigenlijk niet. Dat komt door een softwareprobleem bij de politie, zo meldt de VRT. [naar artikel]
In West-Vlaanderen werken er maar 3 van de 41 trajectcontroles. Dat blijkt uit cijfers die Open VLD West-Vlaanderen heeft opgevraagd. De reden voor de vele defecte trajectcontroles zijn technische mankementen die maar niet opgelost raken, klinkt het. De Open VLD-lijsttrekkers Bart Tommelein (Vlaams) en Vincent Van Quickenborne (federaal) willen dat het probleem zo snel mogelijk aangepakt wordt. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer wil de komende jaren fors inversteren in nieuwe trajectcontroles. Vandaag zijn er in Vlaanderen al 48 trajectcontroles operationeel langs gewest- en snelwegen. Daarnaast zijn er ook nog 62 installaties die nog niet werken door technische problemen. Hieronder vindt u een overzicht op de kaart. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Oudsbergen installeert negen trajectcontroles op de belangrijkste invalswegen naar de woonkernen. Daarnaast plaatst het Agentschap Wegen en Verkeer nog drie trajectcontroles op gewestwegen in Oudsbergen. [naar artikel]
Alle nieuwe installaties voor trajectcontroles die sinds 2019 gebouwd werden, werken eigenlijk niet. Dat komt door een softwareprobleem bij de politie, zo meldt de VRT. [naar artikel]
De gemeente Rotselaar krijgt er drie nieuwe trajectcontroles bij. Die komen er in de Sint-Jansstraat, de Beverlaak en de Torenstraat/Steenweg op Wezemaal. Om de verkeersveiligheid in Rotselaar te verhogen, zal het gemeentebestuur het aantal trajectcontroles in de toekomst nog tot een totaal van tien installaties uitbreiden. [naar artikel]
De Vlaamse plannen om bij grote wegenwerken mobiele trajectcontroles in te zetten, mogen naar de prullenmand. De mobiele trajectcontroles kunnen namelijk niet aangesloten worden op het AMS-systeem of ANPR Management System van de federale politie. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) moeten toegeven in het Vlaams Parlement. CD&V-parlementslid Lode Ceyssens reageert “onthutst”. “Ik stel hier al jaren vragen over en telkens worden die mobiele trajectcontroles genoemd als oplossing. Nu blijkt dat er niet eens gecontroleerd is of het systeem wel kan werken”. [naar artikel]
Er komen volgend jaar een hoop nieuwe trajectcontroles bij in Vlaanderen. Maar of die meteen zullen werken, is nog maar de vraag. Het systeem dat moet instaan voor de verwerking van de data van de controles, staat na twee jaar nog steeds niet op punt, klaagt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) aan. Op 6 januari heeft ze een overleg met minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V). “Ik hoop dat ze dan finaal een duidelijke datum kan geven waarop het systeem in werking kan treden.” [naar artikel]
Er komen opnieuw twintig nieuwe trajectcontroles bij op gewestwegen. Ze zijn het stokpaardje van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). Bijna allemaal zullen ze in West- en Oost-Vlaanderen liggen. [naar artikel]
Van de bijna 300 geplaatste trajectcontroles werken er momenteel slechts 86. "Ik schaam me om dit te moeten toegeven", zegt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld), die zopas 4,4 miljoen euro uittrok voor nóg eens 19 nieuwe trajectcontroles. Zowat iedereen wijst naar een computerprobleem bij de politie. Daar ontkennen ze: "Wij zijn er klaar voor. Maar het wettelijk kader ontbreekt." [naar artikel]
Drie roodlichtcamera’s in Dilsen-Stokkem, twee snelheidscamera’s in As en Bree, en zes trajectcontroles in Bocholt, Gingelom, Pelt en Oudsbergen moeten Limburg volgend jaar opnieuw een beetje verkeersveiliger maken. [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer wil drie nieuwe trajectcontroles installeren langs de E314. Wanneer die trajectcontroles er komen is momenteel onduidelijk. Volgens Wegen en Verkeer komt dat door een capaciteitsprobleem op de server waar de camera’s aan gekoppeld worden. [naar artikel]
Op de Vlaamse gewestwegen worden nog eens twintig bijkomende trajectcontroles geïnstalleerd. Vijf daarvan komen in Limburg. Dat brengt de teller voor Limburgse gewestwegen op 25 systemen die al werken of binnenkort zullen werken. Voor Vlaanderen zijn er dat 188. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.