Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt volgend jaar weer nadat het twee jaar is gedaald. Dat komt door de jaarlijkse automatische aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule, zo schrijft De Tijd. [naar artikel]
12:01 Het belastbare voordeel van bedrijfswagens stijgt fors door de jaarlijkse aanpassing van de standaarduitstoot in de berekeningsformule. [naar artikel]
Omdat het wagenpark alsmaar vergroent, worden bedrijfswagens volgend jaar zwaarder belast. Voor wie met een volledig elektrische bedrijfswagen rijdt, verandert er niets. Maar wie met een diesel- of benzinewagen rijdt, zal dat serieus voelen in de portemonnee. Wat betekent dat voor jouw bedrijfswagen? Leasingbedrijf Arval rekende uit hoeveel zwaarder de populaire modellen zullen worden belast. [naar artikel]
Werknemers moeten dit jaar om en bij 100 euro meer belastingen betalen op hun bedrijfswagen tegenover 2020. Dat blijkt uit simulaties door dienstverlener SD Worx. Hoe groter het model, hoe groter de belastingverhoging. Een bedrijfswagen voor persoonlijk gebruik wordt door de fiscus beschouwd als een voordeel van alle aard (VAA), een vorm van beroepsinkomen waarop […] The post Bedrijfswagens zwaarder belast: circa 145 euro extra per jaar voor SUV appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie zijn bedrijfswagen ook voor privédoeleinden laat gebruiken wordt vanaf 1 januari 2017 wat zwaarder belast. De formule om het ‘voordeel van alle aard’ te berekenen wordt ieder jaar bijgesteld, zo meldt De Tijd. [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
09:59 De jaarlijkse aanpassing van de CO2-uitstoot voor de berekening van het belastbare voordeel heeft geen gevolgen voor benzine- en lpg-wagens. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.