Als er 20 procent minder auto's en vrachtwagens op onze snelwegen rijden, dan verdwijnen de structurele files in de ochtend- en avondspits. Bij 10 procent minder verkeer dalen die files met ongeveer de helft. Dat heeft de neer- en opgang van het gemotoriseerde verkeer tijdens de coronacrisis aangetoond. Daarmee is het bewijs geleverd van wat verkeersmodellen sinds lang voorspellen. [naar artikel]
Tegen 2030 moeten de structurele files op het snelwegennet zijn weggewerkt. Dat staat in het ontwerp van Mobiliteitsplan dat de Vlaamse regering dit voorjaar moet goedkeuren. De stiptheid van de treinen moet tegen dan stijgen tot 95 procent, die van bussen en trams tot 80 procent. [naar artikel]
De structurele files in ons land hebben vorig jaar een nieuw record bereikt. Dat blijkt uit de jaarlijkse filebarometer van Touring Mobilis. Ook opvallend: de files worden vooral buiten de klassieke spitsuren langer. [naar artikel]
Tegen 2030 moeten de structurele files op het snelwegennet zijn weggewerkt. Dat staat in het ontwerp van Mobiliteitsplan dat de Vlaamse regering... [naar artikel]
De politiek heeft de kilometerheffing begraven, maar we blijven met zijn allen vaststaan in het verkeer. Meer dan ooit zelfs, want ook vorig jaar namen de files toe. Met vier procent in Antwerpen, met drie procent in Brussel, in Kortrijk zelfs met acht procent. Die files moeten verminderen, en nog liever verdwijnen. Dat vindt iedereen. Maar als het niet met rekeningrijden kan gebeuren, hoe dan wel? [naar artikel]
Werken wanneer en waar het past - een wezenlijk onderdeel van het zogeheten flexwerken - blijkt een goede manier om mee de structurele files aan [naar artikel]
Met 460 kilometer files op de Belgische wegen op het toppunt kort na 8 uur was het donderdag de op één na drukste ochtendspits van het jaar. Een natte ochtend maakte de structurele files langer. [naar artikel]
Het aantal structurele jobs bij Belgische kmo's is in de eerste helft van dit jaar weer licht gegroeid met 0,8 procent. Sinds maart 2020 - het begin van de coronacrisis - gaat het om een stijging met 1,5 procent. Er waren in juni ook opnieuw meer kmo-ondernemers die aanwierven (13,8 procent) dan kmo's met contractbeëindigingen (11,7 procent), meldt hr-dienstverlener SD Worx dinsdag. [naar artikel]
Het autoverkeer is in de eerste week van juni (1-7 juni) met 5,1 procent gegroeid. Het vrachtverkeer nam toe met 3,4 procent. Dat meldt het Vlaams... [naar artikel]
Tijdens de eerste helft van dit jaar werden in België 708 uur structurele files geteld. Dat blijkt uit een rapport van mobiliteitsorganisatie Touring. Opgemerkt wordt dat de structurele files tijdens de eerste zes maanden van dit jaar tot een absoluut recordniveau zijn gestegen. De cijfers tonen volgens de onderzoekers aan dat de structurele problemen van […] The post Recordaantal structurele files op Vlaamse wegen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tussen 10 en 15 uur toegenomen. Dat blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 – 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. Touring spreekt van een kentering, […] [naar artikel]
Tijdens de eerste zes maanden van 2017 zijn de filelengtes over de volledige dag gestagneerd of zelfs licht gedaald in vergelijking met 2016, door de afname van de structurele spitsfiles. Wel zijn de files tijdens de daluren (10 tot 15 uur) toegenomen, zo blijkt uit de filebarometer van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Op het Vlaamse autostradenet werd vorig jaar op werkdagen een gemiddelde file van 141 kilometer geregistreerd. Dat betekende een stijging met 3,7 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaamse Verkeerscentrum. Over een periode van vier jaar was er sprake van een toename van 15,6 procent. Wanneer ook het tijdverlies in […] The post Steeds meer structurele fileproblemen op Vlaamse wegen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Lees dit artikel: Franse wapenexport in 2020 met meer dan 40 procent gedaald De Franse wapenexport is in 2020 met bijna 41 procent gedaald. Dit is het gevolg van de wereldwijde gezondheidscrisis en de afwezigheid van grote contracten. Dat staat in een jaarverslag dat dinsdag aan het Pparlement werd overhandigd en waarvan persagentschap AFP een kopie in handen kreeg. In 2020 werden voor 4,9 miljard euro aan bestellingen […] Lees dit artikel: Franse wapenexport in 2020 met meer dan 40 procent gedaald [naar artikel]
Het tijdverlies, het extra brandstofverbruik en de bijkomende uitstoot van files hebben in 2022 4,8 miljard euro gekost. Zo berichten de kranten van Mediahuis vandaag op basis van informatie van het Belgian Mobility Dashboard. Bovendien lagen in december de structurele files zelfs weer bijna op het niveau van voor corona, aldus Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
De structurele files in ons land blijven groeien, nooit stonden we zo vaak stil op onze wegen. Er zijn al verschillende mogelijke oplossingen [naar artikel]
De files op de Vlaamse snelwegen zijn in 2017 liefst 6 procent zwaarder geworden, doordat er opnieuw meer verkeer op de baan was dan het jaar daarvoor. Daarmee zijn alle vorige recordwaarden qua filezwaarte geklopt. Dat blijkt vandaag uit het jaarverslag van het Vlaams Verkeerscentrum. De filekampioen was de Kennedytunnel richting Nederland, waar dagelijks meer […] Het bericht Files op Vlaamse snelwegen vorig jaar 6 pct zwaarder door meer verkeer verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.